Otroligt trist för William. Stenberg kommer ju mer eller mindre till ett dukat bord. Perfekt lag att hamna i, och får de lite ordning på sin defensiv samt en vettig målvakt så lär de vara contenders inom något år.Art Vandelay skrev: ↑2026-06-27 12:57:10Nu är jag förvisso färgad men tror Calgary hade varit perfekt. Viggo hade fått en stor roll i en stad som brinner för hockey och dessutom har en ny arena på gång.
Winnipeg är i alla fall Kanada så det finns hockeyintresse.
Skänker en tanke till William Eklund också som inte får vara med på tåget i San Jose.
Silly Season 2026/27
-
Fragglepot
- Inlägg: 215
- Blev medlem: 2025-07-17
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Off topic men jag är så tacksam att vi slipper hela Meta-spelet med rebuilds, draftval och trade-cirkus som är NHL inom svensk hockey.Fragglepot skrev: ↑2026-06-27 15:20:58Otroligt trist för William. Stenberg kommer ju mer eller mindre till ett dukat bord. Perfekt lag att hamna i, och får de lite ordning på sin defensiv samt en vettig målvakt så lär de vara contenders inom något år.Art Vandelay skrev: ↑2026-06-27 12:57:10Nu är jag förvisso färgad men tror Calgary hade varit perfekt. Viggo hade fått en stor roll i en stad som brinner för hockey och dessutom har en ny arena på gång.
Winnipeg är i alla fall Kanada så det finns hockeyintresse.
Skänker en tanke till William Eklund också som inte får vara med på tåget i San Jose.
Silly Season 2026/27
Det verkar som att viggo ska prövas enligt scouting ledare.
-
Osten östlund
- Inlägg: 4623
- Blev medlem: 2022-08-10
Silly Season 2026/27
Jets scoutingchef Mark Hillier är mycket imponerad – och tror att centern kan ta en plats i NHL redan till hösten.
Hillier avslutar:
– Vid VM i slutet av året var han utan tvekan den bästa spelaren i en fantastisk nation... så jag tror bara att om han skriver på och får chansen, kommer han göra det riktigt svårt att inte låta honom spela.
/HN
Hillier avslutar:
– Vid VM i slutet av året var han utan tvekan den bästa spelaren i en fantastisk nation... så jag tror bara att om han skriver på och får chansen, kommer han göra det riktigt svårt att inte låta honom spela.
/HN
-
Fragglepot
- Inlägg: 215
- Blev medlem: 2025-07-17
Silly Season 2026/27
Framförallt så kan din klubb bli såld och flyttad från en dag till en annan. Se bara på Raiders i NFL.Chabo skrev: ↑2026-06-28 00:55:28Off topic men jag är så tacksam att vi slipper hela Meta-spelet med rebuilds, draftval och trade-cirkus som är NHL inom svensk hockey.Fragglepot skrev: ↑2026-06-27 15:20:58Otroligt trist för William. Stenberg kommer ju mer eller mindre till ett dukat bord. Perfekt lag att hamna i, och får de lite ordning på sin defensiv samt en vettig målvakt så lär de vara contenders inom något år.Art Vandelay skrev: ↑2026-06-27 12:57:10Nu är jag förvisso färgad men tror Calgary hade varit perfekt. Viggo hade fått en stor roll i en stad som brinner för hockey och dessutom har en ny arena på gång.
Winnipeg är i alla fall Kanada så det finns hockeyintresse.
Skänker en tanke till William Eklund också som inte får vara med på tåget i San Jose.
Silly Season 2026/27
Helt sjukt om vi inte får behålla Viggo åtminstone en säsong till, grabben har knappt hunnit skruva loss gallret!
Silly Season 2026/27
Borde nog vara rätt lugnt att få behålla Viggo, om inte annat eftersom han har ett år kvar på gymnasiet.
-
AlltidOavsett
- Inlägg: 591
- Blev medlem: 2024-05-08
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Hoppas att vi får behålla Björck och att någon riktig spets kommer in. Då tycker jag att FW-sidan ser spännande ut:
X-Björck-Hudon
Snively-Vejdemo-Gunler
Pettersen-JJ-Hartmann
Blomgren-Kruger-Salsten
Sen kan Nordmark och Stockselius slå sig in i truppen.
X-Björck-Hudon
Snively-Vejdemo-Gunler
Pettersen-JJ-Hartmann
Blomgren-Kruger-Salsten
Sen kan Nordmark och Stockselius slå sig in i truppen.
Silly Season 2026/27
The DIF ONE
Silly Season 2026/27
Litar verkligen inte på HN dom har flera fel än rätt. sen är väl det ingen som räknar med att han ska komma hem tror han gillar pengar för mycket.GULD skrev: ↑2026-06-28 20:03:59 Gustavsson
100% NEJ till Djurgrden
Källa HN
https://hockeynews.se/nyheter/avslojar- ... ked-om-dif
Silly Season 2026/27
fryppe skrev: ↑2026-06-28 20:07:40Litar verkligen inte på HN dom har flera fel än rätt. sen är väl det ingen som räknar med att han ska komma hem tror han gillar pengar för mycket.GULD skrev: ↑2026-06-28 20:03:59 Gustavsson
100% NEJ till Djurgrden
Källa HN
https://hockeynews.se/nyheter/avslojar- ... ked-om-dif
Bättre och försöka värva Andreas Englund, han känner ju många i och runt omkring föreningen, Hank the tank, Philip holm med flera, så tycker man borde försöka hitta en lösning för honom.
Silly Season 2026/27
Fast vi är i behov av en offensivt lagd back.GabE skrev: ↑2026-06-28 20:36:46fryppe skrev: ↑2026-06-28 20:07:40Litar verkligen inte på HN dom har flera fel än rätt. sen är väl det ingen som räknar med att han ska komma hem tror han gillar pengar för mycket.GULD skrev: ↑2026-06-28 20:03:59 Gustavsson
100% NEJ till Djurgrden
Källa HN
https://hockeynews.se/nyheter/avslojar- ... ked-om-dif
Bättre och försöka värva Andreas Englund, han känner ju många i och runt omkring föreningen, Hank the tank, Philip holm med flera, så tycker man borde försöka hitta en lösning för honom.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Silly Season 2026/27
Ofta är det fruarna som har mkt att säga till om. EG:S tant tycker väl att det är coolare att bo i staterna, och EG är antagligen en toffel utan stake och riktigt djurgårdshjärta.

