Kraftfull Järnkamin?! Ska Jimmie göra comeback nu när Patrick kommit in? Annars finns det väl bara en? Som inte alls är troligt att han kommer tillbaka redanOsten östlund skrev: ↑2026-06-18 22:54:21 Procenten är lite som när Stefan Löven mumlade om 50, 40, 30? Ni som minns ni minns.
En power forward låter det som?
MDB nedan, Svenska fans
-Hur nöjd är du med truppbygget inför kommande säsong och hur färdiga är ni?
Det börjar närma sig sitt slut. Om det är 90-95% eller 85% klart, låter jag vara osagt. Mattekunskaperna faller, jag sa i en tidigare intervju att vi var 90-95% klara men ta mig inte på orden. Ungefär tre spelare behövs, både backar och forwards. Utöver det, känner jag mig tillfreds. Vi ska bygga ett lag som kan fylla SHL-kostymen ännu mer och vi är på god väg. Vi räknar med att spelare kommer att ta ytterligare kliv. Individuellt sett räknar jag med att alla kommer ta ytterligare kliv. Alla ska veta vad djurgårdskulturen består av, att jobba målmedvetet varje dag.
-Vad är det exakt för typ av spelare som fortfarande fattas?
Får se lite… Kommer söka spelare som kan hjälpa oss att bli bättre. Vi skulle behöva någon forward som är en kraftfull järnkamin, helt enkelt. Marknadens tillgänglighet måste man också utgå ifrån.
Silly Season 2026/27
-
Knickedick
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
- DIF_Soldier
Silly Season 2026/27
Jacob Josefson, 35 år, kan ingen frisk människa räkna med. Han är en vandrande bonus.Nypovich skrev: ↑2026-06-18 23:00:12Snively - Viggo/Ny - HudonJim Morrison skrev: ↑2026-06-18 22:53:02 Hur stora steg brukar 26 åringar (Pettersen, Salsten, Grewe) ta egentligen? Blomgren fyller förvisso 23 men jag kan inte tänka mig att han tar enorma kliv?
Gunler - Vejdemo - Ny spets
Blomgren - JJ - Pettersen/Nordmark
Grewe - Salsten - Pettersen/Nordmark
Lägg till Krüger, Stockselius, Hank. Centrarna kan ju sjunka ner ett hack och att typ Salsten får gå ut på kant. Jag ser absolut den uppställningen som något att gå in säsongen i.
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Jag älskar Jacob men det finns inte en chans att han hade varit cementerad som en av våra centrar om han var en random kanadick med samma skadehistorik och sedan förlita sig på det tillsammans med en junior som man knappt vet om han kommer vara kvar.DIF_Soldier skrev: ↑2026-06-18 23:05:39Jacob Josefson, 35 år, kan ingen frisk människa räkna med. Han är en vandrande bonus.Nypovich skrev: ↑2026-06-18 23:00:12Snively - Viggo/Ny - HudonJim Morrison skrev: ↑2026-06-18 22:53:02 Hur stora steg brukar 26 åringar (Pettersen, Salsten, Grewe) ta egentligen? Blomgren fyller förvisso 23 men jag kan inte tänka mig att han tar enorma kliv?
Lägg till Krüger, Stockselius, Hank. Centrarna kan ju sjunka ner ett hack och att typ Salsten får gå ut på kant. Jag ser absolut den uppställningen som något att gå in säsongen i.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Därför jag sa att det är en bra uppställning att gå in i säsongen med. Jag är medveten om att en toppcenter är ett behov. Men vi kan ju inte värva 2 toppcentrar för att det kan bli skador. Eller ska vi sätta Viggo, Vejdemo och JJ i 3-4 alt utanför? Och sen kruger på läktaren.Jim Morrison skrev: ↑2026-06-18 23:03:53Byt ut Gunler mot Ylönen så har du typ fjolårets uppställning minus två av landets mest framstående juniorer.Nypovich skrev: ↑2026-06-18 23:00:12Snively - Viggo/Ny - HudonJim Morrison skrev: ↑2026-06-18 22:53:02 Hur stora steg brukar 26 åringar (Pettersen, Salsten, Grewe) ta egentligen? Blomgren fyller förvisso 23 men jag kan inte tänka mig att han tar enorma kliv?
Vi är ett JVM eller skada på JJ bort att ställa upp med Vejdemo, Salsten och Hank som våra top9 centrar utöver det.
In Wikegård we trust!
