Wiktor Nilsson, Hank och Marcus Davidsson.#10 skrev: ↑2026-05-10 14:35:27Det kan inte vara 1a april så många ggr/årArt Vandelay skrev: ↑2026-05-10 13:55:06 Med tanke på hur den här sillyn utvecklar sig skulle jag inte alls bli förvånad om Wiktor Nilsson hamnar här också.
Silly Season 2026/27
-
DjurgårdareiNorrland
Silly Season 2026/27
Silly Season 2026/27
Kalottligan, Here We come!DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2026-05-10 15:03:17Wiktor Nilsson, Hank och Marcus Davidsson.#10 skrev: ↑2026-05-10 14:35:27Det kan inte vara 1a april så många ggr/årArt Vandelay skrev: ↑2026-05-10 13:55:06 Med tanke på hur den här sillyn utvecklar sig skulle jag inte alls bli förvånad om Wiktor Nilsson hamnar här också.
Silly Season 2026/27
Du får byta lag så kanske du mår bättre.EspenK skrev: ↑2026-05-10 14:31:11Osar HA lång väg.AlltidOavsett skrev: ↑2026-05-10 10:29:10 Hoppas verkligen att vi letar efter två FWs till top-6.
Snively-Björck-X
X-Vejdemo-Hudon
Blomgren-JJ-Gunler
Pettersen-Kruger-Grewe
Salsten-Hank-Stockselius
Oj oj oj! Så här illa trodde jag nästan inte var möjligt.
Silly Season 2026/27
Finns ganska mycket mer uppsida i spelare som är 24-25 och kommer med ett par års erfarenhet från AHL och Schweiz än vad det gör i en 36-åring som inte platsat i SHL på 6-7 år.Manijock skrev: ↑2026-05-10 12:39:45Njaa ser inget spännande att värva utländska spelare som inte är absolut spets. Ylönen var väl lite halvspännande förutom att han är finne, men den historiken i DIF. Pulli, Pettersen och Palve är inget vi ska pyssla med. Då tar jag hellre Djurgårdare för bottom 6.B.I.B.A skrev: ↑2026-05-10 12:06:08Pulli, Pettersen och Ylönen var ändå spännande spelare på pappret. Med uppsida. Palve var kanske inte det sexigaste men han kunde ändå fylla en roll på den här nivån.
Hank var på nedgång och hade svårt att ta en SHL-tröja när han var 30, varför skulle han klara det nu?
Avgå Jocke.
Silly Season 2026/27
Derbyseger och Henke Eriksson, vilken jävla pangsöndag!
Senast redigerad av Boven den 2026-05-10 16:58:47, redigerad totalt 1 gånger.
-
Stockholmimitthjärta
Silly Season 2026/27
Japp samma känsla som när vi fick Barry som coach. Hoppas vid gud att man har mer på väg in....EspenK skrev: ↑2026-05-10 14:31:11Osar HA lång väg.AlltidOavsett skrev: ↑2026-05-10 10:29:10 Hoppas verkligen att vi letar efter två FWs till top-6.
Snively-Björck-X
X-Vejdemo-Hudon
Blomgren-JJ-Gunler
Pettersen-Kruger-Grewe
Salsten-Hank-Stockselius
Oj oj oj! Så här illa trodde jag nästan inte var möjligt.
-Sluta spela i Globen...
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Fisk dumpar Linus Weissbach
Silly Season 2026/27
Lär väl lira för nånstans mellan 35-45 hos oss då kan jag tänka mig, behöver väl ens ens flytta. Smidigt för honom, och vi får in en erfaren ledare som köper sin roll.
Kanske inte är så illa ändå. Har svårt att se t.ex. Brodin & Ludde gå ned så pass mycket i lön.
Hoppas dock verkligen att mer spets på väg in...
Silly Season 2026/27
Hank?!? Här är man bortrest och i radioskugga över helgen och kommer hem till denna.
Det kan omöjligen vara nånting annat än ryggrad, karaktär och ledarskap till en väldigt liten peng man söker här.
Men ändå, jag vetefan... Här finns mycket att bevisa av Hank (att han håller) och av MDB (att det kommer in tunga kanoner framöver).
Det kan omöjligen vara nånting annat än ryggrad, karaktär och ledarskap till en väldigt liten peng man söker här.
Men ändå, jag vetefan... Här finns mycket att bevisa av Hank (att han håller) och av MDB (att det kommer in tunga kanoner framöver).
