Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
dlopajo
Inlägg: 1103
Blev medlem: 2024-04-13
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av dlopajo »

Hellre Winnipeg än...Seattle? :)
Janzoo
Inlägg: 2943
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Janzoo »

dlopajo skrev: 2026-06-27 01:11:45 Hellre Winnipeg än...Seattle? :)
Ja, definitivt! Calgary hade väl också varit rätt jävla tråkigt, så när han inte gick topp 5 kändes det ju rätt givet att det skulle bli något trist.
Osten östlund
Inlägg: 4622
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Enligt experten på TSN så är han redo som 2:a C nästa säsong. Så oavsett om han tar plats eller inte. Så lär han förmodligen inleda säsongen där isåfall?

dr111DIF
Inlägg: 1685
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av dr111DIF »

Osten östlund skrev: 2026-06-27 06:22:08 Enligt experten på TSN så är han redo som 2:a C nästa säsong. Så oavsett om han tar plats eller inte. Så lär han förmodligen inleda säsongen där isåfall?

Vet inte vad jets har för historia vad gäller att tvinga alla att vara med på försäsongs-camp osv. De skeppade ju inte allt och alla inför draften som det talades om, så kanske de satsar ett år till med sin kärna innan de bygger om. Hoppas hoppas. Bara att börja sälja in vår plan för Viggo som toppcenter i djurgården.
dr111DIF
Inlägg: 1685
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av dr111DIF »

Nypovich skrev: 2026-06-24 19:41:57
tobijoh skrev: 2026-06-24 18:57:52 En back av hög kaliber och en forward av hög kaliber ska in enligt MDB på årsmötet.
Tyvärr har vi tappat våra guldjuniorer och kommer hamna i Ha när mobben här inne får bestämma. Varken Vejdemo, Gunler, Hartmann , manglande från The tank samt en toppforward till kommer kunna ersätta dom.
Löser vi de två pusselbitarna och det verkligen blir något bra så tycker jag vi ser lite mer robusta ut än när vi gick in i förra säsongen. Kommer krävas en del av MDB och Wiken men inte omöjligt. Om Viggo åker över måste vi dock hitta en 1C också, då börjar det bli riktigt svårt...
Användarvisningsbild
fryppe
Inlägg: 1457
Blev medlem: 2023-05-11

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Hoppas och tror att dom låter viggo vara kvar, dom har tid att vänta ett år. Grattis viggo !
Difsky
Inlägg: 253
Blev medlem: 2024-04-28

Silly Season 2026/27

Inlägg av Difsky »

Kör Viggo nhl nästa år är vi körda. Djurgården borde börja gardera sig bättre kanske? Jag vet inte… Känns bara naivt att vi alltid räknar så hårt med våra stjärnjuniorer men å andra sidan är de alltid så jävla bra
antondahlback
Inlägg: 103
Blev medlem: 2025-02-10

Silly Season 2026/27

Inlägg av antondahlback »

Är ju klurigt när man har en av världens bästa talangfabriker i ryggen. Hade vi haft en tydlig första och andra kedja med etablerade högavlönade seniora spelare så hade viggo fått finna sig i att lira kant i tredjekedjan förra säsongen.

Även om Viggo är överjävligt bra både overall och för sin ålder så är också en edge att han gör jobbet som en första c till en jävligt låg kostnad. Kanske är en impopulär åsikt men jag tror absolut att Viggo är ersättningsbar.
Osten östlund
Inlägg: 4622
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Vi kan bara tacka hockeygudarna stt Viggo klev fram som han gjorde förra säsongen. När 1:a, 2:a och 3:e alternativet var skadade eller ej levererade ( Kruger, JJ och Palve ).
mb81
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av mb81 »

Difsky skrev: 2026-06-27 10:08:39 Kör Viggo nhl nästa år är vi körda. Djurgården borde börja gardera sig bättre kanske? Jag vet inte… Känns bara naivt att vi alltid räknar så hårt med våra stjärnjuniorer men å andra sidan är de alltid så jävla bra
Vi har väl den budget vi har. Vi har väl ändå garanterat rätt bra med Vejdemo, Josef, Salsten och det lär komma in en rätt bra center om Viggo drar. Sen kan Hudon, Emilio, Blomgren centra vid behov och Kryckan snackas det om ska komma lite senare.

