Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

fryppe skrev: 2026-05-10 10:50:13
Knickedick skrev: 2026-05-10 10:47:50 Om vi inte räknar med att Stockselius kommer tillbaka så är det ju bara Viggo som är given JVM-spelare.
Jag ser inte JVM som ett så stort problem i och med det.
Att Hank sitter bänk eller gnuggar som forward i fjärdelinan vissa matcher har jag inga problem med egentligen.

Men jag gissar att detta gör att vi har pengar till att lösa Sören från Fribourg.
Nordmark lär vara rätt given också tror jag?
Inte helt säker där. Det beror nog helt på hur många 07or som lyckas ta en fast plats i NHL.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2026/27

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Knickedick skrev: 2026-05-10 10:47:50 Om vi inte räknar med att Stockselius kommer tillbaka så är det ju bara Viggo som är given JVM-spelare.
Att Hank sitter bänk eller gnuggar som forward i fjärdelinan vissa matcher har jag inga problem med egentligen.

Men jag gissar att detta gör att vi har pengar till att lösa Sören från Fribourg.
Är det något du hört eller?

Om inte jag minns helt fel har du snackat om Sören i denna Silly-tråd innan.
Malmö köpte ju loss Kuokkanen från Schweiz så visst, det går ju.
Detta hade varit riktigt nice! Och alla hade glömt Hank-värvningen då dessutom.
Tellqvist32
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Tellqvist32 »

Jag tror inte att man kan återkomma efter fem år borta och ta samma roll som förr.

Sportsligt håller han ju inte måttet heller.

Älskar Hank, men kom igen.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2026/27

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Tellqvist32 skrev: 2026-05-10 11:38:56 Jag tror inte att man kan återkomma efter fem år borta och ta samma roll som förr.

Sportsligt håller han ju inte måttet heller.

Älskar Hank, men kom igen.
Han målas ju upp som samma gamla Hank i Hockeyallsvenska matcher också men han var ju aldrig så ”jobbig att möta” som förr, ens där.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Silly Season 2026/27

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-05-10 10:14:50 Ingen på detta forum vet ju hur resonemanget inifrån låter.
Kan vara så att Hank lättare accepterar bänkrollen till dess att jvm drar igång.
Brodin kanske har svårare med den acceptansen, eller Ludde med för den delen.
De kanske fortfarande vill något mer med sina karriärer.

Hank kanske kommer träna på, bidra med Djurgårdsanda. Lånas ut under hösten för att vara tillgänglig när så behövs.
Kanske i samband med att han varvas in i en annan roll i föreningen.
Vi här på forumet kan som sagt bara fortsätta killgissa.

Med det sagt, tror och hoppas att han inte är tänkt som en topp 14 forward utan endast extra bredd för att slippa betala dyrt för den under jvm.
Allt annat vore märkligt.
Väljer att avvakta med idiotförklaring av Wiken och Due-Boje.
Stannar kvar i ditt tänk så länge BOMBOM, känns som ett mer rimligt scenario

Såg lite av Hank i HA-slutspelet, tyckte ändå han fyllde en viktig funktion då och var en av SSK:s mer stabila spelare i skarpt läge.
Och som sagt, som en Brukare i 4:e-lina/utlåning/mer speltid under JVM, ja då känns Hank-spåret inte lika korkat

Men ja, detta var otroligt oväntat måste jag ändå säga
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Silly Season 2026/27

Inlägg av Remy Lebeau »

Osten östlund skrev: 2026-05-10 10:11:25
Jim Morrison skrev: 2026-05-10 10:09:31
Osten östlund skrev: 2026-05-10 10:06:41 Som ngn varit inne på, Kruger slutar troligtvis. Brodda/Ludde är förmodligen för dyra, för en 4:e lina roll.

MDB/Wikegård vill ha in ledare i truppen. Hank är en som driver på varje dag.
Har oerhört svårt att se att Brodin/Rensfeldt skulle vara för dyra? Varför då?
Bara spekulerar, försöker förstå MDB?

Madhawk påstår att Brodda och Björklöven vill förlänga samarbetet. Hänger på familjen.
Spelar Brodin i Björklöven kan vi redan nu räkna in att han sänker oss i premiären. Får kalla kårar direkt.

Mådde uppenbarligen inte bra här enligt egen utsago, och spelar riktigt bra. Kul, förutom när han möter oss.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
B.I.B.A

Silly Season 2026/27

Inlägg av B.I.B.A »

Manijock skrev: 2026-05-10 10:16:08 Avgå-krav antar jag är ironiskt eller?

Betydligt värre värvningar har gjorts. Pulli, Pettersen, Palve, Solem och Ylönen för att nämna några. Samt förlänga med Hävelid!

Ovärdigt gnäll på en stark Djurgårdare. Betydligt roligare än en bredd-norrman till.
Pulli, Pettersen och Ylönen var ändå spännande spelare på pappret. Med uppsida. Palve var kanske inte det sexigaste men han kunde ändå fylla en roll på den här nivån.

Hank var på nedgång och hade svårt att ta en SHL-tröja när han var 30, varför skulle han klara det nu?
Avgå Jocke.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2026-05-10 11:37:29

Är det något du hört eller?

Om inte jag minns helt fel har du snackat om Sören i denna Silly-tråd innan.
Malmö köpte ju loss Kuokkanen från Schweiz så visst, det går ju.
Detta hade varit riktigt nice! Och alla hade glömt Hank-värvningen då dessutom.
Ne, jag spekulerar bara. Men man ska minnas att han var här hemma och hälsade på under sin skada i Januari/Februari.
Kanske gjorde han klart det personliga då?
Han är ju precis den spelaren vi letar och saknar.

