Manijock skrev: ↑2024-09-24 21:34:08Helt otroligt att släppa fyra raka. Har man nog aldrig sett förut.
Säg att du inte sett mycket hockey utan att säga att du inte sett mycket hockey.
Det var galet fina straffar från Bik (jag stod rakt bakom). Bara Kellehers som möjligen var snyggare.
Kan säga mycket om mig men att säga att jag inte sett mycket hockey är nog det sjukaste jag någonsin läst Det är vanligtvis oerhört svårt att göra mål på straffar i hockey. Är liksom inte fotboll, vanligtvis är det väldigt litw nät att skjuta på.... Men när det gäller Viktor så ser det ut som ett Bandymål.
Håller du fortfarande på och studerar målvaktsspel och varför det aldrig någonsin kan vara ett problem?
Finns folk på riktigt som hävdar att de två sista målen mot Oskarshamn också är "otagbara"... Fri sikt från blå. Precis som målet idag.
Nu har jag som sagt inte läst bakåt… men att lasta andren för den här förlusten är ju hjärndött
Kan jag hålla med om, jag tycker att det är sällan det är en enskild spelares fel att det går kasst, men Andren kliver aldrig fram och står på skallen nån gång kan jag tycka.
När andra suger så behöver man en matchvinnare, är Andren det?
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Manijock skrev: ↑2024-09-24 21:34:08Helt otroligt att släppa fyra raka. Har man nog aldrig sett förut.
Säg att du inte sett mycket hockey utan att säga att du inte sett mycket hockey.
Det var galet fina straffar från Bik (jag stod rakt bakom). Bara Kellehers som möjligen var snyggare.
Kan säga mycket om mig men att säga att jag inte sett mycket hockey är nog det sjukaste jag någonsin läst Det är vanligtvis oerhört svårt att göra mål på straffar i hockey. Är liksom inte fotboll, vanligtvis är det väldigt litw nät att skjuta på.... Men när det gäller Viktor så ser det ut som ett Bandymål.
Håller du fortfarande på och studerar målvaktsspel och varför det aldrig någonsin kan vara ett problem?
Finns folk på riktigt som hävdar att de två sista målen mot Oskarshamn också är "otagbara"... Fri sikt från blå. Precis som målet idag.
Nu har jag som sagt inte läst bakåt… men att lasta andren för den här förlusten är ju hjärndött
Tror nog många Karlskogafans lastar poängtappet på Volden...
Klart, hade någon satt sina ramträffar så hade vi sluppit se Andréns shit-show i straffläggningen. Då hade han kommit undan med första misstaget.
Wtf? Det jag sa var att straffläggningen var inte det som gjorde att vi förlorade.
Kan jag hålla med om, jag tycker att det är sällan det är en enskild spelares fel att det går kasst, men Andren kliver aldrig fram och står på skallen nån gång kan jag tycka.
Kan tycka att har man bara ett insläppt och 96% i räddningsprocent så borde det vara matchvinnande. Inte Andrén som ska lastas.
"Fri sikt från blå". Du får nog gå tillbaka och titta på de målen igen. Har du aldrig sett fyra grymma straffar på rad gå in förut har du inte sett mycket hockey. Att hävda något annat är en oxymoron, eller så far du med osanning i något av de påståendena.
Är det bara Andrén eller är det alla målvakter som du har sådan gränslös förälskelse till? Tror nog alla mål som kommit har varit enorma prestationer från motståndare. Rackarns otur det där! Notera att jag upprepat hänger Volden lika mycket. Men vinner ju målvaltskampen likförbannat.
Men men, tycker hur som helst synd om vårat försvar som återigen gör väldigt mycket rätt. De är värda en nolla idag. Kan inte göra så mycket mer.
Offensiven får vi hoppas vaknar vad det lider. Målvaktsspelet är och förblir på sin maxnivå. Tur
va Preatori?
Jag kräver inte mycket. Enbart saklighet. Hade han varit "dålig" (sub90) så hade jag inte haft någon invändning men 96% skall räcka. Det räcker normalt sett nästan alltid till vinst (man brukar säga 15 av 16, dvs kring 94%, och då snackar vi för SM-guld).
Att ändå gnälla på målvakter är hål i huvudet. Det finns typ INGEN som spelat hockey på något över korpennivå som tycker att en målvakt som har 95+ efter en match gjort något annat än ett kanonjobb (om det inte är nån dundertabbe som avgör). Fattar du inte det så bör du inse dina begränsningar och börja lyssna på de som gör det.
Fråga någon spelare i Djurgården tex.
Grymma straffar av Bik. Bristande anfallsspel från oss. Det är bara ta nya tag men ansvaret för att det bara blev 1p ligger inte på en 96% keeper som släppte 1 balja under ordinarie och förlängning.
Senast redigerad av Praetori den 2024-09-24 22:24:34, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hetsen mot Andren är totalt överdriven. Tycker absolut inte att han är en fantastisk målvakt och tror att vi hade kunnat haft mycket bättre. Men idag släpper 1 av 24 skott i det öppna spelet, det är riktigt bra. Garanterar positivt mot xG. Dessutom är skottet han släpper en puck som ställer sig på högkant vilket gör det svårt att läsa samt att pucken går in precis i krysset. Extremt få målvakter hade tagit den. Om Andren släpper 1 av 24 resten av säsongen blir vi överlägsna seriesegrar. Straffar är ju lite en egen gren och det är inte hans bästa område men tar hellre en målvakt som är bra i det öppna spelet. Tycker diskussionen runt om vi har tillräckligt bra målvakter är korrekt men det är inte rätt att använda dagens insats som argument.