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Vi behöver en förstacenter, inte två, tillsammans med en förstaback och en vinge till förstakedjan. Gunler ej inräknad.Nypovich skrev: ↑2026-06-18 23:09:34 Därför jag sa att det är en bra uppställning att gå in i säsongen med. Jag är medveten om att en toppcenter är ett behov. Men vi kan ju inte värva 2 toppcentrar för att det kan bli skador. Eller ska vi sätta Viggo, Vejdemo och JJ i 3-4 alt utanför? Och sen kruger på läktaren.
Ny
Viggo
Vejdemo
Josefson (de 25 matcherna han är frisk)
Krüger har inte ens kontrakt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Det jag skrev också. Men ska vi då utgå från Viggos jvm, jjr skadas 35 matcher och att Vejdemo åker på en långtidssjukdom. Det skrevs som att man ville sökra upp för sakens skull nästan.Jim Morrison skrev: ↑2026-06-18 23:10:54NyNypovich skrev: ↑2026-06-18 23:09:34 Därför jag sa att det är en bra uppställning att gå in i säsongen med. Jag är medveten om att en toppcenter är ett behov. Men vi kan ju inte värva 2 toppcentrar för att det kan bli skador. Eller ska vi sätta Viggo, Vejdemo och JJ i 3-4 alt utanför? Och sen kruger på läktaren.
Viggo
Vejdemo
In Wikegård we trust!
- DIF_Soldier
Silly Season 2026/27
...och så har folk problem att se behov av en förstacenter. De räknar huvuden och tror att det är nåt jävla tv-spel där man stänger av skador och simulerar bara. Att Josef över huvud taget ens spelar är medicinskt tvivelaktigt. Minsta huvudsmäll och han SKA lägga av.Jim Morrison skrev: ↑2026-06-18 23:08:41Jag älskar Jacob men det finns inte en chans att han hade varit cementerad som en av våra centrar om han var en random kanadick med samma skadehistorik och sedan förlita sig på det tillsammans med en junior som man knappt vet om han kommer vara kvar.DIF_Soldier skrev: ↑2026-06-18 23:05:39Jacob Josefson, 35 år, kan ingen frisk människa räkna med. Han är en vandrande bonus.Nypovich skrev: ↑2026-06-18 23:00:12Snively - Viggo/Ny - HudonJim Morrison skrev: ↑2026-06-18 22:53:02 Hur stora steg brukar 26 åringar (Pettersen, Salsten, Grewe) ta egentligen? Blomgren fyller förvisso 23 men jag kan inte tänka mig att han tar enorma kliv?
Det är därför jag säger att vi måste ha en center som KAN spela vinge och inte tvärtom. Kevin Stenlund tack.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2026-06-18 23:16:36, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Kvalitetsmässigt behöver vi en förstacenter som ska vara kvar säsongen ut och inte försvinna på några äventyr med landslaget hit och dit.Nypovich skrev: ↑2026-06-18 23:13:29Det jag skrev också. Men ska vi då utgå från Viggos jvm, jjr skadas 35 matcher och att Vejdemo åker på en långtidssjukdom. Det skrevs som att man ville sökra upp för sakens skull nästan.Jim Morrison skrev: ↑2026-06-18 23:10:54NyNypovich skrev: ↑2026-06-18 23:09:34 Därför jag sa att det är en bra uppställning att gå in i säsongen med. Jag är medveten om att en toppcenter är ett behov. Men vi kan ju inte värva 2 toppcentrar för att det kan bli skador. Eller ska vi sätta Viggo, Vejdemo och JJ i 3-4 alt utanför? Och sen kruger på läktaren.
Viggo
Vejdemo
Sedan behöver vi acceptera faktum att Jacob är en spelare som kommer lira 20-25 matcher och vara en jävligt stark fjärdecenter dom matcherna men ingen man bygger en produktiv kedja runtomkring. Det är alldeles för osäkert och riskabelt.
Silly Season 2026/27
Då återstår fortfarande, vi blir inte sämre om vi får in en toppcenter som kan lira kant också.Jim Morrison skrev: ↑2026-06-18 23:15:55Kvalitetsmässigt behöver vi en förstacenter som ska vara kvar säsongen ut och inte försvinna på några äventyr med landslaget hit och dit.Nypovich skrev: ↑2026-06-18 23:13:29Det jag skrev också. Men ska vi då utgå från Viggos jvm, jjr skadas 35 matcher och att Vejdemo åker på en långtidssjukdom. Det skrevs som att man ville sökra upp för sakens skull nästan.Jim Morrison skrev: ↑2026-06-18 23:10:54NyNypovich skrev: ↑2026-06-18 23:09:34 Därför jag sa att det är en bra uppställning att gå in i säsongen med. Jag är medveten om att en toppcenter är ett behov. Men vi kan ju inte värva 2 toppcentrar för att det kan bli skador. Eller ska vi sätta Viggo, Vejdemo och JJ i 3-4 alt utanför? Och sen kruger på läktaren.
