Det är ju inte en åsikt att MDB sköter värvningar själv, det är osanning. Sen vad som skrivs i kvällsblaskorna behöver vi ju inte ens kommentera…Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 17:59:50Jag står för mina åsikter. Du för dina. MDB är ytterst ansvarig. Det är fakta!Nypovich skrev: ↑2026-06-19 16:06:00Ska vi grunda det i att kvällsblaskor vill ha klick? Vi har ingen aning om vad som stämmer kring vad vi missat eller försökt på. Folk i det här forumet uttalar verkligen sig som om att man har koll på hur truppbygget fungerar. Dom är en hel grupp, inklusive Wikegård, som sköter det där. MDB sköter knappast rekryteringen själv.Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 15:45:22Eller en orutinerad sportchef? Vi har ju varit med på 3-4 spelare som läckt ut. Dom har valt andta klubbar.Knickedick skrev: ↑2026-06-19 15:21:25 Det känns som att någonting skitit sig rejält i vissa spelarförhandligar?
Att gå från ”Vi är tidigare ute på marknaden i år och ligger längre fram i lagbygget, men vi kan inte gå ut med spelarnamn för att många spelare fortfarande spelar” .
Till att vi står här med två lag i Hockeyvärlden kvar i säsong och fortfarande verkar leta efter 3-4 toppspelare för att ens ha ett slagkraftigt lag, samt att riktigt bra juniorer som ser ut att lämna för att de inte verkar tro på att vi kan ge dem rätt utveckling väcker ju en del frågetecken som under en lång period av tystnad från den sportliga ledningen ger ännu fler frågetecken än svar.
Vejdemo valde DIF pga hjärta. LC ryktas Wiken ha plockat med hjälp av sin Gävle koppling?
Solem inför slutspelet. Hank och ev Hartmann. Ylönen fick vi returnera. MDB pratar om procent och Järnkaminer. Snälla ge oss lite ro och glädje. 1 månad till har MDB på sig att motbevisa min oro.
Notera sista meningen, gällande min personliga åsikt.
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
In Wikegård we trust!
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Att vi står här med en ofärdig trupp har väl ingenting med kvällsblaskorna att göra. Att den personen som har titeln sportchef är orutinerad i sammanhanget är enligt mig fakta. Visst, allt är relativt, var går gränsen för att kallas rutinerad?Nypovich skrev: ↑2026-06-19 18:04:55Det är ju inte en åsikt att MDB sköter värvningar själv, det är osanning. Sen vad som skrivs i kvällsblaskorna behöver vi ju inte ens kommentera…Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 17:59:50Jag står för mina åsikter. Du för dina. MDB är ytterst ansvarig. Det är fakta!Nypovich skrev: ↑2026-06-19 16:06:00Ska vi grunda det i att kvällsblaskor vill ha klick? Vi har ingen aning om vad som stämmer kring vad vi missat eller försökt på. Folk i det här forumet uttalar verkligen sig som om att man har koll på hur truppbygget fungerar. Dom är en hel grupp, inklusive Wikegård, som sköter det där. MDB sköter knappast rekryteringen själv.Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 15:45:22Eller en orutinerad sportchef? Vi har ju varit med på 3-4 spelare som läckt ut. Dom har valt andta klubbar.Knickedick skrev: ↑2026-06-19 15:21:25 Det känns som att någonting skitit sig rejält i vissa spelarförhandligar?
Att gå från ”Vi är tidigare ute på marknaden i år och ligger längre fram i lagbygget, men vi kan inte gå ut med spelarnamn för att många spelare fortfarande spelar” .
Till att vi står här med två lag i Hockeyvärlden kvar i säsong och fortfarande verkar leta efter 3-4 toppspelare för att ens ha ett slagkraftigt lag, samt att riktigt bra juniorer som ser ut att lämna för att de inte verkar tro på att vi kan ge dem rätt utveckling väcker ju en del frågetecken som under en lång period av tystnad från den sportliga ledningen ger ännu fler frågetecken än svar.
Vejdemo valde DIF pga hjärta. LC ryktas Wiken ha plockat med hjälp av sin Gävle koppling?
Solem inför slutspelet. Hank och ev Hartmann. Ylönen fick vi returnera. MDB pratar om procent och Järnkaminer. Snälla ge oss lite ro och glädje. 1 månad till har MDB på sig att motbevisa min oro.
Skulle resten av sportgruppen kallas rutinerade i sina roller?
