Fy fan vad PINSAMT !!!fryppe skrev: ↑2026-06-19 12:23:19En helt okej spelare på SHL nivå, ingen spets som vi skulle behöva men han skulle inte göra bort sig heller.Jim Morrison skrev: ↑2026-06-19 12:08:51 Sebastian Hartmann, 32 år gammal som gör cirka 17-20 poäng per säsong kan tydligen vara en av forwardsvärvningarna.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... shl-rival/
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
The DIF ONE
-
AlltidOavsett
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Att få in Vejdemo, Gunler, Hartmann, Hank och ny spets på FW-sidan måste väl ändå ses som godkänt eller?
Silly Season 2026/27
Du skojar va ?AlltidOavsett skrev: ↑2026-06-19 13:49:56 Att få in Vejdemo, Gunler, Hartmann, Hank och ny spets på FW-sidan måste väl ändå ses som godkänt eller?
Pinsamt med Hartman Hank Även frågetecken på Gunler
Sedan har vi Greve dom inte är SHL
PINSAMT riktigt pinsamt
Vi har ju ett gäng Normen och Blomman som är och förblir Brunkare ( utfyllnad )
Senast redigerad av GULD den 2026-06-19 14:03:50, redigerad totalt 1 gånger.
The DIF ONE
- Jim Morrison
Silly Season 2026/27
Knappt va? Vejdemo är den enda spelaren man vet är grym resten är osäkra kort eller bredd. Hank är väl dessutom enbart till för omklädningsrummet.AlltidOavsett skrev: ↑2026-06-19 13:49:56 Att få in Vejdemo, Gunler, Hartmann, Hank och ny spets på FW-sidan måste väl ändå ses som godkänt eller?
Vi får helt enkelt lita på utveckling på spelarna vi har och att Nordmark och Stockselius får stora roller från början för att bli nya Eklund och Frondell.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2026/27
Glädjer en ålderman att fler förstårJim Morrison skrev: ↑2026-06-19 14:02:40Knappt va? Vejdemo är den enda spelaren man vet är grym resten är osäkra kort eller bredd. Hank är väl dessutom enbart till för omklädningsrummet.AlltidOavsett skrev: ↑2026-06-19 13:49:56 Att få in Vejdemo, Gunler, Hartmann, Hank och ny spets på FW-sidan måste väl ändå ses som godkänt eller?
Vi får helt enkelt lita på utveckling på spelarna vi har och att Nordmark och Stockselius får stora roller från början för att bli nya Eklund och Frondell.
The DIF ONE
Silly Season 2026/27
Oj oj oj!
Börjar bli riktigt orolig nu.
Kan bli en snabbresa ner i HA om vi tror den här truppen ska kunna konkurrera i SHL…
Börjar bli riktigt orolig nu.
Kan bli en snabbresa ner i HA om vi tror den här truppen ska kunna konkurrera i SHL…
Silly Season 2026/27
Hartmann är ju knappast steget fram vi letar efter. Jättedålig nivå om detta ska vara ett av våra bärande nyförvärv
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Det känns som att någonting skitit sig rejält i vissa spelarförhandligar?
Att gå från ”Vi är tidigare ute på marknaden i år och ligger längre fram i lagbygget, men vi kan inte gå ut med spelarnamn för att många spelare fortfarande spelar” .
Till att vi står här med två lag i Hockeyvärlden kvar i säsong och fortfarande verkar leta efter 3-4 toppspelare för att ens ha ett slagkraftigt lag, samt att riktigt bra juniorer ser ut att lämna för att de inte verkar tro på att vi kan ge dem rätt utveckling väcker ju en del frågetecken som under en lång period av tystnad från den sportliga ledningen ger ännu fler frågetecken än svar.
Att gå från ”Vi är tidigare ute på marknaden i år och ligger längre fram i lagbygget, men vi kan inte gå ut med spelarnamn för att många spelare fortfarande spelar” .
Till att vi står här med två lag i Hockeyvärlden kvar i säsong och fortfarande verkar leta efter 3-4 toppspelare för att ens ha ett slagkraftigt lag, samt att riktigt bra juniorer ser ut att lämna för att de inte verkar tro på att vi kan ge dem rätt utveckling väcker ju en del frågetecken som under en lång period av tystnad från den sportliga ledningen ger ännu fler frågetecken än svar.
Senast redigerad av Knickedick den 2026-06-19 15:42:28, redigerad totalt 1 gånger.
-
DjurgårdareiNorrland
Silly Season 2026/27
Medioker sportchef som värvar mediokra spelare.
Anställ en kompetent person tack.
Anställ en kompetent person tack.
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Eller en orutinerad sportchef? Vi har ju varit med på 3-4 spelare som läckt ut. Dom har valt andta klubbar.Knickedick skrev: ↑2026-06-19 15:21:25 Det känns som att någonting skitit sig rejält i vissa spelarförhandligar?