"Fri sikt från blå". Du får nog gå tillbaka och titta på de målen igen. Har du aldrig sett fyra grymma straffar på rad gå in förut har du inte sett mycket hockey. Att hävda något annat är en oxymoron, eller så far du med osanning i något av de påståendena.
Är det bara Andrén eller är det alla målvakter som du har sådan gränslös förälskelse till? Tror nog alla mål som kommit har varit enorma prestationer från motståndare. Rackarns otur det där! Notera att jag upprepat hänger Volden lika mycket. Men vinner ju målvaltskampen likförbannat.
Men men, tycker hur som helst synd om vårat försvar som återigen gör väldigt mycket rätt. De är värda en nolla idag. Kan inte göra så mycket mer.
Offensiven får vi hoppas vaknar vad det lider. Målvaktsspelet är och förblir på sin maxnivå. Tur
va Preatori?
Jag kräver inte mycket. Enbart saklighet. Hade han varit "dålig" (sub90) så hade jag inte haft någon invändning men 96% skall räcka. Det räcker normalt sett nästan alltid till vinst (man brukar säga 15 av 16, dvs kring 94%, och då snackar vi för SM-guld).
Att ändå gnälla på målvakter är hål i huvudet. Det finns typ INGEN som spelat hockey på något över korpennivå som tycker att en målvakt som har 95+ efter en match gjort något annat än ett kanonjobb (om det inte är nån dundertabbe som avgör). Fattar du inte det så bör du inse dina begränsningar och börja lyssna på de som gör det.
Fråga någon spelare i Djurgården tex.
Grymma straffar av Bik. Bristande anfallsspel från oss. Det är bara ta nya tag men ansvaret för att det bara blev 1p ligger inte på en 96% keeper som släppte 1 balja under ordinarie och förlängning.
Du får tycka vad du vill.
Det är tabu att klaga på målvakter. Det är alltid målvakter som vinner och det är aldrig målvakten som förlorar. Sen urminnes tider. Lirade innebandy som yngre. Minns alla dessa turneringar när målvakten blev matchens lirare. Killen fick knappt ett skott på sig ur central position. Vi backar tog hand om rubbet. Tacksamt! Kul med en glad målvakt med bra siffror...
Ibland behöver backarna en matchvinnare som kan rädda deras arslen också. Eller i detta fall, våra straffskyttar.
Ingen bär 100% av en skuld det tror jag även dårar förstår.
Buford skrev: ↑2024-09-24 22:23:56
Den här matchen får forwards ta på sig, även Kimby till viss del.
Att vi inte hade en extraforward får Kimby ta på sig. Det blev lite stök i formationerna efter Costmars sorti som absolut inte såg ut att gynna oss. Vi hade många tillfällen där vi etablerat tryck och bra momentum och sedan gav bort det genom mindre smarta beslut från forwards.
Sen hade vi tillfällen när pucken spelades i sidled i mittzon när vi borde kört och många tillfällen när vi satte längs sarg när vi borde vänt hem för att det var stängt (tex i slutet på byten när vi ändå hade momentum och kunde fått börja med puck på nya pigga ben istället för att jaga).
Vi har inte pur-unga spetsspelare och måste fasiken lira lite taktiskt och rida på energivågen. Då kommer vi med alla dessa skills och erfarenhet kunna skölja över motståndarna i våg efter våg. Nu fick Bik andrum och kunde till och med vända momentum ett par gånger när de något byte tidigare var nära syrgas.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
De som lastar den här förlusten på Andrén måste ju vara samma typ av människor som fortfarande håller Tommy Salo som ensamt ansvarig för fiaskot mot Vitryssland i Salt Lake City.
Hade Thoresen gjort mål på en av sina chanser så hade inte matchen gått till förlängning, men inte en jävel klagar på honom. Exempelvis.
Kan tycka att har man bara ett insläppt och 96% i räddningsprocent så borde det vara matchvinnande. Inte Andrén som ska lastas.
Var väl Volden som hade 96% eller? Så ja då var han matchvinnare
Andren hade 95.83% enligt HockeyAllsvenskan och 92% enligt difhockey.se
I mina ögon så är Andren ingen målis som kommer att kliva fram och vinna matcher då andra går på halvfart.
91.53% på två matcher är inte så imponerande tycker jag
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Kollar om matchen nu och det ser faktiskt inte så dåligt/segt ut som det kändes på plats. Brodda ser bättre ut än på många år, Klasen är Klasen, Dick är Dick och Tore är för bra för den här ligan. Gillar även både Sissons och Tychonic, tror att de blir sjukt nyttiga för oss längre in på säsongen. Litet orosmoln är ju att skadehelvetet redan nu är aktuellt. Bortsett från straffarna så var även Andrén stabil, inga demonräddningar men tog det som kunde förväntas.
Det man kan fråga sig är om vår tränare har ett spelsystem som passar våra stjärnforwards som är vana vid spel på en högre nivå medan Kimby "bara" tränat i Allsvenskan där det mesta verkar gå ut på fart. Bara hoppas det funkar, Dick verkade ju vara nöjd i ngn intervju i varje fall.
Är det bara jag som tappade räkningen på antalet gånger Hammarlund lyfter pucken i egen zon i ren panik? Och inte ur zon utan bara upp till deras backar.
Känns som han bara blir sämre och sämre. Absolut först ut om vi förstärker backsidan.