06/07 stor klack?
- Fickpluntan
- Kontakt:
Tycker inte hockeyn är död i Sthlm... Men att det inte är mer folk på matcherna en j*vla katastrof!! Klacken borde ju i allafall kunna bestå av minst 200 pers/match.
Kan tyvär inte säga att jag bidrog så mycket förra säsongen... Var på fem hemmamatcher och en bortamatch. (bor i och försig ganska långt från sthlm), men nästa säsong kan jag lova att det blir säsongskort i klacken, för första gången också.
Kan tyvär inte säga att jag bidrog så mycket förra säsongen... Var på fem hemmamatcher och en bortamatch. (bor i och försig ganska långt från sthlm), men nästa säsong kan jag lova att det blir säsongskort i klacken, för första gången också.
Hovet är DIF!
Jag tycker att Engström, Ölvestad, Södergren, Garpenlöv och Challe borde marknadsföra DIF Hockey på någon utav hemmamatcherna på Stadion. Personligen tror jag att det skulle kunna locka lite fler så kallade "fotbolls djurgårdare". Det gäller med andra ord att folk får upp ögonen på nytt för DIF Hockey. Om dessa grabbar skulle berätta lite om DIF:s organisation, satsningen på lovande Stockholmskillar och dessutom till vilket förmånligt pris man kan få se laget som aldrig ger upp. Tusenspänn kan alla punda fram, speciellt när man räknar ut vad varje match skulle kosta i genomsnitt (ca 55 spänn).
Med den usla pausunderhållning som är på Stadion tror jag att folk skulle uppskatta att se dessa bekanta ansikten. Vi har i alla fall inget att förlora!
Med den usla pausunderhållning som är på Stadion tror jag att folk skulle uppskatta att se dessa bekanta ansikten. Vi har i alla fall inget att förlora!
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Mycket bra idé. Har ju varit så med Handboll och Innebandy-lagen (kanske även Bandy?). Man kan (som de gjort med de andra lagen) presentera spelarna och prata lite om organisationen precis som du säger.Elias skrev:Jag tycker att Engström, Ölvestad, Södergren, Garpenlöv och Challe borde marknadsföra DIF Hockey på någon utav hemmamatcherna på Stadion. Personligen tror jag att det skulle kunna locka lite fler så kallade "fotbolls djurgårdare". Det gäller med andra ord att folk får upp ögonen på nytt för DIF Hockey. Om dessa grabbar skulle berätta lite om DIF:s organisation, satsningen på lovande Stockholmskillar och dessutom till vilket förmånligt pris man kan få se laget som aldrig ger upp. Tusenspänn kan alla punda fram, speciellt när man räknar ut vad varje match skulle kosta i genomsnitt (ca 55 spänn).
Tänk Ölvestad och Södergren vs Garpenlöv och ChalleElias skrev:Jag tycker att Engström, Ölvestad, Södergren, Garpenlöv och Challe borde marknadsföra DIF Hockey på någon utav hemmamatcherna på Stadion.
i en mini fotbollsmatch på Stadion iklädda full hockeyutrustning (-skridskor)
spelandes mini fotboll a 2 x 5 min med Engström som domare och Säcken och Falk som linjemän.
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Suz skrev:Tänk Ölvestad och Södergren vs Garpenlöv och ChalleElias skrev:Jag tycker att Engström, Ölvestad, Södergren, Garpenlöv och Challe borde marknadsföra DIF Hockey på någon utav hemmamatcherna på Stadion.
i en mini fotbollsmatch på Stadion iklädda full hockeyutrustning (-skridskor)
spelandes mini fotboll a 2 x 5 min med Engström som domare och Säcken och Falk som linjemän.

DIF evigt trogen
- Blåränderna går aldrig ur
JAg har ett problem, vill ha ett säsongs kort men kommer Gå till Farstas junorer i innebandy då ryker de väl 2-3 dagar i veckan me träning sen match 1-2 gånget i veckan..
man vill ju gå på hockey men ändå träning/jobb är nästan viktigare....men få se vilka dagr jag har tärning för om de blir typ Mån/ons/fre då passar de rätt bra......För matcerhan brukar vara på Tisdag Och torsdag oftast.....

man vill ju gå på hockey men ändå träning/jobb är nästan viktigare....men få se vilka dagr jag har tärning för om de blir typ Mån/ons/fre då passar de rätt bra......För matcerhan brukar vara på Tisdag Och torsdag oftast.....
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
- Blåränderna går aldrig ur
Djurgården spelar 28 hemmamatcher kommande säsong, 28 hemmamatcher som har alla förutsättningar till att bli fullsatta. Laget spelar ju i Stockholm där det bor över en miljon människor. Att Djurgården då har ett publiksnitt på 7.000 varje match (någonstans runt där) finner jag rätt så otroligt. Så vad beror det på? Dåligt med hauss kring matcherna, stockholmare som inte har råd att gå på hockey eller stockholmare som inte vill/orkar gå på hockey?
Ni som klagar på att det är för många matcher kan inte ha mycket till övers för hockey. Alla andra lags supportrar vill ju ha fler matcher!
Jag tror inte det finns rum för hockey i Stockholm där allt handlar om fotboll, så jag undrar hur länge det kommer hålla innan Djurgården går i konkurs?
Ni som klagar på att det är för många matcher kan inte ha mycket till övers för hockey. Alla andra lags supportrar vill ju ha fler matcher!
Jag tror inte det finns rum för hockey i Stockholm där allt handlar om fotboll, så jag undrar hur länge det kommer hålla innan Djurgården går i konkurs?
Spelschemat har kommit så nu är det bara att planera!
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=122531
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... ?id=122531
DIF! ALLTID - OAVSETT!