Till att vi står här med två lag i Hockeyvärlden kvar i säsong och fortfarande verkar leta efter 3-4 toppspelare för att ens ha ett slagkraftigt lag, samt att riktigt bra juniorer som ser ut att lämna för att de inte verkar tro på att vi kan ge dem rätt utveckling väcker ju en del frågetecken som under en lång period av tystnad från den sportliga ledningen ger ännu fler frågetecken än svar.
Vejdemo valde DIF pga hjärta. LC ryktas Wiken ha plockat med hjälp av sin Gävle koppling?
Solem inför slutspelet. Hank och ev Hartmann. Ylönen fick vi returnera. MDB pratar om procent och Järnkaminer. Snälla ge oss lite ro och glädje. 1 månad till har MDB på sig att motbevisa min oro.
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Risken jag ser med att ha en orutinerad sportchef är just att man kanske sitter och väntar för länge på spelare som egentligen letar bättre betalda kontrakt och när man väl släpper den spelaren för att gå vidare och leta andra alternativ så har alternativ 2 och 3 redan skrivit på för andra klubbar.Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 15:45:22Eller en orutinerad sportchef? Vi har ju varit med på 3-4 spelare som läckt ut. Dom har valt andta klubbar.Knickedick skrev: ↑2026-06-19 15:21:25 Det känns som att någonting skitit sig rejält i vissa spelarförhandligar?
Till att vi står här med två lag i Hockeyvärlden kvar i säsong och fortfarande verkar leta efter 3-4 toppspelare för att ens ha ett slagkraftigt lag, samt att riktigt bra juniorer som ser ut att lämna för att de inte verkar tro på att vi kan ge dem rätt utveckling väcker ju en del frågetecken som under en lång period av tystnad från den sportliga ledningen ger ännu fler frågetecken än svar.
Vejdemo valde DIF pga hjärta. LC ryktas Wiken ha plockat med hjälp av sin Gävle koppling?
Solem inför slutspelet. Hank och ev Hartmann. Ylönen fick vi returnera. MDB pratar om procent och Järnkaminer. Snälla ge oss lite ro och glädje. 1 månad till har MDB på sig att motbevisa min oro.
Tror vi har hamnat i en typisk sådan sits med exempelvis Erik Gustafsson.
Silly Season 2026/27
Ska vi grunda det i att kvällsblaskor vill ha klick? Vi har ingen aning om vad som stämmer kring vad vi missat eller försökt på. Folk i det här forumet uttalar verkligen sig som om att man har koll på hur truppbygget fungerar. Dom är en hel grupp, inklusive Wikegård, som sköter det där. MDB sköter knappast rekryteringen själv.Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 15:45:22Eller en orutinerad sportchef? Vi har ju varit med på 3-4 spelare som läckt ut. Dom har valt andta klubbar.Knickedick skrev: ↑2026-06-19 15:21:25 Det känns som att någonting skitit sig rejält i vissa spelarförhandligar?
In Wikegård we trust!
Silly Season 2026/27
Om jag ska snälltolka denna värvning så är den utöver det tidigare kommunicerade behovet. Man har då hittat ett nytt behov utöver som han fyller och det kan lira fördelaktigt pga att Sebastian själv vill hem till Stockholmstrakterna.
Då är jag väldigt positiv till värvningen men inte om detta ska vara en av de saknade pusselbitarna som man sen innan identifierat.
Nu är inte jag sportchef men av allt jag har med mig tycker jagvdetta är helt enkelt för dåligt om så är fallet
Då är jag väldigt positiv till värvningen men inte om detta ska vara en av de saknade pusselbitarna som man sen innan identifierat.
Nu är inte jag sportchef men av allt jag har med mig tycker jagvdetta är helt enkelt för dåligt om så är fallet
-
Knickedick
Silly Season 2026/27
Tänker du att det är Nordmarks ersättare för att han eventuellt drar till Nordamerika?Difsky skrev: ↑2026-06-19 16:18:34 Om jag ska snälltolka denna värvning så är den utöver det tidigare kommunicerade behovet. Man har då hittat ett nytt behov utöver som han fyller och det kan lira fördelaktigt pga att Sebastian själv vill hem till Stockholmstrakterna.
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Jag står för mina åsikter. Du för dina. MDB är ytterst ansvarig. Det är fakta!Nypovich skrev: ↑2026-06-19 16:06:00Ska vi grunda det i att kvällsblaskor vill ha klick? Vi har ingen aning om vad som stämmer kring vad vi missat eller försökt på. Folk i det här forumet uttalar verkligen sig som om att man har koll på hur truppbygget fungerar. Dom är en hel grupp, inklusive Wikegård, som sköter det där. MDB sköter knappast rekryteringen själv.Osten östlund skrev: ↑2026-06-19 15:45:22Eller en orutinerad sportchef? Vi har ju varit med på 3-4 spelare som läckt ut. Dom har valt andta klubbar.Knickedick skrev: ↑2026-06-19 15:21:25 Det känns som att någonting skitit sig rejält i vissa spelarförhandligar?
Notera sista meningen, gällande min personliga åsikt.