Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Andspe »

Knickedick skrev: 2026-05-10 12:34:43
Andspe skrev: 2026-05-10 12:23:46
Knickedick skrev: 2026-05-10 10:47:50 Om vi inte räknar med att Stockselius kommer tillbaka så är det ju bara Viggo som är given JVM-spelare.
Jag ser inte JVM som ett så stort problem i och med det.
Att Hank sitter bänk eller gnuggar som forward i fjärdelinan vissa matcher har jag inga problem med egentligen.

Men jag gissar att detta gör att vi har pengar till att lösa Sören från Fribourg.
Sjukaste! Nej vi har verkligen inte pengarna att köpa ut Sörensen. Skulle gissa på 15Mkr för att lösa ut honom, vilket är runt 20% av vår spelarbudget.
Om andra klubbar lyckas lösa spelare med kontrakt från Schweiz, varför skulle inte vi?
Man löser inga kontrakt med Schweiz på det sättet. Antingen måste spelare bråka sig bort och då torskar han sin lön som i svenska mått säkert är 9-12Mkr inkl skatt&sociala för oss att betala, eller så vill klubben inte ha kvar spelaren och då kan man gemensamt komma överens.

Sörensen är inte heller någon breddspelare. Han ligger top 3 ppg och hans kontrakt motsvarar det. Visst jag gillar också att drömma om Sörensen eller Mika. Men det är osannolikt just nu tyvärr..men hans kontrakt går ut 26/27. Så snart kanske han kan avsluta hos oss om vi har tur.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
antondahlback

Silly Season 2026/27

Inlägg av antondahlback »

Alltså är det så konstigt då. Brodin satt på en för hög lön för att spendera säsongerna på läktaren. Klasen är klasen. Rensfeldt är väl kanske den märkliga i sammanhanget men kan det inte bara vara så att man känner att det saknas ledarskap men samtidigt inte vill pröjsa (150k för rensfeldt, 200 för Brodin och klassens lön har jag inge pejl på).

Även om hank kanske har svårt att leverera på isen så kommer det vara en ruggig kravställare på övriga gruppen och säkert en trygg röst om det blåser lite snålt i januari. Helt övertygad om att klasen, rensfeldt, Brodin och Kruger fick övriga gruppen att sluta samman och leverera när säsongen stod och vägde.

Nu är ju allt ren spekulation men jag har då inga problem med värvningen i sig förutsatt att det är en "låg" lön och tilltänkt extra/fjärdelina vi pratar om (vilket jag också förutsätter).
daaviid

Silly Season 2026/27

Inlägg av daaviid »

fryppe skrev: 2026-05-10 12:41:06
daaviid skrev: 2026-05-10 12:31:21
fryppe skrev: 2026-05-10 10:19:30 vi går bet på Oskar Olausson och får Hank istället, jag är fan inte jätte nöjd just nu.
Vad har han som gör att du blir så lack?
Inte lack, men Olausson är i bra ålder och rätt stor uppsida, rätt profil att bygga en stomme på med Vejdemo mfl. kanske bara är jag som tycker det.
Jag känner inte till den killen över huvud taget, så jag kan inte säga emot. 8) Var mest nyfiken på vilka kvaliteter han hade som gjorde dig missnöjd över att missa honom.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Andspe skrev: 2026-05-10 12:47:14
Knickedick skrev: 2026-05-10 12:34:43
Andspe skrev: 2026-05-10 12:23:46
Knickedick skrev: 2026-05-10 10:47:50 Om vi inte räknar med att Stockselius kommer tillbaka så är det ju bara Viggo som är given JVM-spelare.
Att Hank sitter bänk eller gnuggar som forward i fjärdelinan vissa matcher har jag inga problem med egentligen.

