Visst är det roligt att vara DIF igen! .var länge sedan vi hade den här lyxen av enorm talang för den serien vi spelar i.Skidlöparn skrev: ↑2022-04-26 21:23:10 Klart vi har tillräckligt med bra gubbar redan för att komplettera både första- och andrakedjan! Dock sjukt kul med en till spets!
Nog fan kan man ge förtroende till våra tre superjunisar Lekkerimäki, Östlund och Öhgren och ha Allsvenskans tre bästa kedjor. De kommer ha lekstuga. Kom ihåg också att även såna som Forsberg och Berglund är goda för 30+ poäng i HA. Kommer bli snuskigt bra:
Öhgren-Kruger-Brodin
Söderlund-Norman-Lekkerimäki
Östlund-Rensfeldt-Spets
Forsberg-Berglund-Bredd
Nilsson/Bredd
Alternativt kör man en renodlad tredjekedja med junisarna och har Rensfeldt med annan tyngd i en fjärde:
Spets-Krüger-Brodin
Forsberg-Norman-Söderlund
Junisarna
Berglund-Rensfeldt-Tyngd
Nilsson/Bredd
Så jäkla kul med alternativ!![]()
Tror ändå att första och andra är "spikad";
1,Brodin- Krüger- Ny Spets
( Klart att vi ska skrika om det när KG sagt att han vill lösa det, Dumt vore ju annars !

2, Tim-Norman- Lekki
3, Öhgren- Rensfeldt-Forsberg
4, Bredd (Kokkonen) - Östlund - Bredd tyngd
Nilsson Berglund
Får kanske en del emot mig här. Men jag ser Östlund som Center, som ska ha så mycket puck som möjligt. Driva spelet. Och han är framtiden. För mig går han före Berglund.
Skulle dessutom gärna se att Öhgren få chansen i någon av de övre formationerna om vi kör fast eller har manfall. Tex byta plats på honom och Tim. Eller Öhgren mot den nya bra vinge som ska in i första.
Tror att just Öhgren kommer kunna vara hur bra som helst nästa år. Absolut i klass med Lekki. Grym fysik, bra spelsinne, bra skott för att vara i HA åtminstone. I rätt omgivning kan han bli hur bra som helst.
Vi kan väl förvänta oss att två spelare till skriver på innan veckan är slut ?