Silly Season 2026/27
Hur vet du att den är ofärdig, vet du något vi andra inte vet kring samtal, överenskommelser osv? Vissa snackar precis som att man har full insyn i rekryteringen… Vi har ingen aning om hur det arbetet ser ut just nu!Knickedick skrev: ↑2026-06-19 18:19:51Att vi står här med en ofärdig trupp har väl ingenting med kvällsblaskorna att göra. Att den personen som har titeln sportchef är orutinerad i sammanhanget är enligt mig fakta. Visst, allt är relativt, var går gränsen för att kallas rutinerad?Nypovich skrev: ↑2026-06-19 18:04:55Det är ju inte en åsikt att MDB sköter värvningar själv, det är osanning. Sen vad som skrivs i kvällsblaskorna behöver vi ju inte ens kommentera…Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 17:59:50Jag står för mina åsikter. Du för dina. MDB är ytterst ansvarig. Det är fakta!Nypovich skrev: ↑2026-06-19 16:06:00Ska vi grunda det i att kvällsblaskor vill ha klick? Vi har ingen aning om vad som stämmer kring vad vi missat eller försökt på. Folk i det här forumet uttalar verkligen sig som om att man har koll på hur truppbygget fungerar. Dom är en hel grupp, inklusive Wikegård, som sköter det där. MDB sköter knappast rekryteringen själv.Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 15:45:22
Eller en orutinerad sportchef? Vi har ju varit med på 3-4 spelare som läckt ut. Dom har valt andta klubbar.
Lite som att folk går in på EP och säger ”värva honom”.
In Wikegård we trust!
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Vet att du vill samma sak som jag/vi i slutändan. DIFs bästa.Nypovich skrev: ↑2026-06-19 18:04:55Det är ju inte en åsikt att MDB sköter värvningar själv, det är osanning. Sen vad som skrivs i kvällsblaskorna behöver vi ju inte ens kommentera…Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 17:59:50Jag står för mina åsikter. Du för dina. MDB är ytterst ansvarig. Det är fakta!Nypovich skrev: ↑2026-06-19 16:06:00Ska vi grunda det i att kvällsblaskor vill ha klick? Vi har ingen aning om vad som stämmer kring vad vi missat eller försökt på. Folk i det här forumet uttalar verkligen sig som om att man har koll på hur truppbygget fungerar. Dom är en hel grupp, inklusive Wikegård, som sköter det där. MDB sköter knappast rekryteringen själv.Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 15:45:22Eller en orutinerad sportchef? Vi har ju varit med på 3-4 spelare som läckt ut. Dom har valt andta klubbar.Knickedick skrev: ↑2026-06-19 15:21:25 Det känns som att någonting skitit sig rejält i vissa spelarförhandligar?
Men MDB är ytterst ansvarig, har sista ordet. Han är sportchef, vet inte varför du ifrågasätter det. Eller vill underminera honom? Har läckt att vi budat, samt missat en del gubbar.
Jag respekterar om du vill lita blint på MDB. Men respekterar våra åsikter/oro med. Då vi mår bra om DIF vinner. Skit om vi förlorar.
Silly Season 2026/27
Klart han har, men tränarbasen, Wiken och en rad andra diskuterar kring sånt också. Att han har ansvaret ut är en sak, att faktiskt ha ansvar är en annan.Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 18:36:24Vet att du vill samma sak som jag/vi i slutändan. DIFs bästa.Nypovich skrev: ↑2026-06-19 18:04:55Det är ju inte en åsikt att MDB sköter värvningar själv, det är osanning. Sen vad som skrivs i kvällsblaskorna behöver vi ju inte ens kommentera…Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 17:59:50Jag står för mina åsikter. Du för dina. MDB är ytterst ansvarig. Det är fakta!Nypovich skrev: ↑2026-06-19 16:06:00Ska vi grunda det i att kvällsblaskor vill ha klick? Vi har ingen aning om vad som stämmer kring vad vi missat eller försökt på. Folk i det här forumet uttalar verkligen sig som om att man har koll på hur truppbygget fungerar. Dom är en hel grupp, inklusive Wikegård, som sköter det där. MDB sköter knappast rekryteringen själv.Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 15:45:22
Eller en orutinerad sportchef? Vi har ju varit med på 3-4 spelare som läckt ut. Dom har valt andta klubbar.
Men MDB är ytterst ansvarig, har sista ordet. Han är sportchef, vet inte varför du ifrågasätter det. Eller vill underminera honom? Har läckt att vi budat, samt missat en del gubbar.
