Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Knickedick skrev: 2026-05-10 10:47:50 Om vi inte räknar med att Stockselius kommer tillbaka så är det ju bara Viggo som är given JVM-spelare.
Jag ser inte JVM som ett så stort problem i och med det.
Att Hank sitter bänk eller gnuggar som forward i fjärdelinan vissa matcher har jag inga problem med egentligen.

Men jag gissar att detta gör att vi har pengar till att lösa Sören från Fribourg.
Nordmark lär vara rätt given också tror jag?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Hank avtackad av SSK. Har ingen anledning att tvivla på madhawk men detta verkar stämma med andra ord.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Boven

Silly Season 2026/27

Inlägg av Boven »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2026-05-10 10:37:52
Manijock skrev: 2026-05-10 10:16:08 Avgå-krav antar jag är ironiskt eller?

Betydligt värre värvningar har gjorts. Pulli, Pettersen, Palve, Solem och Ylönen för att nämna några. Samt förlänga med Hävelid!

Ovärdigt gnäll på en stark Djurgårdare. Betydligt roligare än en bredd-norrman till.
På förhand va Ylönen en ganska spännande och stark värvning där flera SHL-klubbar högg.
Palve togs in som en panikvärvning under säsong.

Att man gör värvningar som inte faller väl ut när det gäller typ Pulli är en sak. Men att man värvar en 36-årig forward som knappt platsar i Hockeyallsvenskan är en helt annan. Den är i stil med Solem.

Djurgårdare i Djurgården är nice men verkligheten är en helt annan, vi behöver spets oavsett om de är Djurgårdare eller inte.
Att Henke knappt platsar i HA är ju bara rent skitsnack. Han har varit en utav SSKs bärande spelare och hyllats unisont från både ledning och supportrar.

Varför skulle en värvning av Hank utesluta spetsvärvningar? Är ju knappast tänkt att han ska in i 1a och spotta in mål.
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av mb81 »

Betydligt värre värvningar har gjorts. Pulli, Pettersen, Palve, Solem och Ylönen för att nämna några. Samt förlänga med Hävelid!

Ovärdigt gnäll på en stark Djurgårdare. Betydligt roligare än en bredd-norrman till.
Ingen gnäller väl på Hank. Det är Wiken och MDB som ska ha skit här.

Sen kanske inte de du nämner var så lyckade även fast Palve och Emilio gjorde det ok. Men de nämnda fanns väl en del uppsida som vi inte fick ut. Där fanns något på förhand iaf som jag inte ser här.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Boven skrev: 2026-05-10 10:54:12 Att Henke knappt platsar i HA är ju bara rent skitsnack. Han har varit en utav SSKs bärande spelare och hyllats unisont från både ledning och supportrar.

Varför skulle en värvning av Hank utesluta spetsvärvningar? Är ju knappast tänkt att han ska in i 1a och spotta in mål.
Många bäckar små. Vi låg top5 i budget i hela ligan och har enorm bredd redan. Pengarna går någonstans och det blir färre och färre slantar till spets.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev: 2026-05-10 10:57:59
Boven skrev: 2026-05-10 10:54:12 Att Henke knappt platsar i HA är ju bara rent skitsnack. Han har varit en utav SSKs bärande spelare och hyllats unisont från både ledning och supportrar.

Många bäckar små. Vi låg top5 i budget i hela ligan och har enorm bredd redan. Pengarna går någonstans och det blir färre och färre slantar till spets.
Wiken och MDB verkar äldna att ha typ 100 forwards på kontrakt.
Användarvisningsbild
Limp

Silly Season 2026/27

Inlägg av Limp »

Om Hank är klar så innebär ju det för truppen naturligtvis att han är tilltänkt billig(?) bredd som ska vara en av pådrivarna i omklädningsrum och på träningar. Osar ju Djurgården om Hank utav bara helvete.
Sen så kanske han har en tilltänkt roll framöver inom organisationen?
Nu är det ju bara att vänta in vad MDB/Wiken säger om det här stämmer.

