Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Olon

Silly Season 2026/27

Inlägg av Olon »

Osten östlund skrev: 2026-06-19 09:08:32
Olon skrev: 2026-06-19 08:59:33 Tror inte att man ska ta MDB och Wiken så fruktansvärt blodigt mycket på orden när de säger tre spelare, eller ungefär tre spelare som man dessutom hört. De kommer ut med officiella uttalanden från DIF, och officiellt har varken Krüger, Eklund eller Frondell tackats av - även om alla fattar att de två sistnämnda varit förlorade redan när förra säsongen startade. Jämför med exempelvis Frölunda som tackade av Stenberg så fort säsongen slutade.

Så jag tror att när det kommer ut någon officiell nyhet om att Frondell och Eklund lämnar för att spela i Nordamerika nästa år så kommer MDB också förklara att vi ska ersätta dem med spelare utöver de tre som redan kommunicerats. Allt givetvis bara ett spel för gallerierna.
Kan vara så?

Men vart hittar vi dessa spelare i Augusti, samt så lär dom kosta betydligt mer än Frondell och Eklund.

Personligen gillar jag fisks agerande bättre, där man är proaktiv. Istället för att prata procent, anta och köra gissningslekar.

Trevlig midsommar, så hoppas vi på lite kul nyheter inom kort!
Ja men de kommer ju inte börja leta spelare först i augusti bara för att det är så de kommunicerar. Därav spel för gallerierna.

Klart man kan tycka att Frölundas och Stenbergs agerande var bättre och ärligare, men samtidigt kan jag tycka att det är lite märkligt när killen inte ens blivit draftad än. Man vet ju inte var han kommer hamna och vilka planer den klubben har. Det vet man däremot sannolikt i Eklunds och Frondells fall, men innan något är officiellt så blir det konstigt om MDB ska snacka om ersättare.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Olon skrev: 2026-06-19 09:16:26
Olon skrev: 2026-06-19 08:59:33 Tror inte att man ska ta MDB och Wiken så fruktansvärt blodigt mycket på orden när de säger tre spelare, eller ungefär tre spelare som man dessutom hört. De kommer ut med officiella uttalanden från DIF, och officiellt har varken Krüger, Eklund eller Frondell tackats av - även om alla fattar att de två sistnämnda varit förlorade redan när förra säsongen startade. Jämför med exempelvis Frölunda som tackade av Stenberg så fort säsongen slutade.

Så jag tror att när det kommer ut någon officiell nyhet om att Frondell och Eklund lämnar för att spela i Nordamerika nästa år så kommer MDB också förklara att vi ska ersätta dem med spelare utöver de tre som redan kommunicerats. Allt givetvis bara ett spel för gallerierna.
Kan vara så?

Men vart hittar vi dessa spelare i Augusti, samt så lär dom kosta betydligt mer än Frondell och Eklund.

Personligen gillar jag fisks agerande bättre, där man är proaktiv. Istället för att prata procent, anta och köra gissningslekar.

Ja men de kommer ju inte börja leta spelare först i augusti bara för att det är så de kommunicerar. Därav spel för gallerierna.

Klart man kan tycka att Frölundas och Stenbergs agerande var bättre och ärligare, men samtidigt kan jag tycka att det är lite märkligt när killen inte ens blivit draftad än. Man vet ju inte var han kommer hamna och vilka planer den klubben har. Det vet man däremot sannolikt i Eklunds och Frondells fall, men innan något är officiellt så blir det konstigt om MDB ska snacka om ersättare.
Precis som du säger fisk har inte någon susning. Då tar dom kontroll över situationen, bygger laget. Istället för att vänta på?

Som vi iallafall, officiellt gör gällande nämnd duo och Kruger. Men det blir kanske bra iallafall?

Blir intressant att se ifall vi har någon mer på kroken ifrån AHL lagen som är i final? Vi har varit intresserade av Juuso Välimäki och Vinni Lettieri iallafall. Samt ska Nylander bo i Stockholm?
Senast redigerad av Osten östlund den 2026-06-19 09:33:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Så kan det ju vara. Det kan ju också vara så att förlitar man sig på sin juniorverksamhet och tänker att Stockselius och Nordmark kommer ta kliv och fylla positionen med att man får mycket spel för lite pengar.

Jag som förespråkar för den hårt ska nog ha lite mer tillit till den också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

Olon skrev: 2026-06-19 09:16:26

Kan vara så?

Stenberg är med i diskussionen om att gå etta i draften. Inte en chans att han spelar i SHL nästa säsong.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Sebastian Hartmann, 32 år gammal som gör cirka 17-20 poäng per säsong kan tydligen vara en av forwardsvärvningarna.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... shl-rival/
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Jim Morrison skrev: 2026-06-19 12:08:51 Sebastian Hartmann, 32 år gammal som gör cirka 17-20 poäng per säsong kan tydligen vara en av forwardsvärvningarna.

En helt okej spelare på SHL nivå, ingen spets som vi skulle behöva men han skulle inte göra bort sig heller.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2026/27

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Jim Morrison skrev: 2026-06-19 12:08:51 Sebastian Hartmann, 32 år gammal som gör cirka 17-20 poäng per säsong kan tydligen vara en av forwardsvärvningarna.

Är detta ett skämt?

MDB går från klarhet till klarhet :lol:

Trodde aldrig jag skulle sakna när ryktet var Dylan McLaughlin.

Hartmann och Hank, under samma silly 2026. Det trodde jag fan aldrig. Mycket ska man få uppleva, men inget nytt SM guld tydligen.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2026-06-19 12:26:45, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

Bredd, bredd, BREDD!
AlltidOavsett
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av AlltidOavsett »

” Skulle Djurgården gå i lås med värvningen så söker man minst ytterligare en forward till sitt lag.”
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

fryppe skrev: 2026-06-19 12:23:19

En helt okej spelare på SHL nivå, ingen spets som vi skulle behöva men han skulle inte göra bort sig heller.
Om vi behövde bredd skulle jag älska att ta in honom men det är det absolut sista vi behöver.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

AlltidOavsett skrev: 2026-06-19 12:26:37 ” Skulle Djurgården gå i lås med värvningen så söker man minst ytterligare en forward till sitt lag.”
Om jag ska vara ärlig är det rätt jäkla svagt. Björklöven ser ut att ha ännu sämre trupp dock.
AlltidOavsett
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av AlltidOavsett »

Ny spets-Björck-Hudon
Snively-Vejdemo-Gunler
Blomgren-JJ-Hartmann
Pettersen-Salsten-Grewe

Krüger blir en bonus och Nordmark/Stockselius får spela in sig i truppen likt Viggo gjorde förra säsongen.
Användarvisningsbild
Vikas

Silly Season 2026/27

Inlägg av Vikas »

Ja, Hellberg lär få rädda oss ännu en säsong.

En bedrift att ha ett på pappret svagare lag andra säsongen än första trots mycket bättre utgångsläge.
Difsky

Silly Season 2026/27

Inlägg av Difsky »

Hartmann är ju inte dålig men definitivt inte det vi behöver?????? 32 år gammal, mellan 7-10 mål varje säsong, högerskytt, vill minnas att han är en hyfsad tvåvägsspelare men inte till en spetsig grad. Landskamper på cv men tror inte det rättfärdigar något. Vi behöver inte denna bredd, det måste komma in SPETS
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Samuel Solem ( inför slutspelet ), Hank och ev Hartmann. Forumet behöver nog sänka förväntningarna kraftigt. För att hitta en någorlunda synk med MDB.
Skriv svar