Det ska in en back och en forward. Tycker nog ändå vi har ett lag som borde kunna ta någon placering jämfört med ifjol.
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
- DIF_Soldier
- Inlägg: 7963
- Blev medlem: 2006-12-02
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Ort: Stockholm.
Silly Season 2026/27
Knappast succé men att undvika kval. Och ja, två spelare av högsta klass kan göra stor skillnad. Men din hjärna sprängs av prospektet?DIF-DIF skrev: ↑2026-06-22 18:22:44Tydligen är det skillnaden på succé och HA.Mrdudeman skrev: ↑2026-06-22 15:33:20DIF_Soldier skrev: ↑2026-06-22 15:12:32 Börjar likna något om
Hudon-Björck/X-Snively
X-X-Gunler
Pettersen-Vejdemo-Hartmann
Salsten-Josefson-Blomgren
Nordmark, Hank
Grewe out.
Men är det
Hudon-Björck/NY-Snively
X-Vejdemo-Gunler
Pettersen-Josefson-Hartmann
Hank-Salsten-Blomgren
Nordmark
…då blir det HA, utan tvekan.
Det diffar inte allt för mycket på den där listan.
Tror inte den där extraspelaren gör allt för mycket skillnad.
Hudon-Björck-ny
Snively-vejdemo-gunler
Pettersen-jj-hartmann
Hank-salsten-nordmark
Blomgren
känns väl ändå relativt vasst.
Det är ändå rätt bra knuff i vår top 6.![]()
Säg den glädje som varar
Silly Season 2026/27
DIF_Soldier skrev: ↑2026-06-22 21:32:56Knappast succé men att undvika kval. Och ja, två spelare av högsta klass kan göra stor skillnad. Men din hjärna sprängs av prospektet?DIF-DIF skrev: ↑2026-06-22 18:22:44Tydligen är det skillnaden på succé och HA.Mrdudeman skrev: ↑2026-06-22 15:33:20DIF_Soldier skrev: ↑2026-06-22 15:12:32 Börjar likna något om
Hudon-Björck/X-Snively
X-X-Gunler
Pettersen-Vejdemo-Hartmann
Salsten-Josefson-Blomgren
Nordmark, Hank
Grewe out.
Men är det
Hudon-Björck/NY-Snively
X-Vejdemo-Gunler
Pettersen-Josefson-Hartmann
Hank-Salsten-Blomgren
Nordmark
…då blir det HA, utan tvekan.
Det diffar inte allt för mycket på den där listan.
Tror inte den där extraspelaren gör allt för mycket skillnad.
Hudon-Björck-ny
Snively-vejdemo-gunler
Pettersen-jj-hartmann
Hank-salsten-nordmark
Blomgren
känns väl ändå relativt vasst.
Det är ändå rätt bra knuff i vår top 6.![]()
Vi kan stämma av, lagom till slutspel
Silly Season 2026/27
Det är förmodligen jag som är blind men jag kan bara se att det skiljer ett nyförvärv på de två olika uppställningarna.Mrdudeman skrev: ↑2026-06-23 00:33:32DIF_Soldier skrev: ↑2026-06-22 21:32:56Knappast succé men att undvika kval. Och ja, två spelare av högsta klass kan göra stor skillnad. Men din hjärna sprängs av prospektet?DIF-DIF skrev: ↑2026-06-22 18:22:44Tydligen är det skillnaden på succé och HA.Mrdudeman skrev: ↑2026-06-22 15:33:20DIF_Soldier skrev: ↑2026-06-22 15:12:32 Börjar likna något om
Hudon-Björck/X-Snively
X-X-Gunler
Pettersen-Vejdemo-Hartmann
Salsten-Josefson-Blomgren
Nordmark, Hank
Grewe out.
Men är det
Hudon-Björck/NY-Snively
X-Vejdemo-Gunler
Pettersen-Josefson-Hartmann
Hank-Salsten-Blomgren
Nordmark
…då blir det HA, utan tvekan.
Det diffar inte allt för mycket på den där listan.
Tror inte den där extraspelaren gör allt för mycket skillnad.
Hudon-Björck-ny
Snively-vejdemo-gunler
Pettersen-jj-hartmann
Hank-salsten-nordmark
Blomgren
känns väl ändå relativt vasst.
Det är ändå rätt bra knuff i vår top 6.![]()
Vi kan stämma av, lagom till slutspel![]()
Silly Season 2026/27
Vadå, fullt rimligt va? Skulle Hank råka få spela 10 min per match så är det HA. Är han däremot nr 13 blir det guld och gröna skogarDIF-DIF skrev: ↑2026-06-23 04:20:27
Det är förmodligen jag som är blind men jag kan bara se att det skiljer ett nyförvärv på de två olika uppställningarna.Mrdudeman skrev: ↑2026-06-23 00:33:32DIF_Soldier skrev: ↑2026-06-22 21:32:56Knappast succé men att undvika kval. Och ja, två spelare av högsta klass kan göra stor skillnad. Men din hjärna sprängs av prospektet?DIF-DIF skrev: ↑2026-06-22 18:22:44Tydligen är det skillnaden på succé och HA.Mrdudeman skrev: ↑2026-06-22 15:33:20
Det diffar inte allt för mycket på den där listan.