Viggo
Vejdemo
Sedan behöver vi acceptera faktum att Jacob är en spelare som kommer lira 20-25 matcher och vara en jävligt stark fjärdecenter dom matcherna men ingen man bygger en produktiv kedja runtomkring. Det är alldeles för osäkert och riskabelt.
Senast redigerad av Nypovich den 2026-06-18 23:20:10, redigerad totalt 1 gånger.
In Wikegård we trust!
- DIF_Soldier
Silly Season 2026/27
Vi ska också addera att Charles Hudon, 32, opererat sig och är inte ännu återställd. I vilket skick är han i? De 15 målen är inte bara att räkna in kallt.Jim Morrison skrev: ↑2026-06-18 23:15:55Kvalitetsmässigt behöver vi en förstacenter som ska vara kvar säsongen ut och inte försvinna på några äventyr med landslaget hit och dit.Nypovich skrev: ↑2026-06-18 23:13:29Det jag skrev också. Men ska vi då utgå från Viggos jvm, jjr skadas 35 matcher och att Vejdemo åker på en långtidssjukdom. Det skrevs som att man ville sökra upp för sakens skull nästan.Jim Morrison skrev: ↑2026-06-18 23:10:54NyNypovich skrev: ↑2026-06-18 23:09:34 Därför jag sa att det är en bra uppställning att gå in i säsongen med. Jag är medveten om att en toppcenter är ett behov. Men vi kan ju inte värva 2 toppcentrar för att det kan bli skador. Eller ska vi sätta Viggo, Vejdemo och JJ i 3-4 alt utanför? Och sen kruger på läktaren.
Viggo
Vejdemo
Säg den glädje som varar
Silly Season 2026/27
@DIF_Soldier och Jim Morrison
Vad ger ni för säsongsbetyg på de spelare som lämnat till kommande säsong? Behöver inte nämna Eklund och Frondell, där är väl hela forumet överens. Får uppfattningen att ni tvivlar på det mesta som finns kvar, nya och hur kvarvarande luckor kommer fyllas medan de som lämnat får, i min mening, alldeles för mycket credd. Undrar om det egentligen finns någon större motsättning här mellan er två och Nypovich egentligen. Verkar mest som Nypo ser glaset som halvfullt och ni två som halvtomt. Själv gillar jag läget likt många andra men att det finns saker kvar som måste ordnas.
Vad ger ni för säsongsbetyg på de spelare som lämnat till kommande säsong? Behöver inte nämna Eklund och Frondell, där är väl hela forumet överens. Får uppfattningen att ni tvivlar på det mesta som finns kvar, nya och hur kvarvarande luckor kommer fyllas medan de som lämnat får, i min mening, alldeles för mycket credd. Undrar om det egentligen finns någon större motsättning här mellan er två och Nypovich egentligen. Verkar mest som Nypo ser glaset som halvfullt och ni två som halvtomt. Själv gillar jag läget likt många andra men att det finns saker kvar som måste ordnas.
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Tycker inte att man ska bortse från Frondell och Eklund, som trots allt var våra bästa spelare förra säsongen. I övrigt är det väl egentligen bara LaLeggia som sticker ut bland de som lämnat.JTB1973 skrev: ↑2026-06-19 07:40:08 @DIF_Soldier och Jim Morrison
Mycket avgörs av vilka som kommer in. Om vi exempelvis bara värvar Hank, Vejdemo, Gunler och ytterligare en center/forward tycker jag inte att laget förbättras tillräckligt mycket. Då är det fortfarande väldigt likt fjolårets trupp, en trupp som vid flera tillfällen hade stora problem och tydliga brister. Det som är bättre är väl centersidan med Björck och Vejdemo och där är självklart en del vunnet.
Och det du säger om glaset som halvfullt eller halvtomt ligger nog något i. Jag tror att mycket handlar om vilken grundsyn man har på truppen från början – ser man den som stark är det lättare att fokusera på möjligheterna, medan man om man är mer tveksam till kvaliteten snarare ser riskerna och frågetecknen.