Jag respekterar om du vill lita blint på MDB. Men respekterar våra åsikter/oro med. Då vi mår bra om DIF vinner. Skit om vi förlorar.
”Har läckt att vi budat…” Det är vad blaskor skrivit ja? Sånt har ju läckt ut tidigare vilket spelare själva sagt efteråt att det inte ens var sant.
I slutändan är det laget bästa som gäller, oavsett ja!
Edit: Hur vet vi att dom vi ”förlorat” inte är såna där man inser att spelaren blir för överbetald och därför drar sig ur?
In Wikegård we trust!
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Jag går på det Wikegård har sagt i Wikegård Informerar.Nypovich skrev: ↑2026-06-19 18:26:59Hur vet du att den är ofärdig, vet du något vi andra inte vet kring samtal, överenskommelser osv? Vissa snackar precis som att man har full insyn i rekryteringen… Vi har ingen aning om hur det arbetet ser ut just nu!Knickedick skrev: ↑2026-06-19 18:19:51Att vi står här med en ofärdig trupp har väl ingenting med kvällsblaskorna att göra. Att den personen som har titeln sportchef är orutinerad i sammanhanget är enligt mig fakta. Visst, allt är relativt, var går gränsen för att kallas rutinerad?Nypovich skrev: ↑2026-06-19 18:04:55Det är ju inte en åsikt att MDB sköter värvningar själv, det är osanning. Sen vad som skrivs i kvällsblaskorna behöver vi ju inte ens kommentera…Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 17:59:50Jag står för mina åsikter. Du för dina. MDB är ytterst ansvarig. Det är fakta!Nypovich skrev: ↑2026-06-19 16:06:00
Ska vi grunda det i att kvällsblaskor vill ha klick? Vi har ingen aning om vad som stämmer kring vad vi missat eller försökt på. Folk i det här forumet uttalar verkligen sig som om att man har koll på hur truppbygget fungerar. Dom är en hel grupp, inklusive Wikegård, som sköter det där. MDB sköter knappast rekryteringen själv.
3 spelare ska in var det i sista klippet. Jag utgår från det som är officiellt kommunicerat. Allt annat är ju spekulationer(jag har inget emot spekulationer, men viktigt att kunna skilja på rykten, spekulation och officiellt kommunicerad information)
Allt som inte är kommunicerat via Djurgården Hockeys officiella kanaler eller andra officiella sidor som har direkt info från laget kan jag inte utgå ifrån.
Med den info vi har därifrån så kan väl ingen påstå att lagbygget officiellt är färdigbyggt eller? Vill du påstå något annat?
Poängen är att ingen av oss har insyn och då blir allt som inte är officiellt kommunicerat eller som inte är ren fakta spekulation.
Senast redigerad av Knickedick den 2026-06-19 19:32:43, redigerad totalt 2 gång.
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Gällande sista meningen. Om du någonsin velat ha, samt budat på en lägenhet eller hus? Samt förlorart den budgivningen? Så kommer du ha ha ett svar på din fråga.Nypovich skrev: ↑2026-06-19 18:46:18Klart han har, men tränarbasen, Wiken och en rad andra diskuterar kring sånt också. Att han har ansvaret ut är en sak, att faktiskt ha ansvar är en annan.Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 18:36:24Vet att du vill samma sak som jag/vi i slutändan. DIFs bästa.Nypovich skrev: ↑2026-06-19 18:04:55Det är ju inte en åsikt att MDB sköter värvningar själv, det är osanning. Sen vad som skrivs i kvällsblaskorna behöver vi ju inte ens kommentera…Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 17:59:50Jag står för mina åsikter. Du för dina. MDB är ytterst ansvarig. Det är fakta!Nypovich skrev: ↑2026-06-19 16:06:00
Ska vi grunda det i att kvällsblaskor vill ha klick? Vi har ingen aning om vad som stämmer kring vad vi missat eller försökt på. Folk i det här forumet uttalar verkligen sig som om att man har koll på hur truppbygget fungerar. Dom är en hel grupp, inklusive Wikegård, som sköter det där. MDB sköter knappast rekryteringen själv.
”Har läckt att vi budat…” Det är vad blaskor skrivit ja? Sånt har ju läckt ut tidigare vilket spelare själva sagt efteråt att det inte ens var sant.
Edit: Hur vet vi att dom vi ”förlorat” inte är såna där man inser att spelaren blir för överbetald och därför drar sig ur?
