06/07 stor klack?

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
gulgul

06/07 stor klack?

Inlägg av gulgul »

Hoppas det blir en stor klack nästa säsong :)..
fall säsongskort är så här billigt nästa säsong igen, typ 995kr så ska jag lätt köpa det..!!
Hoppas vi ifa blir ett par 100st i klacken ..fall vi ska vinna GULD måste dom ju ha stöd av OSS!!
alla till GLOBEN/HOVET nästa säsong å stöd Djurgården hockey!!!

PS; skulle vilja spela i hovet hela tiden.. blir mera tryck :)
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Ja det måste till en större klack på matcherna det är helt klart, man såg ju bara hur dem presterade mot Färjestad på Hovet när alla samlades. Spelarna höjer så ofta när det är mer folk som sjunger för vårat älskade DIF.

Men hur man ska få dit alla är en fråga som jag inte har svar på. Det räcker inte att man tar till en jättefest en gång och sen skiter i allt, sen gnäller alla man inte köper in några "klassbackar" det är ganska självklart att man inte kan göra det när det inte finns någon publik.
Vet inte vad snittet låg på i år men ett snitt på 8.500 borde vara ganska realistiskt med tanke på stockholms storlek.
gulgul

Inlägg av gulgul »

håller med dig till 110% ingen publik inga bra backar OSV :(
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

pekka21 skrev:Ja det måste till en större klack på matcherna det är helt klart, man såg ju bara hur dem presterade mot Färjestad på Hovet när alla samlades. Spelarna höjer så ofta när det är mer folk som sjunger för vårat älskade DIF.

Men hur man ska få dit alla är en fråga som jag inte har svar på. Det räcker inte att man tar till en jättefest en gång och sen skiter i allt, sen gnäller alla man inte köper in några "klassbackar" det är ganska självklart att man inte kan göra det när det inte finns någon publik.
Vet inte vad snittet låg på i år men ett snitt på 8.500 borde vara ganska realistiskt med tanke på stockholms storlek.
Ett snitt på 13000 borde vara mer realistiskt tycker jag, om man tänker på Stockholms storlek.
Ingen seger utan offer
gulgul

Inlägg av gulgul »

vi borde bara lira i hovet..
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Drutten skrev:
pekka21 skrev:Ja det måste till en större klack på matcherna det är helt klart, man såg ju bara hur dem presterade mot Färjestad på Hovet när alla samlades. Spelarna höjer så ofta när det är mer folk som sjunger för vårat älskade DIF.

Ett snitt på 13000 borde vara mer realistiskt tycker jag, om man tänker på Stockholms storlek.

Jo visst skulle det vara det men när inte ens snittet ligger på 8000 så ska man börja lågt och sen succesivt öka snittet
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

pekka21 skrev:
Drutten skrev:

Jo visst skulle det vara det men när inte ens snittet ligger på 8000 så ska man börja lågt och sen succesivt öka snittet
Självklart. Jag tycker ändå att det e kasst att vi ska ha så himla svårt att fylla globen, när de flesta andra lagen klarar av samma sak?
Ingen seger utan offer
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

eftersom Frölunda har ett snitt på ungefär 12000 och det bor över en miljon i sthlm så ska snittett vara typ fullsatt varje match!

vi borde ha mer än 7000..
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Som ni säger här så borde det ju vara så att globen är fylld till varenda match, då skulle Djurgården vara Sveriges rikaste (?) och mest framgångsrika lag, det är jag (nästan) säker på.
Det finns ju tillräckligt med djurgårdare i Stockholm för att fylla globen varenda match, sett till invånarna så borde inte detta vara ett problem.
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Helt riktigt. Jag vet tyvärr många DIF:are som säger att "de håller på djurgår´n", om nån frågar vilket lag de gillar. Dessvärre är det många av dessa som bara har ett "halvt" intresse för laget och inte stöder till 100%, trots att de ändå säger att de håller på DIF.

Kort sagt, det finns MÅNGA difare som inte går till Globen. Min pappa är en av dem.
Ingen seger utan offer
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Precis som ni säger så finns det många djurgårdare som inte går på matcherna det är ju ganska uppenbart med tanke på publiksiffrorna, men istället för att gnälla på dem som inte gå på hockey så måste man hitta på sätt för att få dem att gå. En sak är ju att gå ut med någon slags enkät av något slag för att se vad man ska göra för att få dem att gå på hockey. Kom gärna med egna förslag.////DIF I MITT HJÄRTA!!!
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

diffarn1 skrev:eftersom Frölunda har ett snitt på ungefär 12000 och det bor över en miljon i sthlm så ska snittett vara typ fullsatt varje match!

vi borde ha mer än 7000..
Grejen är väl att fotbollsintresserade Djurgårdare inte bryr sig om hockeyn? Eller hur funkar det? För annars skulle ju klacken varit stor varje match.

Man ska komma ihåg att det finns tre "storklubbar" i stockholm, även fast Bajen och AIK inte spelar i samma division har dom väl sitt folk som går på matcherna? I göteborg finns det bara ett lag, frölunda. Det involverar folk som bor 5-10 mil från Göteborg också. Jag bor 6 mil ifrån och jag känner många som har säsongsplatser i scandinavium.

I Sthlm verkar det som om publiken är lite "kräsen", inte de som går på matcherna. Men när det gått långt i ett slutspel kommer det ju mer folk, men inte när DIF har tre matcher i baken me förlust och verkligen behöver stöd.

Jag hoppas verkligen att ni löser det här me klacken för det är verkligen viktigt! Se hur det gick mot FBK, hade ju inte tagit en enda poäng inför 5/1!
sebbe90

Inlägg av sebbe90 »

Bajen har omkring 400 pers på sina matcher :)
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Det är dags för säsongskort för min del, för första gången. Hoppas att riktigt många väljer att inhandla dom så fort dom kommer ut till försäljning. Folk drar folk!
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Det är ju en mindre skandal att det inte finns någon klack att tala om det borde åtminstone finnas en klack på 5-600pers varje match och som sagt publiksnittet är alldeles för dåligt och dem som säger att vi behöver bättre backar ( i och för sig sant) är samma personer som inte år på hockey. Säger inte alla inte gör det men kan tänka mig att dem flesta gör det.

Frågan är hur man ska få mer publik, försöket med dem billiga klackbiljetterna verkar ju inte hjälpa det heller så vad ska man då göra?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Skriv svar