Inget säger att du måste spela din förstakedja mer än dom andra spelarna. Man kan absolut ha olika approach. Antar lastar vi alla topptalang i två kedjor som blir "SHL-mässiga" som spelar 20 min, var och sen har vi en tredje och fjärde som bara ska överleva och spela 10 min var. Men så tycker jag inte man ska bygga laget i den situationen vi befinner oss.Knickedick skrev: ↑2022-04-26 17:11:24I andra och tredje-line absolut. Men då för vi lira Norman på vinge i första. Eller ja, vi har ju Söderlund. Lätt att bli förblindad. Men ge mig det bästa som går för de pengar vi har.... Vad det nu blir av det.Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-26 16:49:09Håller med, det är nästan som att man "inte vill" ha in fler spetsforwards, pga budgeten.Jim Morrison skrev: ↑2022-04-26 16:39:57 Jag tror inte Mario Kempe sätter sin fot i svensk hockey igen. Plus vi kan inte lägga hur mycket av budgeten som helst på några få spelare. Tar vi in Kokkonen och Liljegren får vi in ’billigare’ spelare som känner ligan samt kan spela både i fjärde och förstakedjan med hög uppsida.
En förstemålvakt och minst 2 spetsbackar ska in. Så lägg pengarna där.
Tar gärna in både Liljegren och Kokkonen.
Om någon lyssnat på podden så har jag varit inne på att ha fyra kedjor som alla i princip är lika starka och delar tid i 5v5. Att i princip hela matchen stå på halsen på motståndarna och inte ge dom något andrum. Våra åtta bästa forwards får gärna ta två platser var i varsin kedja och sen en komplementspelare vardera. Fine, Berglunds kedja kan ju få lite färre minuter än Krüger, Norman och Rensfeldt.
Sen ska vi självklart ösa istid på våra bästa och mest välbetalda spelare i PP, och även i PK tycker jag. Man kan ju låta Berglund och Forsberg spela PK för att "spara" toppspelarna. Men jag tycker nog vi ska lasta istid på Norman och Krüger i PK också, sen tar vi igen det med att sprida ut workloaden i 5v5.