Åttondelsfinal 3 25/26 Malmö - Djurgårdens IF 21/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tack hela DIF för ett väl utfört uppdrag, vi är kvar i SHL!

Det syntes redan förra matchen att orken var mer eller mindre slut, idag var det plågsamt att titta på.
Vi var där, uppställda pliktskyldigt till start 15:15, men både kroppar och psyken var någon helt annanstans.

Åttondelar är verkligen ett otyg, kommer aldrig ta det på allvar.

Och snälla, låt oss slippa det gula Luleå/HV-bortastället till nästa säsong
Det har aldrig varit DIF, nu har vi testat...och Ja, det var fult, så släpp och gå vidare
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Limp
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Limp »

tobo skrev: 2026-03-21 17:50:41
Dusinator skrev: 2026-03-21 17:42:55
tobo skrev: 2026-03-21 17:42:02
daaviid skrev: 2026-03-21 17:40:19
tobo skrev: 2026-03-21 17:38:08

Absolut, det är så det fungerar. När man anser att någon bättre finns för jonbbet måste man ta det själv.
Du får väl ge det ett försök.. du kan väl inte vara sämre än Kimby?
Du förstod inte ironin, jag skulle vara otroligt mycket sämre. Men jag får anse att bättre finns till positionen även om det inte är jag.
Hit me!
Skulle vilja ha in någon som brinner lite, Kollar hatar jag men gillar passionen och försöken till påverkan. Melin är passion ingen favorit, men inte heller gårdare. Förselår att vi behöver någon sådan. Hade velat att vi tog in Abbott istället för vart han hamnade, ska vi försöka med Bulan, en vild chansning på Ohlsson? Absolut önsketänkande men mer måste hända under matcher.
Brinner för det? Kimby går ju på som en tokig i båset, skriker på domare OCH spelare :lol:
Det där om att "ändra matchbilder" är ju så mycket mer än att ta time-out direkt efter nedsläpp eller börja röja runt i formationerna omgående. Kimby verkar ju vara den där coachen som ligger på spelarna att hålla sig till vad man bestämt sig för att göra på förhand. Det är förövrigt något som går i linje med vad som tryckts på i intervjuer om vad DIF Hockey ska göra rent generellt i allt från spelet på isen till allt runtomkring för att fortsätta utvecklas.
tobo

Inlägg av tobo »

Limp skrev: 2026-03-21 18:00:59
Du förstod inte ironin, jag skulle vara otroligt mycket sämre. Men jag får anse att bättre finns till positionen även om det inte är jag.
Hit me!
Skulle vilja ha in någon som brinner lite, Kollar hatar jag men gillar passionen och försöken till påverkan. Melin är passion ingen favorit, men inte heller gårdare. Förselår att vi behöver någon sådan. Hade velat att vi tog in Abbott istället för vart han hamnade, ska vi försöka med Bulan, en vild chansning på Ohlsson? Absolut önsketänkande men mer måste hända under matcher.
Brinner för det? Kimby går ju på som en tokig i båset, skriker på domare OCH spelare :lol:
Det där om att "ändra matchbilder" är ju så mycket mer än att ta time-out direkt efter nedsläpp eller börja röja runt i formationerna omgående. Kimby verkar ju vara den där coachen som ligger på spelarna att hålla sig till vad man bestämt sig för att göra på förhand. Det är förövrigt något som går i linje med vad som tryckts på i intervjuer om vad DIF Hockey ska göra rent generellt i allt från spelet på isen till allt runtomkring för att fortsätta utvecklas.
Jag orkar inte längre, går du på dagens match och vad tv4 visar enbart? jaja, vi tycker alla olika, nästa säsong kommer det gå geschwint med samma approach. Älskar att ha fel så det blir bra för alla.
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

lägger den här TACK TILL HELA FAMILJEN vi fixade det, andas ut idag, imorgon gasar vi framåt. ;)
Boven

Inlägg av Boven »