Ifjol räknade vi knappt med juniorerna och de var ju typ bänkade en del i början men tog plats ändå.
Användarvisningsbild
Art Vandelay
Inlägg: 210
Blev medlem: 2023-05-13

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

Janzoo skrev: 2026-06-27 01:16:59
dlopajo skrev: 2026-06-27 01:11:45 Hellre Winnipeg än...Seattle? :)
Ja, definitivt! Calgary hade väl också varit rätt jävla tråkigt, så när han inte gick topp 5 kändes det ju rätt givet att det skulle bli något trist.
Nu är jag förvisso färgad men tror Calgary hade varit perfekt. Viggo hade fått en stor roll i en stad som brinner för hockey och dessutom har en ny arena på gång.

Winnipeg är i alla fall Kanada så det finns hockeyintresse.

Skänker en tanke till William Eklund också som inte får vara med på tåget i San Jose.
Glory1
Inlägg: 2410
Blev medlem: 2011-03-10

Silly Season 2026/27

Inlägg av Glory1 »

Janzoo skrev: 2026-06-27 01:16:59
dlopajo skrev: 2026-06-27 01:11:45 Hellre Winnipeg än...Seattle? :)
Ja, definitivt! Calgary hade väl också varit rätt jävla tråkigt, så när han inte gick topp 5 kändes det ju rätt givet att det skulle bli något trist.
Måste säga att Calgary faktiskt är riktigt trevligt med närheten till klippiga bergen med en otrolig natur. Just klippiga bergen gör också att de har oväntat mycket sol i just Calgary

Winnipeg däremot känns väl kanske inte jättekul. Men i och för sig är han där för att spela hockey och dom gillar verkligen sin hockey där så det är väl kul
mb81
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av mb81 »

Art Vandelay skrev: 2026-06-27 12:57:10
Janzoo skrev: 2026-06-27 01:16:59
dlopajo skrev: 2026-06-27 01:11:45 Hellre Winnipeg än...Seattle? :)
Ja, definitivt! Calgary hade väl också varit rätt jävla tråkigt, så när han inte gick topp 5 kändes det ju rätt givet att det skulle bli något trist.
Nu är jag förvisso färgad men tror Calgary hade varit perfekt. Viggo hade fått en stor roll i en stad som brinner för hockey och dessutom har en ny arena på gång.

Winnipeg är i alla fall Kanada så det finns hockeyintresse.

Skänker en tanke till William Eklund också som inte får vara med på tåget i San Jose.
Ni som har bättre koll på NHL, varför bytte de bort ett sjundeval(Eklund) som ändå presterst bra och flera andra för få ett niondeval i denna draft.
Användarvisningsbild
Art Vandelay
Inlägg: 210
Blev medlem: 2023-05-13

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

mb81 skrev: 2026-06-27 14:34:06
Art Vandelay skrev: 2026-06-27 12:57:10
Janzoo skrev: 2026-06-27 01:16:59
dlopajo skrev: 2026-06-27 01:11:45 Hellre Winnipeg än...Seattle? :)
Ja, definitivt! Calgary hade väl också varit rätt jävla tråkigt, så när han inte gick topp 5 kändes det ju rätt givet att det skulle bli något trist.
Nu är jag förvisso färgad men tror Calgary hade varit perfekt. Viggo hade fått en stor roll i en stad som brinner för hockey och dessutom har en ny arena på gång.

Winnipeg är i alla fall Kanada så det finns hockeyintresse.

Skänker en tanke till William Eklund också som inte får vara med på tåget i San Jose.
Ni som har bättre koll på NHL, varför bytte de bort ett sjundeval(Eklund) som ändå presterst bra och flera andra för få ett niondeval i denna draft.
Antagligen för att kunna få in Stenberg. Dom behöver egentligen backar och på så sätt kunde man få in en back också genom ett niondeval.
Skriv svar