Känns inte som att detta påverkar värvningar från betydligt högre hyllor alls.
Mash

Silly Season 2026/27

Inlägg av Mash »

Mash skrev: 2025-12-29 20:28:24 Tycker vi ska försöka lägga vantarna på Filip Eriksson, gillade han skarpt när han bidrog i HA.

Ersättare till Krüger till tufft, tänker framförallt på kaptensrollen. En möjlig ersättare som säkert kan återvända iom ny ledningsgrupp är Hank the tank (Henrik Eriksson), tycker det var grovt tjänstefel av Jocke att släppa honom från första början. Hanks mentalitet och inställning är definitionen av Djurgårdare, lös det Wiken!
Sa ju det för 5 månader sen, till forumets besvikelse :lol:

Så jävla kvicka att döma ut spelare varje år. Jag tänker att Hank är sjukt taggad att avsluta karriären i DIF, och hans ledarskap samt erfarenhet är klockrent för vart vi befinner oss nu.

Hellre kulturbärare än omotiverad jänkare, motivation slår klass. Detta kommer bli bra, lite jävlar anamma behövs
Manijock

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev: 2026-05-10 10:56:25

Ingen gnäller väl på Hank. Det är Wiken och MDB som ska ha skit här.

Sen kanske inte de du nämner var så lyckade även fast Palve och Emilio gjorde det ok. Men de nämnda fanns väl en del uppsida som vi inte fick ut. Där fanns något på förhand iaf som jag inte ser här.
Väldigt mycket hån gentemot honom över hela nätet just nu. Som att vi värvat Charles Berglund liksom. Det är en aktiv spelare som varit enormt uppskattad i en av allsvenskans bästa lag.

Det är lite oväntat, men det långt från en katastrof. Gillar att vi fortsätter värva svenskt förövrigt. Omöjligt att få samma känsla över ett lag likt det vi ställde upp ifjol. Växjö light!
Boven

Silly Season 2026/27

Inlägg av Boven »

Byt plats på Broddas 200+/månad mot Henkes ca 50-70/mån så har du frigjort pengar till spets.

Den där budgetlistan tar jag med en nypa salt. Går att få sin budget att se lägre ut än vad den är med olika typer av upplägg.
Senast redigerad av Boven den 2026-05-10 11:11:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev: 2026-05-10 11:01:44

Wiken och MDB verkar äldna att ha typ 100 forwards på kontrakt.
Något som brukar gå hand i hand med bottenlag är att dom har väldigt många kedjekonstellationer under en säsong. Om vi ska ha enorm bredd så ser jag inte hur vi ska komma undan den biten heller.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

"Klubbledningen i Djurgården ser att man behöver Erikssons ledaregenskaper och speciellt rutin. Man har en osäker framtid med Marcus Krüger, Daniel Brodin har tackats av och Linus Klasen likaså. Även Ludvig Rensfeldt, som bidrog med massor av rutin och år i klubben har tackats av. Det är därför man nu väljer att plocka in Henrik Eriksson igen, med sitt välkända Djurgårdshjärta."

/ Expressen
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Att vi nu plockar Hank, beror väll troligtvis på att vi fått besked av Kruger? Hade det beslutet kommit ivåras, så hade vi förmodligen behållit Ludde. Eller att Grewe/ Emilio försvinner/vi bygger om ( Emilios lön, lägga på spets )?

Bara spekulationer, men är svårt att styra allt. Stängs en dörr, så öppnas en annan.
Glory1

Silly Season 2026/27

Inlägg av Glory1 »

Jag köper att vi behöver kravställare, framförallt om Kruger slutar. Men en 36 årig Hank? Njae, man måste platsa också. Utan att ha någon koll har jag väl lite förhoppningar att Vejdemo kan vara en sådan också med tanke på att han var kapten i Leksand.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Glory1 skrev: 2026-05-10 11:24:55 Jag köper att vi behöver kravställare, framförallt om Kruger slutar. Men en 36 årig Hank? Njae.Utan att ha någon koll har jag väl lite förhoppningar att Vejdemo kan vara en sådan också med tanke på att han var kapten i Leksand.
Vejdemo är nog lite som Josefson som ledare?
Skriv svar