Men jag gissar att detta gör att vi har pengar till att lösa Sören från Fribourg.
Sjukaste! Nej vi har verkligen inte pengarna att köpa ut Sörensen. Skulle gissa på 15Mkr för att lösa ut honom, vilket är runt 20% av vår spelarbudget.
Om andra klubbar lyckas lösa spelare med kontrakt från Schweiz, varför skulle inte vi?
Man löser inga kontrakt med Schweiz på det sättet. Antingen måste spelare bråka sig bort och då torskar han sin lön som i svenska mått säkert är 9-12Mkr inkl skatt&sociala för oss att betala, eller så vill klubben inte ha kvar spelaren och då kan man gemensamt komma överens.

Sörensen är inte heller någon breddspelare. Han ligger top 3 ppg och hans kontrakt motsvarar det. Visst jag gillar också att drömma om Sörensen eller Mika. Men det är osannolikt just nu tyvärr..men hans kontrakt går ut 26/27. Så snart kanske han kan avsluta hos oss om vi har tur.
Med tanke på hur många spelare som lämnat Schweiz innan deras kontrakt gått ut så har jag svårt att se att det så problematiskt som du vill göra det till.

Schweiziska lag kan heller inte ha hur många utlänningar som helst och ofta är det vad som avgör om man släpper eller inte.
Men det är klart att han är en bra spelare och att det ju måste finnas en diskussion mellan Sören och Fribourg om han ska lämna.

Någon utopi är det ju dock inte så som du lägger fram det.
Tror Brodda kom på detta sätt när det begav sig, men kan ha fel där.
Användarvisningsbild
SkallePer
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av SkallePer »

fryppe skrev: 2026-05-10 10:19:30 vi går bet på Oskar Olausson och får Hank istället, jag är fan inte jätte nöjd just nu.
Inte lack, men Olausson är i bra ålder och rätt stor uppsida, rätt profil att bygga en stomme på med Vejdemo mfl. kanske bara är jag som tycker det.
Den ena har 10 år kvar på hög nivå, dessutom kan han ta ytterligare kliv och vara tongivande.. VS Hank, 36. HA spelare i 5 år med sina bästa långt bakom sig.
Vill inte vara taskig med det är ju verkligheten.
Jag håller med dig Fryppe 100%
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av GULD »

SSK Betalade 35 000kr. / mån för Hank

MDB /
fy fan Pinsamt att Värva vad 12 åriga supporters har skrivit om ( pinsamt )
The DIF ONE
Boven

Silly Season 2026/27

Inlägg av Boven »

SkallePer skrev: 2026-05-10 13:07:39
Den ena har 10 år kvar på hög nivå, dessutom kan han ta ytterligare kliv och vara tongivande.. VS Hank, 36. HA spelare i 5 år med sina bästa långt bakom sig.
Och Olausson är tänkt som 12-15 fw för en billig peng eller vadå?
daaviid

Silly Season 2026/27

Inlägg av daaviid »

SkallePer skrev: 2026-05-10 13:07:39
Seriöst, var det så du tolkade min fråga till Fryppe? :lol:

Sätt dig i hårdträning.
Mash

Silly Season 2026/27

Inlägg av Mash »

antondahlback skrev: 2026-05-10 12:51:01 Alltså är det så konstigt då. Brodin satt på en för hög lön för att spendera säsongerna på läktaren. Klasen är klasen. Rensfeldt är väl kanske den märkliga i sammanhanget men kan det inte bara vara så att man känner att det saknas ledarskap men samtidigt inte vill pröjsa (150k för rensfeldt, 200 för Brodin och klassens lön har jag inge pejl på).

Även om hank kanske har svårt att leverera på isen så kommer det vara en ruggig kravställare på övriga gruppen och säkert en trygg röst om det blåser lite snålt i januari. Helt övertygad om att klasen, rensfeldt, Brodin och Kruger fick övriga gruppen att sluta samman och leverera när säsongen stod och vägde.