Edit. Känner inte MDB. Men har köpt både hus och lägenheter. Samt haft haft företag i 15 år. Så min personliga bedömning gällande ledarskap/erfarenhet är tagen utifrån det. Men visst jag hoppas som du. Att MDB, samt vår tränartrio inte är lika tröga som jag, lär sig rapido. Blivit fullfjädrade i sitt yrke på 365 dagar +-
Edit2. Älskar " Bagdad Bob mentaliteten ". Tyvärr blir man mindre naiv med åren. Bra du att krigar för din ståndpunk/tro
Senast redigerad av Osten östlund den 2026-06-19 19:40:06, redigerad totalt 1 gånger.
Silly Season 2026/27
Eller så har vi bara hört oss för ibland är det samma som buda för media.Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 19:30:15Gällande sista meningen. Om du någonsin velat ha, samt budat på en lägenhet eller hus? Samt förlorart den budgivningen? Så kommer du ha ha ett svar på din fråga.Nypovich skrev: ↑2026-06-19 18:46:18Klart han har, men tränarbasen, Wiken och en rad andra diskuterar kring sånt också. Att han har ansvaret ut är en sak, att faktiskt ha ansvar är en annan.Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 18:36:24Vet att du vill samma sak som jag/vi i slutändan. DIFs bästa.Nypovich skrev: ↑2026-06-19 18:04:55Det är ju inte en åsikt att MDB sköter värvningar själv, det är osanning. Sen vad som skrivs i kvällsblaskorna behöver vi ju inte ens kommentera…Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 17:59:50
Jag står för mina åsikter. Du för dina. MDB är ytterst ansvarig. Det är fakta!
Edit. Känner inte MDB. Men har köpt både hus och lägenheter. Samt haft haft företag i 15 år. Så min personliga bedömning gällande ledarskap/erfarenhet är tagen utifrån det. Men visst jag hoppas som du. Att MDB, samt vår tränartrio inte är lika tröga som jag, lär sig rapido. Blivit fullfjädrade i sitt yrke på 364 dagar +-.
Edit2. Älskar " Bagdad Bob mentaliteten ". Tyvärr blir man mindre naiv med åren. Bra du att krigar för din ståndpunk/tro![]()
Silly Season 2026/27
Om Gunler och Hartmann är 2 av de 3 som ska in så ligger vi jääävligt risigt till.
Skriker kvalspel om den truppen.
Skriker kvalspel om den truppen.
Silly Season 2026/27
Ja, att tre spelare ska in behöver ju inte betyda att vi ska börja från noll på 3 stycken dagens datum. Men just nu ör lagbyggets status utifrån vad media skrivit utöver våra egna kanaler. Folk gick i taket innan för att Hartmann nämndes och då kastades MDB direkt under bussen av mobben.Knickedick skrev: ↑2026-06-19 19:23:19Jag går på det Wikegård har sagt i Wikegård Informerar.Nypovich skrev: ↑2026-06-19 18:26:59Hur vet du att den är ofärdig, vet du något vi andra inte vet kring samtal, överenskommelser osv? Vissa snackar precis som att man har full insyn i rekryteringen… Vi har ingen aning om hur det arbetet ser ut just nu!Knickedick skrev: ↑2026-06-19 18:19:51Att vi står här med en ofärdig trupp har väl ingenting med kvällsblaskorna att göra. Att den personen som har titeln sportchef är orutinerad i sammanhanget är enligt mig fakta. Visst, allt är relativt, var går gränsen för att kallas rutinerad?Nypovich skrev: ↑2026-06-19 18:04:55Det är ju inte en åsikt att MDB sköter värvningar själv, det är osanning. Sen vad som skrivs i kvällsblaskorna behöver vi ju inte ens kommentera…Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 17:59:50
Jag står för mina åsikter. Du för dina. MDB är ytterst ansvarig. Det är fakta!
3 spelare ska in var det i sista klippet. Jag utgår från det som är officiellt kommunicerat. Allt annat är ju spekulationer(jag har inget emot spekulationer, men viktigt att kunna skilja på rykten, spekulation och officiellt kommunicerad information)
Allt som inte är kommunicerat via Djurgården Hockeys officiella kanaler eller andra officiella sidor som har direkt info från laget kan jag inte utgå ifrån.
Med den info vi har därifrån så kan väl ingen påstå att lagbygget officiellt är färdigbyggt eller? Vill du påstå något annat?
Poängen är att ingen av oss har insyn och då blir allt som inte är officiellt kommunicerat eller som inte är ren fakta spekulation.
In Wikegård we trust!