Silly Season 2026/27
Vi har ju väldigt många luckor att fylla så att det kommer in mer spets är jag inte det minsta oroad för. När Gunler påstod att han gillade vår kommande satsning så tycker åtminstone jag att det låter hyfsat spännande på vad som väntar här i sommar. Precis som du så tror jag inte Ludde och Brodda hade accepterat att spela för samma peng och sen vad gäller Brodda så mådde han inget vidare och trivdes ju inte här på slutet och det är ju bara en sak som begränsar hans vara eller icke vara en annan är att på de knappa 100 spelade minuter under säsongen så var han inne på 11 baklängesmål och det håller ju inte för vart vi vill komma som förening. Kan bara hoppas hans mående och glädje är tillbaka nu och han får en snygg avslutning på karriären på annat håll. Ludde kan jag nog tänka mig att han också vill ha en större roll med fler minuter än han fick denna säsong och vad som skulle vara möjligt hos oss framöver.tadaa123 skrev: ↑2026-05-10 15:59:07Lär väl lira för nånstans mellan 35-45 hos oss då kan jag tänka mig, behöver väl ens ens flytta. Smidigt för honom, och vi får in en erfaren ledare som köper sin roll.
Kanske inte är så illa ändå. Har svårt att se t.ex. Brodin & Ludde gå ned så pass mycket i lön.
Hoppas dock verkligen att mer spets på väg in...
Tills annat sägs så räknar jag Mika och Gabby som klara in
Silly Season 2026/27
Hank besitter en unik förmåga i hockey och elitidrott i allmänhet.supreme skrev: ↑2026-05-10 16:19:12 Hank?!? Här är man bortrest och i radioskugga över helgen och kommer hem till denna.![]()
Det är en idrottsmänniska som, där den kombineras med högre skill-nivå, är vad NHL klubbar betalar tresiffrigt antal miljoner för.
Hundragubbar växer inte på träd. Hade han haft Dickens handleder hade Svensk hockey aldrig mer sett röken av karln.
Vi skall snarare skatta oss lyckliga att han inte petat in 50+ poäng. För nu är han tillbaka.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2026/27
Jaa, det är ju spelmässigt obegripligt med Hank. Hinner han ens över blå för att påbörja en forecheck innan motståndarna passerat röd åt andra hållet? osv.
Men det går inte undgå att bli lite romantisk. En handfull matcher till och han är topp 5 spelade matcher i DIF genom alla tider. Ceremoni med "ERIKSSON 600" på ryggen, knyta säcken i rätt tröja osv.
Är det någon som accepterar "hej du får nöta bänk gratis ok" i detta läge så är det 36-årige Hank. Det har nånting.
Han kom tillbaka för låg lön vår första HA-vända i ett läge där han till och avböjde SHL-anbud efter en stark säsong i Mora. Quid pro quo nu helt enkelt.
Men det går inte undgå att bli lite romantisk. En handfull matcher till och han är topp 5 spelade matcher i DIF genom alla tider. Ceremoni med "ERIKSSON 600" på ryggen, knyta säcken i rätt tröja osv.
Är det någon som accepterar "hej du får nöta bänk gratis ok" i detta läge så är det 36-årige Hank. Det har nånting.
Han kom tillbaka för låg lön vår första HA-vända i ett läge där han till och avböjde SHL-anbud efter en stark säsong i Mora. Quid pro quo nu helt enkelt.
Säg den glädje som varar
Silly Season 2026/27
Spindel på Hank jag hittade på twitter

Silly Season 2026/27
Om han, som jag förväntar mig, agerar lok på försäsongslägren på Bosön och under året i gymmet så har han gjort nytta iaf. Har noll förväntningar offensivt annat än att jaga i forecheck.
Man gillar ju Hank, och han är värd ett bättre avslut i klubben än den bajsmacka Jocke erbjöd.
Man gillar ju Hank, och han är värd ett bättre avslut i klubben än den bajsmacka Jocke erbjöd.
-
Osten östlund
Silly Season 2026/27
Är den bilden man ser framför sig, för en låg lön. Han har ju alltid varit ett "fysmonster". Om MDB däremot har tänkt att han ska spela i en top 6 roll. För att visa + siffror gentemot styrelsen. Isåfall återgå som SC för Tyresö/Hanviken bums.supreme skrev: ↑2026-05-10 18:54:53 Om han, som jag förväntar mig, agerar lok på försäsongslägren på Bosön och under året i gymmet så har han gjort nytta iaf. Har noll förväntningar offensivt annat än att jaga i forecheck.