Visste inte att Hardy var en pensionerad 70årig swingersklubbande råtta när han tränade oss.
Men det är fantastiskt vilket öga för detaljer du har och vilken enorm kunskap du besitter.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

emilin skrev: 2026-03-21 17:53:18
diftobbe89 skrev: 2026-03-21 17:40:14
emilin skrev: 2026-03-21 17:17:09 Orkar inte hålla tyst längre.
Vi håller oss kvar i SHL. Det var målet den här säsongen och det är uppnått. Och ändå sitter folk här och hackar på spelare och ledare som om de gjort något fel. Det tycker jag är fel.
Vet ni under vilka förutsättningar det här laget sattes ihop? Vi kom in sent, de flesta lagen var redan klara med sina trupper, vi fick ta vad som fanns. Sen har vi haft skador och frånvaro hela säsongen på ett lag som redan från start inte hade råd med den lyxen. Och ändå är vi kvar.
Hade någon sagt det till mig i september hade jag tackat och tagit det direkt.
Jag fattar att det inte alltid sett snyggt ut. Och ja, även jag har suttit och känt frustration över vissa spelare under säsongen. Men jag tänker inte lyfta den kritiken nu, inte när vi precis klarat det vi satte som mål. Det känns bara fel.
För vi bygger något här. Sakta men säkert byggs det ett lag och en organisation som faktiskt luktar Djurgården igen. Det har vi inte upplevt på fruktansvärt många år och det känns som att vissa inte riktigt inser vad det betyder.
Sen nästa säsong är läget ett helt annat. Då startar vi samtidigt som alla andra, då har vi haft tid att bygga ordentligt, och då kanske det finns mer utrymme att ställa högre krav. Men det är nästa säsong.
Nu är vi kvar i SHL. Det är faktiskt något att vara stolt över.
Andas och vänta med pirr i magen vilka spelare vi kommer äntra isen med nästa säsong.
Stort tack till alla inblandade från läktaren till kontoret. VI ÄR KVAR och det var målet denna säsong.
Du är en klok man. Till skillnad från mig, många gånger :D

Det finns ingenting hittills som får mig att tvivla på Wikens ''process''. Vi har sakta men säkert tagit steg framåt sen han tog över, kval eller ingemansland hade väl varit rimligt i år. Summa summarum en fin säsong. Vi ska inte få nån jävla HV-hybris då är vi snart tillbaka på ruta ett och möter Östersund igen.
Vill bara informera att när jag pratar Djurgården och hjärta pratar jag om Thomas E, Södergren mm har upplevt dessa herrar det är Djurgården för mig och den känslan har varit borta väldigt länge, men de signaler jag har sett de 2 senaste åren är att vi sakta men säkert närmar oss den känslan, sen är jag ingen idiot fattar att man i dagens samhälle inte kan nå dit, men vi med hur det funkar nu är på väg att bygga hjärta. liten parantes hade vi haft denna styrning för några år sedan så hade garanterat inte ett Hjärta som Hank försvunnit från klubben.
De bra broder. Nu tar vi bedövande grogg och slår på UFC-London, schysta tider för oss här i europa.
Spela fult
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Absolut, det är så det fungerar. När man anser att någon bättre finns för jonbbet måste man ta det själv.
Hit me!
om vi nu ska försöka bygga hjärta och varumärke som luktar Djurgården så kanske dessa herrar inte behöver stå i vårt bås, Hade velat att vi tog in Abbott istället för vart han hamnade, ska vi försöka med Bulan. Sen undrar jag vad du tror dessa herrar kan tillföra i dagens trupp. det vi har idag i båset kommer garanterat lukta Djurgården, lite som Wiken som inte hade någon som helst anknytning till Djurgården som ung, men blev Djurgårdare in i skälen till sist. Bulan och Abbott är så långt ifrån Djurgården det kan komma.
tobo

Inlägg av tobo »

