Bakgrunden uppges vara att Djurgården söker fler högerfattade spelare till truppen. I dagsläget finns endast centern Viggo Björck och nyförvärvet Noel Gunler på den sidan, vilket gjort att Stockholmsklubben identifierat ett behov inför de sista värvningarna.
Timrå sitter samtidigt på en forwardsbesättning med flera spelare under kontrakt och skulle kunna frigöra både löneutrymme och få en övergångssumma om Hartmann lämnar.
--------------
Och här är även Robert Kimby en viktig del. En back och två forwards utöver Noel Gunler (som inte är officiellt presenterad) ska in.
"En back och ett par forwards"
– Vi ska ha in en back och ett par forwards beroende lite på var vi landar. Vi tycker att vi har bra krokar ute. Vi har bra spår. Sedan får vi se om lyckas ro i land dem eller inte, säger Kimby.
Hur involverad är du när det gäller att hitta de återstående pusselbitarna?
– Vi följer samma process som vi alltid gör. ”Mackan” (Due-Boje) gör ett grundjobb hela tiden och så klart tar hjälp av oss. Ju fler ögon du har och du har samma åsikt, desto större chans är det att det är där du landar.
Säg att vi har en bild som vi tycker är värd att utforska, så där är jag delaktig. Jag vill prata med en spelare som är aktuell för oss och spelaren vill garanterat höra vad det är för ”tomte” som han eventuellt ska jobba med. Där blir jag involverad.
Due-Boje förhandlar
– Vi tar beslut tillsammans och det är upp till ”Mackan” om vi har landat allihop i att det är någon vi vill gå på. Då får han försöka lösa den ekonomiska biten eller kontraktsdelen.
Kimby betonar:
– Alla vi tränare är med och tittar och har åsikter och i slutändan är ”Mackan” vår chef, men om allt ska bli bra behöver vi alla ha samma bild.
/HN
Edit Gunler har spelat klart i AHL nu.
Silly Season 2026/27
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Mm, står det still i utvecklingen hos kvarvarande ser vi ju bara något bättre ut. Och med tanke på hur det så ut i vinter så....Jim Morrison skrev: ↑2026-06-18 22:27:20Frågan är väl snarare vad som var så fantastiskt bra i det man har kvar?Nypovich skrev: ↑2026-06-18 22:14:47 Självklart pratar han inkl Gunler. Får vi in Gunler och en toppforward till så borde vi va nöjda. Återigen, förutom Frondell och Eklund så har vi ju inte tappat något nämnvärt. Där kommer ju junisar underifrån komma in med energi. Vejdemo ser jag som en bra ersättare för Frondell med. Kör man Viggo, Snively och Hudon i första , Vejdemo, Gunler och en toppforward till i andra så är det ändå bra uppställt. Det går ju även mix and match. Men frågan är, vad har vi tappat som gjort det så katastrofalt dåligt?
Men, vi måste kunna utveckla spelare. Kanske inte Kruger, Josef, Hank, Jeppe osv.
Fast Salsten, Viggo, Pettersen, Blomgren, Grewe bör alla kunna höja sig, ett par av dem ganska mycket.
En del kan nog bli bättre efter anpassningsår, ex Snively och en skadefri Hudon.
Kanske har Gustav L mer i sig?
Frondell blir ett jättetapp. Men i övrigt bör vi kunna snäppa upp.
Målvaktssidan bättre från start, backsidan minst lika bra tror jag.
Föreningen och ledarna har ett års erfarenhet.
Sista pusselbitarna blir viktiga, och Gunler får inte bli en ny Ylönen.
Men jag känner en positiv känsla inför hösten.
(Motorsågen står dock tankad och klar där inne väl synligt i garaget
För att vara en felbyggd trupp av Bosse måste man ju ändå säga att han gjort det jävligt bra.