Nu är ju allt ren spekulation men jag har då inga problem med värvningen i sig förutsatt att det är en "låg" lön och tilltänkt extra/fjärdelina vi pratar om (vilket jag också förutsätter).
Ja vi får en hel och frisk spelare som har typ lika många friskdagar som våra tidigare ledarspelare hade sjukdagar. Dessutom frigör vi en massa kapital. Som vanligt är det SM i Gnäll innan ens säsongen har börjat, värt att ge detta en chans och låta resultatet säga sitt.
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Silly Season 2026/27

Inlägg av Art Vandelay »

Med tanke på hur den här sillyn utvecklar sig skulle jag inte alls bli förvånad om Wiktor Nilsson hamnar här också.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Silly Season 2026/27

Inlägg av diftobbe89 »

Ingen konstig värvning alls, men jag hade nog inte gjort den själv, men det är ju inte som att vi kommer avstå att värva bättre spelare bara för det.

Man vill väl ha in Hanks work ethic, en ledare, och en spelare som inte gnäller om han inte är tilltänkt topp 12. När han väl spelar kommer det vara all in i varje byte, han är ju ren fysik, det var varken Brodin eller Rensfeldt så där passar Hank in bättre och känslan säger att han köper sin roll och gör det han blir tillsagd. Där vet vi inte hur Brodin fungerade exempelvis och vad han krävde för istid.

Utöver allt annat lär han vara extremt billig. Så ingen värvning att bli upprörd över.
Spela fult
Användarvisningsbild
Philly Flu

Silly Season 2026/27

Inlägg av Philly Flu »

Knickedick skrev: 2026-05-10 12:16:34
DjurgårdareiNorrland skrev: 2026-05-10 11:37:29

Är det något du hört eller?

Om inte jag minns helt fel har du snackat om Sören i denna Silly-tråd innan.
Malmö köpte ju loss Kuokkanen från Schweiz så visst, det går ju.
Detta hade varit riktigt nice! Och alla hade glömt Hank-värvningen då dessutom.
Sen har jag alltid tänkt att de stora bomberna presenteras i samband med nysläppet för säsongskorten precis som de gjorde förra säsongen.
Jag tror inte det är så viktigt i år att släppa info om nya spelare in i samband med att säsongskorten släpps denna säsong. Alla säsongskort var ju redan paxade och skulle någon välja att inte förlänga sitt kort så finns en kölista. Utan att veta så är nog alla kort redan sålda.
Manijock

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: 2026-05-10 13:58:08 Ingen konstig värvning alls, men jag hade nog inte gjort den själv, men det är ju inte som att vi kommer avstå att värva bättre spelare bara för det.

Man vill väl ha in Hanks work ethic, en ledare, och en spelare som inte gnäller om han inte är tilltänkt topp 12. När han väl spelar kommer det vara all in i varje byte, han är ju ren fysik, det var varken Brodin eller Rensfeldt så där passar Hank in bättre och känslan säger att han köper sin roll och gör det han blir tillsagd. Där vet vi inte hur Brodin fungerade exempelvis och vad han krävde för istid.

Utöver allt annat lär han vara extremt billig. Så ingen värvning att bli upprörd över.
Exakt så. Behöver vi en billig truppspelare så tror jag få spelare i Sverige är bättre att få in än just Hank. Riktig bang for the buck.
EspenK

Silly Season 2026/27

Inlägg av EspenK »

AlltidOavsett skrev: 2026-05-10 10:29:10 Hoppas verkligen att vi letar efter två FWs till top-6.
Snively-Björck-X
X-Vejdemo-Hudon
Blomgren-JJ-Gunler
Pettersen-Kruger-Grewe
Salsten-Hank-Stockselius
Osar HA lång väg.
Oj oj oj! Så här illa trodde jag nästan inte var möjligt.
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av #10 »

Art Vandelay skrev: 2026-05-10 13:55:06 Med tanke på hur den här sillyn utvecklar sig skulle jag inte alls bli förvånad om Wiktor Nilsson hamnar här också.
Det kan inte vara 1a april så många ggr/år
Skriv svar