Dags för middag med familjen, nya tag med ny trupp nästa år. Kan inte sluta kolla hockey så håller på LIF mot HV i kvalet (bara på känsla) och FHC (släkten) i slutspelet. Må väl och frodas - alltid, oavsett!
Hillberry blue

Inlägg av Hillberry blue »

Kvar i SHL med marginal till slut. Bra gjort. För övrigt en svajig säsong, ett tag nosade vi på topp sex för att en tid senare kändes farligt nära kvalstrecket. Nu tog det slut idag tyvärr men på det stora hela en säsong som får betyget VG -. Kul att följa juniorernas utveckling och vad månde bliva av Björck…vissa nyförvärv riktig bra medan vissa kunde man vänta sig mer av.
Nu följer en spännande tid när vi inom en snar framtid säkert får veta det är slutspelat för och vilka som kommer in.
Till slut: Grattis Sverige, vi är kvar i SHL 😊
Forza DIF
daaviid

Inlägg av daaviid »

daaviid skrev: 2026-03-21 17:36:22
tobo skrev: 2026-03-21 17:34:12

Låt han gå in som 2a då som jag sa, fixa någon som faktiskt aktivt coachar/ändrar/tar timeout/ändrar bilden i matcher.
Lämna in ditt CV, vem vet.. det kanske är du som står där i höst?
Det var jag som var ironisk. Var inte så svårt att förstå att du hade varit sämre lämpad som headcoach. Inget illa menat. :)
tobo

Inlägg av tobo »

:)
daaviid skrev: 2026-03-21 18:33:07
daaviid skrev: 2026-03-21 17:36:22
Lämna in ditt CV, vem vet.. det kanske är du som står där i höst?
Det var jag som var ironisk. Var inte så svårt att förstå att du hade varit sämre lämpad som headcoach. Inget illa menat. :)
Lugnt, jobbig match, olika syn på säsongen. Vi blickar framåt och har DIF främst oavsett hur vi når högst. Allt gott!
Användarvisningsbild
agne
Säsongskort: Ja

Inlägg av agne »

#10 skrev: 2026-03-21 13:40:10
agne skrev: 2026-03-21 13:38:00 Hellberg i mål, förstår inte riktigt varför efter senaste matchen och att han verkar behövas på hemmaplan. Marmenlind gjorde en grym match på Hovet.
Han behövs väl i kassen, kan vara skillnaden
Det gick väl sådär.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

agne skrev: 2026-03-21 18:54:29
#10 skrev: 2026-03-21 13:40:10
agne skrev: 2026-03-21 13:38:00 Hellberg i mål, förstår inte riktigt varför efter senaste matchen och att han verkar behövas på hemmaplan. Marmenlind gjorde en grym match på Hovet.
Han behövs väl i kassen, kan vara skillnaden
Det gick väl sådär.
Tror det blivit värre utan honom, vad tror du
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev: 2026-03-21 18:00:16 Tack hela DIF för ett väl utfört uppdrag, vi är kvar i SHL!

Det syntes redan förra matchen att orken var mer eller mindre slut, idag var det plågsamt att titta på.
Vi var där, uppställda pliktskyldigt till start 15:15, men både kroppar och psyken var någon helt annanstans.

Åttondelar är verkligen ett otyg, kommer aldrig ta det på allvar.

Och snälla, låt oss slippa det gula Luleå/HV-bortastället till nästa säsong
Det har aldrig varit DIF, nu har vi testat...och Ja, det var fult, så släpp och gå vidare
och jag är glad att du tuggar på broder. Min forum-idol redan som finnig oknullad tonåring 2006 (därav mitt usla nick)

Skål och glad semester!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Tack underbara Djurgården. Tycker vi krigade stenhårt men räckte helt enkelt inte till riktigt idag. Det blev inte lättare av att de fick ett riktigt skit mål vid 1-0. Vi måste bygga vidare på detta, ta nya kliv. Skuva på allt som går att skruva på.

Väl mött nästa säsong!
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Skriv svar