Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2026/27

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

fryppe skrev: 2026-05-10 10:06:44 Nu kör vi, Hank in Gunler in och så plockar vi Marcus Davidsson från Kookoo när dom spelat klart så är vi klara för ett nytt äventyr i HA
Skulle verkligen INTE förvåna mig om Marcus är klar eftersom värvningar inte offentliggjorts och han spelar fortfarande.

Vilken piss-silly ändå.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ingen på detta forum vet ju hur resonemanget inifrån låter.
Kan vara så att Hank lättare accepterar bänkrollen till dess att jvm drar igång.
Brodin kanske har svårare med den acceptansen, eller Ludde med för den delen.
De kanske fortfarande vill något mer med sina karriärer.

Hank kanske kommer träna på, bidra med Djurgårdsanda. Lånas ut under hösten för att vara tillgänglig när så behövs.
Kanske i samband med att han varvas in i en annan roll i föreningen.
Vi här på forumet kan som sagt bara fortsätta killgissa.

Med det sagt, tror och hoppas att han inte är tänkt som en topp 14 forward utan endast extra bredd för att slippa betala dyrt för den under jvm.
Allt annat vore märkligt.
För att vara en felbyggd trupp av Bosse måste man ju ändå säga att han gjort det jävligt bra.
Manijock

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

Avgå-krav antar jag är ironiskt eller?

Betydligt värre värvningar har gjorts. Pulli, Pettersen, Palve, Solem och Ylönen för att nämna några. Samt förlänga med Hävelid!

Ovärdigt gnäll på en stark Djurgårdare. Betydligt roligare än en bredd-norrman till.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-05-10 10:14:50 Ingen på detta forum vet ju hur resonemanget inifrån låter.
Kan vara så att Hank lättare accepterar bänkrollen till dess att jvm drar igång.
Brodin kanske har svårare med den acceptansen, eller Ludde med för den delen.
De kanske fortfarande vill något mer med sina karriärer.

Hank kanske kommer träna på, bidra med Djurgårdsanda. Lånas ut under hösten för att vara tillgänglig när så behövs.
Kanske i samband med att han varvas in i en annan roll i föreningen.
Vi här på forumet kan som sagt bara fortsätta killgissa.

Med det sagt, tror och hoppas att han inte är tänkt som en topp 14 forward utan endast extra bredd för att slippa betala dyrt för den under jvm.
Allt annat vore märkligt.
Kanske. Men spelare som Hank brukar ju vara tränarfavoriter, så jag hade nästan blivit ännu mer förvånad om han inte spelade.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
AlltidOavsett

Silly Season 2026/27

Inlägg av AlltidOavsett »

Fattar absolut ingenting. Om man jämför Hank mot Brodda förra säsongen i HA så var den sistnämnda betydligt bättre. Brodda vände hem i bra ålder för att spela tillbaka oss till SHL, så om vi vill ha kulturbärare så hade vi redan en bättre i truppen förra säsongen.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

vi går bet på Oskar Olausson och får Hank istället, jag är fan inte jätte nöjd just nu.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Manijock skrev: 2026-05-10 10:16:08 Avgå-krav antar jag är ironiskt eller?

Betydligt värre värvningar har gjorts. Pulli, Pettersen, Palve, Solem och Ylönen för att nämna några. Samt förlänga med Hävelid!

Ovärdigt gnäll på en stark Djurgårdare. Betydligt roligare än en bredd-norrman till.
Håller med, vänta till pusslet är lagt. Hjärta, förmodligen billig och driver laget varje dag. Vi ska ha en bred trupp, ha spelare som accepterar sin roll är bra.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av Donkels-3.0 »

Byt ut roligt mot obegripligt så är vi närmare sanningen
AlltidOavsett

Silly Season 2026/27

Inlägg av AlltidOavsett »

Hoppas verkligen att vi letar efter två FWs till top-6.
Snively-Björck-X
X-Vejdemo-Hudon
Blomgren-JJ-Gunler
Pettersen-Kruger-Grewe
Salsten-Hank-Stockselius
Användarvisningsbild
captcash

Silly Season 2026/27

Inlägg av captcash »

AlltidOavsett skrev: 2026-05-10 10:29:10 Hoppas verkligen att vi letar efter två FWs till top-6.
Snively-Björck-X
X-Vejdemo-Hudon
Blomgren-JJ-Gunler
Pettersen-Kruger-Grewe
Salsten-Hank-Stockselius
Typ så, men hoppas på detta i första två linorna:
X - Vejdemo - X
Snively - Björck - Hudon
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Rådgivaren

Silly Season 2026/27

Inlägg av Rådgivaren »

Jag tycker Hankryktet låter kul och spännande. Spelmässigt är han ju självklart tänkt för en gnuggarkedja, typ Grewe - Salsten - Hank.
Det vi absolut saknade när vi klev in i slutspelet. Solem -Rensfeldt - Stockselius var ju inte i närheten av vad en fjärdekedja i ett slutspel ska vara - men den får ju ledningen ta på sig.

Kryddat med en inställning som få, stort hjärta och att han aldrig är skadad. Vi har saknat oömma spelare.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2026/27

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

På förhand va Ylönen en ganska spännande och stark värvning där flera SHL-klubbar högg.
Palve togs in som en panikvärvning under säsong.

Att man gör värvningar som inte faller väl ut när det gäller typ Pulli är en sak. Men att man värvar en 36-årig forward som knappt platsar i Hockeyallsvenskan är en helt annan. Den är i stil med Solem.

Djurgårdare i Djurgården är nice men verkligheten är en helt annan, vi behöver spets oavsett om de är Djurgårdare eller inte.
Flawless

Silly Season 2026/27

Inlägg av Flawless »

Ehh Hank måste väl ändå vara ett skämt?
Wtf!??!
Manijock

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2026-05-10 10:37:52

På förhand va Ylönen en ganska spännande och stark värvning där flera SHL-klubbar högg.
Palve togs in som en panikvärvning under säsong.

Att man gör värvningar som inte faller väl ut när det gäller typ Pulli är en sak. Men att man värvar en 36-årig forward som knappt platsar i Hockeyallsvenskan är en helt annan. Den är i stil med Solem.

Djurgårdare i Djurgården är nice men verkligheten är en helt annan, vi behöver spets oavsett om de är Djurgårdare eller inte.
Knappt platsar inte HA" är förstås trams då han varit tokgiven i ett topplag där alla år. Lirat PP och BP! Men men, kan också ställa mig frågande till detta. Som sagt, gjorde brutalt ont i hjärtat att släppa Ludde. Känns konstigt att man nu går ut och blottar att man saknar Djurgårdare, ledare och träningsmentaliteten.

Men kanske är som BOMBOM säger. Alla måste ju acceptera sin roll också. Något de flesta supportrar förbiser när de bygger sina drömlag. Falk pratade om detta i DIFnews-podden också. Om vikten av detta.

Äcklas av supportrar som tar chansen att häckla en riktig Djurgårdare nu. Gå på MDB, fine, men det är inte Hank som tagit gisslan och utpressat sig in i laget. Visa lite stil nu härinne!
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Om vi inte räknar med att Stockselius kommer tillbaka så är det ju bara Viggo som är given JVM-spelare.
Jag ser inte JVM som ett så stort problem i och med det.
Att Hank sitter bänk eller gnuggar som forward i fjärdelinan vissa matcher har jag inga problem med egentligen.

Men jag gissar att detta gör att vi har pengar till att lösa Sören från Fribourg.
Skriv svar