06/07 stor klack?

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
diffarn1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diffarn1 »

försöktes det inte med flygblad i höstas?
Användarvisningsbild
Fickpluntan
Kontakt:

Inlägg av Fickpluntan »

Dessvärre är hockeyn död i Stockholm!
Användarvisningsbild
Sinkan

Inlägg av Sinkan »

Tycker inte hockeyn är död i Sthlm... Men att det inte är mer folk på matcherna en j*vla katastrof!! Klacken borde ju i allafall kunna bestå av minst 200 pers/match.

Kan tyvär inte säga att jag bidrog så mycket förra säsongen... Var på fem hemmamatcher och en bortamatch. (bor i och försig ganska långt från sthlm), men nästa säsong kan jag lova att det blir säsongskort i klacken, för första gången också.
Hovet är DIF!
gulgul

Inlägg av gulgul »

då är det ifa 3st som sak ha säs kort :)... hoppas det blir ett par st.. har ganska många polare som är djurgårdare men går aldrig på någon match typ.. någon gång :(.. men sak försöka göra så dom fixar säs kort dem med ;).. ifa3st.. just nu .. haha :D
Användarvisningsbild
Sinkan

Inlägg av Sinkan »

F*n vad bra... tre pers!!! :D
Hovet är DIF!
gulgul

Inlägg av gulgul »

Hoppas på att det blir över 100st varje hemma match ifa :).. asså i klackan

----------------------------------------------------------------------------------

Alla till klacken 2006/2007 DJUUU!!

----
Ps; bara för det står djuuuuuu på min DIF T-shirt, tror dom att det betyder ''buuuuuuuuuu'' :/
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Jag tycker att Engström, Ölvestad, Södergren, Garpenlöv och Challe borde marknadsföra DIF Hockey på någon utav hemmamatcherna på Stadion. Personligen tror jag att det skulle kunna locka lite fler så kallade "fotbolls djurgårdare". Det gäller med andra ord att folk får upp ögonen på nytt för DIF Hockey. Om dessa grabbar skulle berätta lite om DIF:s organisation, satsningen på lovande Stockholmskillar och dessutom till vilket förmånligt pris man kan få se laget som aldrig ger upp. Tusenspänn kan alla punda fram, speciellt när man räknar ut vad varje match skulle kosta i genomsnitt (ca 55 spänn).

Med den usla pausunderhållning som är på Stadion tror jag att folk skulle uppskatta att se dessa bekanta ansikten. Vi har i alla fall inget att förlora!
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Elias skrev:Jag tycker att Engström, Ölvestad, Södergren, Garpenlöv och Challe borde marknadsföra DIF Hockey på någon utav hemmamatcherna på Stadion. Personligen tror jag att det skulle kunna locka lite fler så kallade "fotbolls djurgårdare". Det gäller med andra ord att folk får upp ögonen på nytt för DIF Hockey. Om dessa grabbar skulle berätta lite om DIF:s organisation, satsningen på lovande Stockholmskillar och dessutom till vilket förmånligt pris man kan få se laget som aldrig ger upp. Tusenspänn kan alla punda fram, speciellt när man räknar ut vad varje match skulle kosta i genomsnitt (ca 55 spänn).

Med den usla pausunderhållning som är på Stadion tror jag att folk skulle uppskatta att se dessa bekanta ansikten. Vi har i alla fall inget att förlora!
Mycket bra idé. Har ju varit så med Handboll och Innebandy-lagen (kanske även Bandy?). Man kan (som de gjort med de andra lagen) presentera spelarna och prata lite om organisationen precis som du säger.
Användarvisningsbild
Suz
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Elias skrev:Jag tycker att Engström, Ölvestad, Södergren, Garpenlöv och Challe borde marknadsföra DIF Hockey på någon utav hemmamatcherna på Stadion.
Tänk Ölvestad och Södergren vs Garpenlöv och Challe
i en mini fotbollsmatch på Stadion iklädda full hockeyutrustning (-skridskor)
spelandes mini fotboll a 2 x 5 min med Engström som domare och Säcken och Falk som linjemän.
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Användarvisningsbild
Zkar

Inlägg av Zkar »

Suz skrev:
Elias skrev:Jag tycker att Engström, Ölvestad, Södergren, Garpenlöv och Challe borde marknadsföra DIF Hockey på någon utav hemmamatcherna på Stadion.
Tänk Ölvestad och Södergren vs Garpenlöv och Challe
i en mini fotbollsmatch på Stadion iklädda full hockeyutrustning (-skridskor)
spelandes mini fotboll a 2 x 5 min med Engström som domare och Säcken och Falk som linjemän.
:shock:
DIF evigt trogen
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

JAg har ett problem, vill ha ett säsongs kort men kommer Gå till Farstas junorer i innebandy då ryker de väl 2-3 dagar i veckan me träning sen match 1-2 gånget i veckan..:(

man vill ju gå på hockey men ändå träning/jobb är nästan viktigare....men få se vilka dagr jag har tärning för om de blir typ Mån/ons/fre då passar de rätt bra......För matcerhan brukar vara på Tisdag Och torsdag oftast.....
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Sen är det på tok för myket matcher på en säsong minska antalet 50st e för mycket om du nu vart 55 i år, klart att folk tröttnar efter ett tag.

varför typ inte köra 30-35 mtacher och i slutspelet högst bäst av 5
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Djurgården spelar 28 hemmamatcher kommande säsong, 28 hemmamatcher som har alla förutsättningar till att bli fullsatta. Laget spelar ju i Stockholm där det bor över en miljon människor. Att Djurgården då har ett publiksnitt på 7.000 varje match (någonstans runt där) finner jag rätt så otroligt. Så vad beror det på? Dåligt med hauss kring matcherna, stockholmare som inte har råd att gå på hockey eller stockholmare som inte vill/orkar gå på hockey?

Ni som klagar på att det är för många matcher kan inte ha mycket till övers för hockey. Alla andra lags supportrar vill ju ha fler matcher!

Jag tror inte det finns rum för hockey i Stockholm där allt handlar om fotboll, så jag undrar hur länge det kommer hålla innan Djurgården går i konkurs?
Användarvisningsbild
Don_T
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Spelschemat har kommit så nu är det bara att planera!

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=122531
DIF! ALLTID - OAVSETT!
gulgul

Inlägg av gulgul »

Är det någon som vet när säs kortet kommer ut? å hur mkt det kommer ligga på??=)
Skriv svar