Hoppas Costmars skada som värst är ledband för dom såg riktigt bra ut tillsammans annars.
Om inget annat får man sätta in Linus Eriksson där emellan om han är tillbaka tidigare.
Hoppas Costmars skada som värst är ledband för dom såg riktigt bra ut tillsammans annars.
Ja den kedjan får man väl ge ett tag till och utvärdera, har verkligen potential att se både riktigt bra eller riktigt dåligt ut haha. Framför allt såg väl Axelsson mer trög ut vilket gjorde hela skillnaden. Sen skapas det en del lägen.captcash skrev: ↑2024-09-25 10:14:24 Japp och en notering till är att Dick/Wigge/Klasen kedjan körde verkligen fast igår, de var inte alls lika heta som mot Oskarshamn. Däremot tror jag att efter ett gäng veckor passerat kommer vi ha 2 brutala kedjor i denna + Kryckans. Svårt att välja vilken av dem som är ens favorit faktiskt, gillar båda.
Visst kan ge de några fler matcher men måste ändå säga att den känns felkomponerad. Undrar lite hur mycket Dick o Klasen fått säga till om här.dr111DIF skrev: ↑2024-09-25 10:47:56Ja den kedjan får man väl ge ett tag till och utvärdera, har verkligen potential att se både riktigt bra eller riktigt dåligt ut haha. Framför allt såg väl Axelsson mer trög ut vilket gjorde hela skillnaden. Sen skapas det en del lägen.captcash skrev: ↑2024-09-25 10:14:24 Japp och en notering till är att Dick/Wigge/Klasen kedjan körde verkligen fast igår, de var inte alls lika heta som mot Oskarshamn. Däremot tror jag att efter ett gäng veckor passerat kommer vi ha 2 brutala kedjor i denna + Kryckans. Svårt att välja vilken av dem som är ens favorit faktiskt, gillar båda.
Stora utropstecknet Brodin ändå? Även om vi bara sett han i totalt en match hittils pga game och att han hamnade utanför 3 kedjor efter skadan. Kliver dit med kroppen i situationerna istället för att hacka och peta runt med klubban?
Jag säger bara att båda målvakterna hade samma stats fram tills dess att straffläggningen började. Att Klasen slog en mindre bra andrastraff är knappast Andréns fel men det är lustigt nog där diskussionen landar på DIFs forum 2024.Eriksson skrev: ↑2024-09-25 07:49:40Nu är det inte jag som räknar ut statistiken utan den officiella så det är onekligen samma räknesnurra för alla målvakter och då spelar det mindre roll "hur"Praetori skrev: ↑2024-09-24 22:47:01Beror på om du räknar ordinarie tid (och förlängning). Båda fick 24 skott och släppte 1 (23/24=0,958 vilket i statistikens värld avrundas till 96%).Eriksson skrev: ↑2024-09-24 22:40:10Var väl Volden som hade 96% eller? Så ja då var han matchvinnare
Andren hade 95.83% enligt HockeyAllsvenskan och 92% enligt difhockey.se
I mina ögon så är Andren ingen målis som kommer att kliva fram och vinna matcher då andra går på halvfart.
91.53% på två matcher är inte så imponerande tycker jag
Sen får vinnande målvakt i en straffläggning behålla de statsen medan förlorande får en till minusbalja till sitt protokoll (oavsett hur många mål respektive sida sätter i straffläggningen, precis som slutresultatet blir 1-2 i matchen trots att det gjordes betydligt fler mål än så). Straff-stats för målvakter är normalt en bit under 70%, ofta ner mot 60% (lite mer än var tredje straff 'ska' forwards sätta). Att jämföra med 85-95% i 5v5.
Tycker Andrén får lite väl mycket skit i en sån här match, släppte in 1 mål under ordinarie speltid. I straffläggningen var det otrolig kvalité på avsluten.captcash skrev: ↑2024-09-25 07:39:17 Kollat lite delar av matchen i repris nu och märker hur annorlunda jag själv bedömer saker när jag är på plats live eller ser det i soffan. Mycket känns bättre från spelare när man är på plats och kan följa dem helt med blicken och inte bara titta på det kameran väljer.
Hur som helst, de gånger jag kände att "fyfan vad vi blir nertryckta i egen zon utan svar" var när Rensfelt-kedjan var inne.. den kunde inte för sitt liv lösa någonting och är väl lite tänkt att vara en kedja som ska vara jobbig att möta? Nu var det precis tvärtom, så fort den var inne fick motståndarna chill, full press i vår zon och bara panik.
I övrigt var Thore precis asgrym för sin ålder, inte spelat på veckor och träffat laget i typ 25minuter. Kelleher snabb och vågar ta skott (någon som typ ingen annan vågar, alla passar ihjäl sig) och Andrén vill man ju inte hacka mer på men han ser så löjligt svajig ut och när puckarna går högt ser det ut som han försöker huka sig och sjunker ihop med axlarna för att bli så liten som möjligt...
