Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Hellre Winnipeg än...Seattle? 
-
Osten östlund
- Inlägg: 4622
- Blev medlem: 2022-08-10
Silly Season 2026/27
Enligt experten på TSN så är han redo som 2:a C nästa säsong. Så oavsett om han tar plats eller inte. Så lär han förmodligen inleda säsongen där isåfall?
Silly Season 2026/27
Vet inte vad jets har för historia vad gäller att tvinga alla att vara med på försäsongs-camp osv. De skeppade ju inte allt och alla inför draften som det talades om, så kanske de satsar ett år till med sin kärna innan de bygger om. Hoppas hoppas. Bara att börja sälja in vår plan för Viggo som toppcenter i djurgården.Osten östlund skrev: ↑2026-06-27 06:22:08 Enligt experten på TSN så är han redo som 2:a C nästa säsong. Så oavsett om han tar plats eller inte. Så lär han förmodligen inleda säsongen där isåfall?
Silly Season 2026/27
Löser vi de två pusselbitarna och det verkligen blir något bra så tycker jag vi ser lite mer robusta ut än när vi gick in i förra säsongen. Kommer krävas en del av MDB och Wiken men inte omöjligt. Om Viggo åker över måste vi dock hitta en 1C också, då börjar det bli riktigt svårt...
Silly Season 2026/27
Hoppas och tror att dom låter viggo vara kvar, dom har tid att vänta ett år. Grattis viggo !
Silly Season 2026/27
Kör Viggo nhl nästa år är vi körda. Djurgården borde börja gardera sig bättre kanske? Jag vet inte… Känns bara naivt att vi alltid räknar så hårt med våra stjärnjuniorer men å andra sidan är de alltid så jävla bra
-
antondahlback
- Inlägg: 103
- Blev medlem: 2025-02-10
Silly Season 2026/27
Är ju klurigt när man har en av världens bästa talangfabriker i ryggen. Hade vi haft en tydlig första och andra kedja med etablerade högavlönade seniora spelare så hade viggo fått finna sig i att lira kant i tredjekedjan förra säsongen.
Även om Viggo är överjävligt bra både overall och för sin ålder så är också en edge att han gör jobbet som en första c till en jävligt låg kostnad. Kanske är en impopulär åsikt men jag tror absolut att Viggo är ersättningsbar.
Även om Viggo är överjävligt bra både overall och för sin ålder så är också en edge att han gör jobbet som en första c till en jävligt låg kostnad. Kanske är en impopulär åsikt men jag tror absolut att Viggo är ersättningsbar.
-
Osten östlund
- Inlägg: 4622
- Blev medlem: 2022-08-10
Silly Season 2026/27
Vi kan bara tacka hockeygudarna stt Viggo klev fram som han gjorde förra säsongen. När 1:a, 2:a och 3:e alternativet var skadade eller ej levererade ( Kruger, JJ och Palve ).
Silly Season 2026/27
Vi har väl den budget vi har. Vi har väl ändå garanterat rätt bra med Vejdemo, Josef, Salsten och det lär komma in en rätt bra center om Viggo drar. Sen kan Hudon, Emilio, Blomgren centra vid behov och Kryckan snackas det om ska komma lite senare.
Ifjol räknade vi knappt med juniorerna och de var ju typ bänkade en del i början men tog plats ändå.