Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Inlägg: 9040
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev: 2026-06-22 20:25:40 Inget emot hårt jobbande spelare men avsaknad av naturliga målskyttar och skickliga framspelare är flagrant.


Måste in nåt riktigt sjukt nu.
Både en back och en fw
Det ska in en back och en forward. Tycker nog ändå vi har ett lag som borde kunna ta någon placering jämfört med ifjol.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7962
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

DIF-DIF skrev: 2026-06-22 18:22:44
Mrdudeman skrev: 2026-06-22 15:33:20
DIF_Soldier skrev: 2026-06-22 15:12:32 Börjar likna något om

Hudon-Björck/X-Snively
X-X-Gunler
Pettersen-Vejdemo-Hartmann
Salsten-Josefson-Blomgren
Nordmark, Hank

Grewe out.

Men är det

Hudon-Björck/NY-Snively
X-Vejdemo-Gunler
Pettersen-Josefson-Hartmann
Hank-Salsten-Blomgren
Nordmark

…då blir det HA, utan tvekan.

Det diffar inte allt för mycket på den där listan.
Tror inte den där extraspelaren gör allt för mycket skillnad.

Hudon-Björck-ny
Snively-vejdemo-gunler
Pettersen-jj-hartmann
Hank-salsten-nordmark
Blomgren

känns väl ändå relativt vasst.
Det är ändå rätt bra knuff i vår top 6.
Tydligen är det skillnaden på succé och HA. 😂
Knappast succé men att undvika kval. Och ja, två spelare av högsta klass kan göra stor skillnad. Men din hjärna sprängs av prospektet?
Säg den glädje som varar
Mrdudeman
Inlägg: 2
Blev medlem: 2026-06-05
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Mrdudeman »

DIF_Soldier skrev: 2026-06-22 21:32:56
DIF-DIF skrev: 2026-06-22 18:22:44
Mrdudeman skrev: 2026-06-22 15:33:20
DIF_Soldier skrev: 2026-06-22 15:12:32 Börjar likna något om

Hudon-Björck/X-Snively
X-X-Gunler
Pettersen-Vejdemo-Hartmann
Salsten-Josefson-Blomgren
Nordmark, Hank

Grewe out.

Men är det

Hudon-Björck/NY-Snively
X-Vejdemo-Gunler
Pettersen-Josefson-Hartmann
Hank-Salsten-Blomgren
Nordmark

…då blir det HA, utan tvekan.

Det diffar inte allt för mycket på den där listan.
Tror inte den där extraspelaren gör allt för mycket skillnad.

Hudon-Björck-ny
Snively-vejdemo-gunler
Pettersen-jj-hartmann
Hank-salsten-nordmark
Blomgren

känns väl ändå relativt vasst.
Det är ändå rätt bra knuff i vår top 6.
Tydligen är det skillnaden på succé och HA. 😂
Knappast succé men att undvika kval. Och ja, två spelare av högsta klass kan göra stor skillnad. Men din hjärna sprängs av prospektet?

Vi kan stämma av, lagom till slutspel 😎
DIF-DIF
Inlägg: 165
Blev medlem: 2015-01-20
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF-DIF »

Mrdudeman skrev: 2026-06-23 00:33:32
DIF_Soldier skrev: 2026-06-22 21:32:56
DIF-DIF skrev: 2026-06-22 18:22:44
Mrdudeman skrev: 2026-06-22 15:33:20
DIF_Soldier skrev: 2026-06-22 15:12:32 Börjar likna något om

Hudon-Björck/X-Snively
X-X-Gunler
Pettersen-Vejdemo-Hartmann
Salsten-Josefson-Blomgren
Nordmark, Hank

Grewe out.

Men är det

Hudon-Björck/NY-Snively
X-Vejdemo-Gunler
Pettersen-Josefson-Hartmann
Hank-Salsten-Blomgren
Nordmark

…då blir det HA, utan tvekan.

Det diffar inte allt för mycket på den där listan.
Tror inte den där extraspelaren gör allt för mycket skillnad.

Hudon-Björck-ny
Snively-vejdemo-gunler
Pettersen-jj-hartmann
Hank-salsten-nordmark
Blomgren

känns väl ändå relativt vasst.
Det är ändå rätt bra knuff i vår top 6.
Tydligen är det skillnaden på succé och HA. 😂
Knappast succé men att undvika kval. Och ja, två spelare av högsta klass kan göra stor skillnad. Men din hjärna sprängs av prospektet?

Vi kan stämma av, lagom till slutspel 😎
Det är förmodligen jag som är blind men jag kan bara se att det skiljer ett nyförvärv på de två olika uppställningarna. 🤷🏼‍♂️
Manijock
Inlägg: 11312
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

DIF-DIF skrev: 2026-06-23 04:20:27 :cry:
Mrdudeman skrev: 2026-06-23 00:33:32
DIF_Soldier skrev: 2026-06-22 21:32:56
DIF-DIF skrev: 2026-06-22 18:22:44
Mrdudeman skrev: 2026-06-22 15:33:20


Det diffar inte allt för mycket på den där listan.
Tror inte den där extraspelaren gör allt för mycket skillnad.