Backarna var faktiskt riktigt bra, anfallet för mkt dutt och passa-runt, men vi har något nice på gång om vi bara slipper alla jävla skador (Costmar är säkert borta fram till nyår nu) samt att vi måste, alltså vi MÅSTE ha en bättre målvakt, period!
Måste börja leverera framåt annars går det inte. Kolla in våra konkurrenter samtliga har gjort 5 mål under ordinarie speltid i matcherna ikväll.Mash skrev: ↑2024-09-25 20:33:10Tycker Andrén får lite väl mycket skit i en sån här match, släppte in 1 mål under ordinarie speltid. I straffläggningen var det otrolig kvalité på avsluten.captcash skrev: ↑2024-09-25 07:39:17 Kollat lite delar av matchen i repris nu och märker hur annorlunda jag själv bedömer saker när jag är på plats live eller ser det i soffan. Mycket känns bättre från spelare när man är på plats och kan följa dem helt med blicken och inte bara titta på det kameran väljer.
Hur som helst, de gånger jag kände att "fyfan vad vi blir nertryckta i egen zon utan svar" var när Rensfelt-kedjan var inne.. den kunde inte för sitt liv lösa någonting och är väl lite tänkt att vara en kedja som ska vara jobbig att möta? Nu var det precis tvärtom, så fort den var inne fick motståndarna chill, full press i vår zon och bara panik.
I övrigt var Thore precis asgrym för sin ålder, inte spelat på veckor och träffat laget i typ 25minuter. Kelleher snabb och vågar ta skott (någon som typ ingen annan vågar, alla passar ihjäl sig) och Andrén vill man ju inte hacka mer på men han ser så löjligt svajig ut och när puckarna går högt ser det ut som han försöker huka sig och sjunker ihop med axlarna för att bli så liten som möjligt...
Backarna var faktiskt riktigt bra, anfallet för mkt dutt och passa-runt, men vi har något nice på gång om vi bara slipper alla jävla skador (Costmar är säkert borta fram till nyår nu) samt att vi måste, alltså vi MÅSTE ha en bättre målvakt, period!
Visst är målvaktssidan ett utropstecken men forwardsidan och PP är det som kommer avgöra uppflyttning eller ej i år. Att lasta en målvakt med 96% när forwards presterar i 1 av 5 PP är snedvridet fokus.
Syftar inte bara på denna match ang Andrén, tänker på senaste året + nu.. han är inte bra nog för att spela i DIF, speciellt inte i ett slutspel även om han råkar snubbla in en 96%are i en match. Killen är helt OK för HA men inte OK för DIF.Mash skrev: ↑2024-09-25 20:33:10Tycker Andrén får lite väl mycket skit i en sån här match, släppte in 1 mål under ordinarie speltid. I straffläggningen var det otrolig kvalité på avsluten.captcash skrev: ↑2024-09-25 07:39:17 Kollat lite delar av matchen i repris nu och märker hur annorlunda jag själv bedömer saker när jag är på plats live eller ser det i soffan. Mycket känns bättre från spelare när man är på plats och kan följa dem helt med blicken och inte bara titta på det kameran väljer.
Visst är målvaktssidan ett utropstecken men forwardsidan och PP är det som kommer avgöra uppflyttning eller ej i år. Att lasta en målvakt med 96% när forwards presterar i 1 av 5 PP är snedvridet fokus.
Och vem av Andren och Volden klev fram och "vann matchen" ?Praetori skrev: ↑2024-09-25 17:16:50Jag säger bara att båda målvakterna hade samma stats fram tills dess att straffläggningen började. Att Klasen slog en mindre bra andrastraff är knappast Andréns fel men det är lustigt nog där diskussionen landar på DIFs forum 2024.Eriksson skrev: ↑2024-09-25 07:49:40Nu är det inte jag som räknar ut statistiken utan den officiella så det är onekligen samma räknesnurra för alla målvakter och då spelar det mindre roll "hur"Praetori skrev: ↑2024-09-24 22:47:01Beror på om du räknar ordinarie tid (och förlängning). Båda fick 24 skott och släppte 1 (23/24=0,958 vilket i statistikens värld avrundas till 96%).Eriksson skrev: ↑2024-09-24 22:40:10Var väl Volden som hade 96% eller? Så ja då var han matchvinnare
Andren hade 95.83% enligt HockeyAllsvenskan och 92% enligt difhockey.se
I mina ögon så är Andren ingen målis som kommer att kliva fram och vinna matcher då andra går på halvfart.
91.53% på två matcher är inte så imponerande tycker jag
Sen får vinnande målvakt i en straffläggning behålla de statsen medan förlorande får en till minusbalja till sitt protokoll (oavsett hur många mål respektive sida sätter i straffläggningen, precis som slutresultatet blir 1-2 i matchen trots att det gjordes betydligt fler mål än så). Straff-stats för målvakter är normalt en bit under 70%, ofta ner mot 60% (lite mer än var tredje straff 'ska' forwards sätta). Att jämföra med 85-95% i 5v5.![]()