Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Fragglepot
Inlägg: 215
Blev medlem: 2025-07-17

Silly Season 2026/27

Inlägg av Fragglepot »

Art Vandelay skrev: 2026-06-27 12:57:10
Janzoo skrev: 2026-06-27 01:16:59
dlopajo skrev: 2026-06-27 01:11:45 Hellre Winnipeg än...Seattle? :)
Ja, definitivt! Calgary hade väl också varit rätt jävla tråkigt, så när han inte gick topp 5 kändes det ju rätt givet att det skulle bli något trist.
Nu är jag förvisso färgad men tror Calgary hade varit perfekt. Viggo hade fått en stor roll i en stad som brinner för hockey och dessutom har en ny arena på gång.

Winnipeg är i alla fall Kanada så det finns hockeyintresse.

Skänker en tanke till William Eklund också som inte får vara med på tåget i San Jose.
Otroligt trist för William. Stenberg kommer ju mer eller mindre till ett dukat bord. Perfekt lag att hamna i, och får de lite ordning på sin defensiv samt en vettig målvakt så lär de vara contenders inom något år.
Användarvisningsbild
Chabo
Inlägg: 258
Blev medlem: 2018-08-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Chabo »

Fragglepot skrev: 2026-06-27 15:20:58
Art Vandelay skrev: 2026-06-27 12:57:10
Janzoo skrev: 2026-06-27 01:16:59
dlopajo skrev: 2026-06-27 01:11:45 Hellre Winnipeg än...Seattle? :)
Ja, definitivt! Calgary hade väl också varit rätt jävla tråkigt, så när han inte gick topp 5 kändes det ju rätt givet att det skulle bli något trist.
Nu är jag förvisso färgad men tror Calgary hade varit perfekt. Viggo hade fått en stor roll i en stad som brinner för hockey och dessutom har en ny arena på gång.

Winnipeg är i alla fall Kanada så det finns hockeyintresse.

Skänker en tanke till William Eklund också som inte får vara med på tåget i San Jose.
Otroligt trist för William. Stenberg kommer ju mer eller mindre till ett dukat bord. Perfekt lag att hamna i, och får de lite ordning på sin defensiv samt en vettig målvakt så lär de vara contenders inom något år.
Off topic men jag är så tacksam att vi slipper hela Meta-spelet med rebuilds, draftval och trade-cirkus som är NHL inom svensk hockey.
Benke bus
Inlägg: 48
Blev medlem: 2024-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Benke bus »

Det verkar som att viggo ska prövas enligt scouting ledare.
Användarvisningsbild
fryppe
Inlägg: 1458
Blev medlem: 2023-05-11

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Benke bus skrev: 2026-06-28 10:01:05 Det verkar som att viggo ska prövas enligt scouting ledare.
det är nog inte bestämt ännu, tror inte det har hunnits diskuterats vad som är bäst för honom ännu, hörde intervjun också men det är nog bara en gissning.
Osten östlund
Inlägg: 4623
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Jets scoutingchef Mark Hillier är mycket imponerad – och tror att centern kan ta en plats i NHL redan till hösten.

Hillier avslutar:

– Vid VM i slutet av året var han utan tvekan den bästa spelaren i en fantastisk nation... så jag tror bara att om han skriver på och får chansen, kommer han göra det riktigt svårt att inte låta honom spela.


/HN
Fragglepot
Inlägg: 215
Blev medlem: 2025-07-17

Silly Season 2026/27

Inlägg av Fragglepot »

Chabo skrev: 2026-06-28 00:55:28
Fragglepot skrev: 2026-06-27 15:20:58
Art Vandelay skrev: 2026-06-27 12:57:10
Janzoo skrev: 2026-06-27 01:16:59
dlopajo skrev: 2026-06-27 01:11:45 Hellre Winnipeg än...Seattle? :)
Ja, definitivt! Calgary hade väl också varit rätt jävla tråkigt, så när han inte gick topp 5 kändes det ju rätt givet att det skulle bli något trist.
Nu är jag förvisso färgad men tror Calgary hade varit perfekt. Viggo hade fått en stor roll i en stad som brinner för hockey och dessutom har en ny arena på gång.

Winnipeg är i alla fall Kanada så det finns hockeyintresse.

Skänker en tanke till William Eklund också som inte får vara med på tåget i San Jose.
Otroligt trist för William. Stenberg kommer ju mer eller mindre till ett dukat bord. Perfekt lag att hamna i, och får de lite ordning på sin defensiv samt en vettig målvakt så lär de vara contenders inom något år.
Off topic men jag är så tacksam att vi slipper hela Meta-spelet med rebuilds, draftval och trade-cirkus som är NHL inom svensk hockey.
Framförallt så kan din klubb bli såld och flyttad från en dag till en annan. Se bara på Raiders i NFL.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 3255
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly Season 2026/27

Inlägg av Buford »

Helt sjukt om vi inte får behålla Viggo åtminstone en säsong till, grabben har knappt hunnit skruva loss gallret!
Difster
Inlägg: 77
Blev medlem: 2025-10-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: 08 numera Östgota

Silly Season 2026/27

Inlägg av Difster »

Buford skrev: 2026-06-28 16:40:59 Helt sjukt om vi inte får behålla Viggo åtminstone en säsong till, grabben har knappt hunnit skruva loss gallret!
Håller helt med. Börjar tröttna på NHL maffian rejält nu. Gör din grej Wiken och fixa det här för oss en säsong till!
Användarvisningsbild
Limp
Inlägg: 670
Blev medlem: 2015-09-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Silly Season 2026/27

Inlägg av Limp »

Borde nog vara rätt lugnt att få behålla Viggo, om inte annat eftersom han har ett år kvar på gymnasiet.
AlltidOavsett
Inlägg: 590
Blev medlem: 2024-05-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av AlltidOavsett »

Hoppas att vi får behålla Björck och att någon riktig spets kommer in. Då tycker jag att FW-sidan ser spännande ut:

X-Björck-Hudon
Snively-Vejdemo-Gunler
Pettersen-JJ-Hartmann
Blomgren-Kruger-Salsten

Sen kan Nordmark och Stockselius slå sig in i truppen.
Skriv svar