Hudon-Björck-ny
Snively-vejdemo-gunler
Pettersen-jj-hartmann
Hank-salsten-nordmark
Blomgren

känns väl ändå relativt vasst.
Det är ändå rätt bra knuff i vår top 6.
Tydligen är det skillnaden på succé och HA. 😂
Knappast succé men att undvika kval. Och ja, två spelare av högsta klass kan göra stor skillnad. Men din hjärna sprängs av prospektet?

Vi kan stämma av, lagom till slutspel 😎
Det är förmodligen jag som är blind men jag kan bara se att det skiljer ett nyförvärv på de två olika uppställningarna. 🤷🏼‍♂️
Vadå, fullt rimligt va? Skulle Hank råka få spela 10 min per match så är det HA. Är han däremot nr 13 blir det guld och gröna skogar :lol:

Naturligtvis är Vejdemo en topp 6-värvning. Han hade både Färjestad och Frölunda hängande i hasorna med sedelbuntar. Varför skulle han inte duga som andracenter här? Jisses. Hade det känts bättre om han inte haft en historia i DIF men med samma CV? Då hade folk satt honom som förstacenter utan att blinka.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 5648
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly Season 2026/27

Inlägg av captcash »

Håller vi kvar Björck och han är samma/bättre än förra säsongen så är det grymt, Vejdemo också grymt bra center, Saltstenen ska def kunna centra en 4:e lina i SHL och sen kan JJ/Kruger turas om i tredje där den som inte är trasig för tillfället får centra.

Om vi inte åker på vår vanliga avalanche av skador så är ju centersidan helt OK, och nu har väl Ölve fått stiga ner som fysgubbe vilket borde halvera skadorna när folk slipper ha som första mål att kunna bänka 200kg med armbågarna.

Jag saknar en klockren sniper på vinge, en Pavel Bure typ elr nått sånt, sen en Lidas som första back, mer än det lär vi inte ha stålar och möjlighet att kunna locka till oss i år.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
fryppe
Inlägg: 1450
Blev medlem: 2023-05-11

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

"Marcus Krüger är ett frågetecken. I alla fall officiellt. Planen är att lagkaptenen ska träna ikapp och ansluta under hösten, men exakt när återstår att se. Får Djurgården tillbaka Krüger i speldugligt skick ser forwardssidan både bredare och starkare ut än den gjorde för ett år sedan. I den bästa av världar är han redo en bit in på hösten och har då blivit kvitt de problemen med skador som hämmat honom senaste åren."

/Expressen
mb81
Inlägg: 9040
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av mb81 »

fryppe skrev: 2026-06-23 08:09:59 "Marcus Krüger är ett frågetecken. I alla fall officiellt. Planen är att lagkaptenen ska träna ikapp och ansluta under hösten, men exakt när återstår att se. Får Djurgården tillbaka Krüger i speldugligt skick ser forwardssidan både bredare och starkare ut än den gjorde för ett år sedan. I den bästa av världar är han redo en bit in på hösten och har då blivit kvitt de problemen med skador som hämmat honom senaste åren."

/Expressen
Känns perfekt att han kommer lagom till då Björck försvinner till JVM. Vi kommer ha en riktigt stark centersida. Ta in en riktigt bra vinge som sista.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 5648
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly Season 2026/27

Inlägg av captcash »

Något mer kul i den där artikeln från Expressen idag som djupdyker i DIF? Eller det är bara flum, spekulationer och clickbaits?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Philly Flu
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Philly Flu »

De anser att det saknas en back bredvid Lucas Karlsson i första. Man nämner Axel Rindell som lämplig där. Saknas också en forward bredvid Vejdemo och Gunler i andrakedjan.
Man tror Djurgården kan få med sig NHL lag att Viggo ska spela i DIF en säsong till.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 5648
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly Season 2026/27

Inlägg av captcash »

Philly Flu skrev: 2026-06-23 09:45:10 De anser att det saknas en back bredvid Lucas Karlsson i första. Man nämner Axel Rindell som lämplig där. Saknas också en forward bredvid Vejdemo och Gunler i andrakedjan.
Man tror Djurgården kan få med sig NHL lag att Viggo ska spela i DIF en säsong till.
Ah ok, tja låter väl ung så som vi alla sitter och killgissar.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Manijock
Inlägg: 11312
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

Ek värvad till DIF Media. Tyngsta värvningen denna sillyn ihop med Vejdemo.

Välkommen Mattias
Användarvisningsbild
fryppe
Inlägg: 1450
Blev medlem: 2023-05-11

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Manijock skrev: 2026-06-23 11:05:40 Ek värvad till DIF Media. Tyngsta värvningen denna sillyn ihop med Vejdemo.

Välkommen Mattias
Ja han bor ju redan på hovet.
Bengan08
Inlägg: 766
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Bengan08 »

Ek bästa värvningen denna säsong!!!
Skriv svar