Tror inte den där extraspelaren gör allt för mycket skillnad.
Hudon-Björck-ny
Snively-vejdemo-gunler
Pettersen-jj-hartmann
Hank-salsten-nordmark
Blomgren
känns väl ändå relativt vasst.
Det är ändå rätt bra knuff i vår top 6.![]()
Vi kan stämma av, lagom till slutspel![]()
![]()
Naturligtvis är Vejdemo en topp 6-värvning. Han hade både Färjestad och Frölunda hängande i hasorna med sedelbuntar. Varför skulle han inte duga som andracenter här? Jisses. Hade det känts bättre om han inte haft en historia i DIF men med samma CV? Då hade folk satt honom som förstacenter utan att blinka.
Silly Season 2026/27
Håller vi kvar Björck och han är samma/bättre än förra säsongen så är det grymt, Vejdemo också grymt bra center, Saltstenen ska def kunna centra en 4:e lina i SHL och sen kan JJ/Kruger turas om i tredje där den som inte är trasig för tillfället får centra.
Om vi inte åker på vår vanliga avalanche av skador så är ju centersidan helt OK, och nu har väl Ölve fått stiga ner som fysgubbe vilket borde halvera skadorna när folk slipper ha som första mål att kunna bänka 200kg med armbågarna.
Jag saknar en klockren sniper på vinge, en Pavel Bure typ elr nått sånt, sen en Lidas som första back, mer än det lär vi inte ha stålar och möjlighet att kunna locka till oss i år.
Om vi inte åker på vår vanliga avalanche av skador så är ju centersidan helt OK, och nu har väl Ölve fått stiga ner som fysgubbe vilket borde halvera skadorna när folk slipper ha som första mål att kunna bänka 200kg med armbågarna.
Jag saknar en klockren sniper på vinge, en Pavel Bure typ elr nått sånt, sen en Lidas som första back, mer än det lär vi inte ha stålar och möjlighet att kunna locka till oss i år.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Silly Season 2026/27
"Marcus Krüger är ett frågetecken. I alla fall officiellt. Planen är att lagkaptenen ska träna ikapp och ansluta under hösten, men exakt när återstår att se. Får Djurgården tillbaka Krüger i speldugligt skick ser forwardssidan både bredare och starkare ut än den gjorde för ett år sedan. I den bästa av världar är han redo en bit in på hösten och har då blivit kvitt de problemen med skador som hämmat honom senaste åren."
/Expressen
/Expressen
Silly Season 2026/27
Känns perfekt att han kommer lagom till då Björck försvinner till JVM. Vi kommer ha en riktigt stark centersida. Ta in en riktigt bra vinge som sista.fryppe skrev: ↑2026-06-23 08:09:59 "Marcus Krüger är ett frågetecken. I alla fall officiellt. Planen är att lagkaptenen ska träna ikapp och ansluta under hösten, men exakt när återstår att se. Får Djurgården tillbaka Krüger i speldugligt skick ser forwardssidan både bredare och starkare ut än den gjorde för ett år sedan. I den bästa av världar är han redo en bit in på hösten och har då blivit kvitt de problemen med skador som hämmat honom senaste åren."
/Expressen
Silly Season 2026/27
Något mer kul i den där artikeln från Expressen idag som djupdyker i DIF? Eller det är bara flum, spekulationer och clickbaits?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Philly Flu
- Inlägg: 484
- Blev medlem: 2005-06-10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2026/27
De anser att det saknas en back bredvid Lucas Karlsson i första. Man nämner Axel Rindell som lämplig där. Saknas också en forward bredvid Vejdemo och Gunler i andrakedjan.
Man tror Djurgården kan få med sig NHL lag att Viggo ska spela i DIF en säsong till.
Man tror Djurgården kan få med sig NHL lag att Viggo ska spela i DIF en säsong till.
Silly Season 2026/27
Ah ok, tja låter väl ung så som vi alla sitter och killgissar.Philly Flu skrev: ↑2026-06-23 09:45:10 De anser att det saknas en back bredvid Lucas Karlsson i första. Man nämner Axel Rindell som lämplig där. Saknas också en forward bredvid Vejdemo och Gunler i andrakedjan.
Man tror Djurgården kan få med sig NHL lag att Viggo ska spela i DIF en säsong till.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Silly Season 2026/27
Ek värvad till DIF Media. Tyngsta värvningen denna sillyn ihop med Vejdemo.
Välkommen Mattias
Välkommen Mattias
Silly Season 2026/27
Ek bästa värvningen denna säsong!!!
- Jim Morrison
- Inlägg: 11527
- Blev medlem: 2009-12-01
Silly Season 2026/27
Grymt med Eken! Fan vad det kommer komma ut mediagrejer nu. Men kanske lite mer hysch om vilka som tränar och så? Hans täckning har ju varit fenomenal från träningarna så jag hoppas vi får lika stor öppenhet (inom rimliga gränser)
En klassisk så kallad beat-writer
En klassisk så kallad beat-writer
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