Silly Season 2026/27
Tror inte att man ska ta MDB och Wiken så fruktansvärt blodigt mycket på orden när de säger tre spelare, eller ungefär tre spelare som man dessutom hört. De kommer ut med officiella uttalanden från DIF, och officiellt har varken Krüger, Eklund eller Frondell tackats av - även om alla fattar att de två sistnämnda varit förlorade redan när förra säsongen startade. Jämför med exempelvis Frölunda som tackade av Stenberg så fort säsongen slutade.
Så jag tror att när det kommer ut någon officiell nyhet om att Frondell och Eklund lämnar för att spela i Nordamerika nästa år så kommer MDB också förklara att vi ska ersätta dem med spelare utöver de tre som redan kommunicerats. Allt givetvis bara ett spel för gallerierna.
Så jag tror att när det kommer ut någon officiell nyhet om att Frondell och Eklund lämnar för att spela i Nordamerika nästa år så kommer MDB också förklara att vi ska ersätta dem med spelare utöver de tre som redan kommunicerats. Allt givetvis bara ett spel för gallerierna.
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Kan vara så?Olon skrev: ↑2026-06-19 08:59:33 Tror inte att man ska ta MDB och Wiken så fruktansvärt blodigt mycket på orden när de säger tre spelare, eller ungefär tre spelare som man dessutom hört. De kommer ut med officiella uttalanden från DIF, och officiellt har varken Krüger, Eklund eller Frondell tackats av - även om alla fattar att de två sistnämnda varit förlorade redan när förra säsongen startade. Jämför med exempelvis Frölunda som tackade av Stenberg så fort säsongen slutade.
Men vart hittar vi dessa spelare i Augusti/September, samt så lär dom kosta betydligt mer än Frondell och Eklund.
Personligen gillar jag fisks agerande bättre, där man är proaktiv. Istället för att prata procent, anta och köra gissningslekar.
Trevlig midsommar, så hoppas vi på lite kul nyheter inom kort!
Silly Season 2026/27
Som jag ser det så är de luckorna som finns kvar (3 spelare) nyckeln till säsongen som kommer. 1 till toppback behövs för att fylla luckan efter La Leggia/Kylington, det är mycket istid som försvunnit här och tror inte vi klarar att ersätta poängen från La Leggia rakt av utan den får fördelas ut lite grann och förmodligen gå några poäng bakåt totalt men vinsten kommer att ligga i en bättre defensiv och hjälp till våra målisar och ett klart bättre resultat i +/- statistiken. Ungefär ge upp 10 poäng framåt med vinn 20 mål bakåt i runda slängar. Det som oroar här är att jag hör inget om vilka namn vi har på vår hot-list här.Jim Morrison skrev: ↑2026-06-19 08:05:23Tycker inte att man ska bortse från Frondell och Eklund, som trots allt var våra bästa spelare förra säsongen. I övrigt är det väl egentligen bara LaLeggia som sticker ut bland de som lämnat.JTB1973 skrev: ↑2026-06-19 07:40:08 @DIF_Soldier och Jim Morrison
Mycket avgörs av vilka som kommer in. Om vi exempelvis bara värvar Hank, Vejdemo, Gunler och ytterligare en center/forward tycker jag inte att laget förbättras tillräckligt mycket. Då är det fortfarande väldigt likt fjolårets trupp, en trupp som vid flera tillfällen hade stora problem och tydliga brister. Det som är bättre är väl centersidan med Björck och Vejdemo och där är självklart en del vunnet.
Och det du säger om glaset som halvfullt eller halvtomt ligger nog något i. Jag tror att mycket handlar om vilken grundsyn man har på truppen från början – ser man den som stark är det lättare att fokusera på möjligheterna, medan man om man är mer tveksam till kvaliteten snarare ser riskerna och frågetecknen.
Bland forwards är det väl lite enklare att sätta namn på möjliga ersättare och förmodligen därför jag personligen tycker att tappet av Eklund och Frondell går att se vad man tror kan vara lösningen på. Jodå, inget är klart innan det är klart men tillåter mig att spekulera lite när vi ändå vet att vi jagar ersättare där. Vet inte hur hett det är med, den av dif_soldier nämnda, Stenlund till oss. Men han och Lettieri som nu spelar AHL-final som vi vet att man hört sig för med får väl ändå ses som en lösning som får årets trupp att se klart starkare ut än den vi mönstra i augusti förra året.
Sammanfattningsvis, löser vi på ett bra sätt:
0 av 3 - kval
1 av 3 - status q gentemot förra säsongen
2 av 3 - Klart bättre än förra säsongen
3 av 3 - Top notch och all heder till DB för ett exceptionellt arbete