Sen har jag alltid tänkt att de stora bomberna presenteras i samband med nysläppet för säsongskorten precis som de gjorde förra säsongen.

Nu fick han ju vinna med Fribourg vilket gör att han kanske känner sig nöjd där. Polarna i Fribourg, Wallmark, De la Rose, verkar ju också lämna trots kontrakt.

Både Wikegård och Due-Boje har ju sagt i intervjuer att spelare har varit signade och klara tidigt i jämförelse med förra året.

Men jag ska vara tydlig med att jag VET ingenting.
Användarvisningsbild
Andspe

Silly Season 2026/27

Inlägg av Andspe »

Sjukaste! Nej vi har verkligen inte pengarna att köpa ut Sörensen. Skulle gissa på 15Mkr för att lösa ut honom, vilket är runt 20% av vår spelarbudget.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
daaviid

Silly Season 2026/27

Inlägg av daaviid »

fryppe skrev: 2026-05-10 10:19:30 vi går bet på Oskar Olausson och får Hank istället, jag är fan inte jätte nöjd just nu.
Vad har han som gör att du blir så lack?
AlltidOavsett

Silly Season 2026/27

Inlägg av AlltidOavsett »

Andspe skrev: 2026-05-10 12:23:46

Sjukaste! Nej vi har verkligen inte pengarna att köpa ut Sörensen. Skulle gissa på 15Mkr för att lösa ut honom, vilket är runt 20% av vår spelarbudget.
Sören kan väl försöka göra som Wallmark och bryta kontraktet?
Användarvisningsbild
SkallePer
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av SkallePer »

Lee Harvey Oswald skrev: 2026-05-10 11:43:24
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-05-10 10:14:50 Ingen på detta forum vet ju hur resonemanget inifrån låter.
Kan vara så att Hank lättare accepterar bänkrollen till dess att jvm drar igång.
Brodin kanske har svårare med den acceptansen, eller Ludde med för den delen.
De kanske fortfarande vill något mer med sina karriärer.

Hank kanske kommer träna på, bidra med Djurgårdsanda. Lånas ut under hösten för att vara tillgänglig när så behövs.
Kanske i samband med att han varvas in i en annan roll i föreningen.
Vi här på forumet kan som sagt bara fortsätta killgissa.

Med det sagt, tror och hoppas att han inte är tänkt som en topp 14 forward utan endast extra bredd för att slippa betala dyrt för den under jvm.
Allt annat vore märkligt.
Väljer att avvakta med idiotförklaring av Wiken och Due-Boje.
Stannar kvar i ditt tänk så länge BOMBOM, känns som ett mer rimligt scenario

Såg lite av Hank i HA-slutspelet, tyckte ändå han fyllde en viktig funktion då och var en av SSK:s mer stabila spelare i skarpt läge.
Och som sagt, som en Brukare i 4:e-lina/utlåning/mer speltid under JVM, ja då känns Hank-spåret inte lika korkat

Men ja, detta var otroligt oväntat måste jag ändå säga
Gillade Hank även om han var lite sämre sista säsongen, för 6-7 år (!) sen.
Finns många stabila spelare i HA. Helt oroligt att vi väljer att gå för Hank 36. Måste finnas mycket bättre spelare än Hank att locka till Djurgårn och SHL. Värden är större än 4 mil från Stockholm.
Om Wikegård tycker att han kan spela både C och fw så tänk om. Hank är långt ifrån en skridskofantom och borde inte ens spela fw hos oss.
Hur bygger man ett lag framåt och uppåt med Hank 36 som lirat 5år i HA ?
Tanken måste väl cara att han är så pass bra att han kan konkurrera på 12fw. Ger knappast känslan av att vi vill ta steg framåt. Vår 4e line var katastrof över hela säsongen. Och så tar man in Hank.
Trögt , segt och långt ifrån sin prime. Det duger om man heter Krüger och ska spela i SHL. Inte Hank. Hur älskad man än Var för sin spelstil, snarare än talang.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Andspe skrev: 2026-05-10 12:23:46

Om andra klubbar lyckas lösa spelare med kontrakt från Schweiz, varför skulle inte vi?
Manijock

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

B.I.B.A skrev: 2026-05-10 12:06:08
Manijock skrev: 2026-05-10 10:16:08 Avgå-krav antar jag är ironiskt eller?

Betydligt värre värvningar har gjorts. Pulli, Pettersen, Palve, Solem och Ylönen för att nämna några. Samt förlänga med Hävelid!

Ovärdigt gnäll på en stark Djurgårdare. Betydligt roligare än en bredd-norrman till.
Pulli, Pettersen och Ylönen var ändå spännande spelare på pappret. Med uppsida. Palve var kanske inte det sexigaste men han kunde ändå fylla en roll på den här nivån.

Hank var på nedgång och hade svårt att ta en SHL-tröja när han var 30, varför skulle han klara det nu?
Njaa ser inget spännande att värva utländska spelare som inte är absolut spets. Ylönen var väl lite halvspännande förutom att han är finne, men den historiken i DIF. Pulli, Pettersen och Palve är inget vi ska pyssla med. Då tar jag hellre Djurgårdare för bottom 6.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

daaviid skrev: 2026-05-10 12:31:21
fryppe skrev: 2026-05-10 10:19:30 vi går bet på Oskar Olausson och får Hank istället, jag är fan inte jätte nöjd just nu.
Vad har han som gör att du blir så lack?
Inte lack, men Olausson är i bra ålder och rätt stor uppsida, rätt profil att bygga en stomme på med Vejdemo mfl. kanske bara är jag som tycker det.
Skriv svar