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Nej, jag tror ju att både du och jag förutsätter att det jobbet med att få in tre inte börjar idag. Men ingen av oss har ju förankrad fakta på det. Så då spekulerar vi ju bara, även om det påståendet är mycket troligt.Nypovich skrev: ↑2026-06-19 20:43:16Ja, att tre spelare ska in behöver ju inte betyda att vi ska börja från noll på 3 stycken dagens datum. Men just nu ör lagbyggets status utifrån vad media skrivit utöver våra egna kanaler. Folk gick i taket innan för att Hartmann nämndes och då kastades MDB direkt under bussen av mobben.Knickedick skrev: ↑2026-06-19 19:23:19Jag går på det Wikegård har sagt i Wikegård Informerar.Nypovich skrev: ↑2026-06-19 18:26:59Hur vet du att den är ofärdig, vet du något vi andra inte vet kring samtal, överenskommelser osv? Vissa snackar precis som att man har full insyn i rekryteringen… Vi har ingen aning om hur det arbetet ser ut just nu!Knickedick skrev: ↑2026-06-19 18:19:51Att vi står här med en ofärdig trupp har väl ingenting med kvällsblaskorna att göra. Att den personen som har titeln sportchef är orutinerad i sammanhanget är enligt mig fakta. Visst, allt är relativt, var går gränsen för att kallas rutinerad?
Media spekulerar ju också bara även om media ofta får folk att tro att det är sant p.g.a. gruppsykologi och avsaknad av källkritik.
- DIF_Soldier
Silly Season 2026/27
Hartmann är skamligt låg nivå, dessutom ytterst skadebenägen.
Tycker det vittnar om MDBs (brist på) förhandlingsfömåga, för det lär knappast ha varit förstaalternativet.
Tycker det vittnar om MDBs (brist på) förhandlingsfömåga, för det lär knappast ha varit förstaalternativet.
Säg den glädje som varar
Silly Season 2026/27
Inte så att Hartmann får mig att slå frivolter av glädje direkt men att han är ytterst skadebenägen stämmer ju inte.DIF_Soldier skrev: ↑2026-06-19 21:18:48 Hartmann är skamligt låg nivå, dessutom ytterst skadebenägen.
I Timrå har han spelat 49,48,49,48,39,50,43 matcher per säsong.
Silly Season 2026/27
Har jag sagt det?Art Vandelay skrev: ↑2026-06-19 12:04:48Stenberg är med i diskussionen om att gå etta i draften. Inte en chans att han spelar i SHL nästa säsong.Olon skrev: ↑2026-06-19 09:16:26Ja men de kommer ju inte börja leta spelare först i augusti bara för att det är så de kommunicerar. Därav spel för gallerierna.Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 09:08:32Kan vara så?Olon skrev: ↑2026-06-19 08:59:33 Tror inte att man ska ta MDB och Wiken så fruktansvärt blodigt mycket på orden när de säger tre spelare, eller ungefär tre spelare som man dessutom hört. De kommer ut med officiella uttalanden från DIF, och officiellt har varken Krüger, Eklund eller Frondell tackats av - även om alla fattar att de två sistnämnda varit förlorade redan när förra säsongen startade. Jämför med exempelvis Frölunda som tackade av Stenberg så fort säsongen slutade.
Så jag tror att när det kommer ut någon officiell nyhet om att Frondell och Eklund lämnar för att spela i Nordamerika nästa år så kommer MDB också förklara att vi ska ersätta dem med spelare utöver de tre som redan kommunicerats. Allt givetvis bara ett spel för gallerierna.
Men vart hittar vi dessa spelare i Augusti, samt så lär dom kosta betydligt mer än Frondell och Eklund.
Personligen gillar jag fisks agerande bättre, där man är proaktiv. Istället för att prata procent, anta och köra gissningslekar.
Trevlig midsommar, så hoppas vi på lite kul nyheter inom kort!
Klart man kan tycka att Frölundas och Stenbergs agerande var bättre och ärligare, men samtidigt kan jag tycka att det är lite märkligt när killen inte ens blivit draftad än. Man vet ju inte var han kommer hamna och vilka planer den klubben har. Det vet man däremot sannolikt i Eklunds och Frondells fall, men innan något är officiellt så blir det konstigt om MDB ska snacka om ersättare.
Sen är det ingen diskussion om förstavalet, det är bara media som vill måla upp det så. I sekunden som Toronto vann draftlotteriet blev det klart att McKenna kommer gå etta, även om Stenberg ligger etta i någon enstaka rankingsammanställning (vilket för övrigt även Viggo gör).