Ludde lever väl ändå fortfarande? Även om hela laget såg dött ut idag
(legend = död person, legendar = fortfarande vid liv)
Ludde lever väl ändå fortfarande? Även om hela laget såg dött ut idag
Det är vi.
Lämna in ditt CV, vem vet.. det kanske är du som står där i höst?tobo skrev: ↑2026-03-21 17:34:12Låt han gå in som 2a då som jag sa, fixa någon som faktiskt aktivt coachar/ändrar/tar timeout/ändrar bilden i matcher.Praetori skrev: ↑2026-03-21 17:32:35För att han har spelare och övriga ledares förtroende. Har tagit upp oss i SHL och tagit oss till slutspel i SHL första säsongen tillbaka.
För att han erbjuder kontinuitet vilket vi inte haft på många år. Alla våra problem har startat med tränar-rockader och brist på kontinuitet och tydlighet. Alla lag som lyckats i högsta serien har gjort det just genom kontinuitet och långsiktigt arbete.
Att det sitter folk med vilda "what-if" fantasier om att det kunde varit annorlunda med en annan tränare är just fantasier. Vi kunde varit i negativt kval eller final eller gått i konkurs eller så hade månen förvandlats till en människoätande ost. Fantasier är just fantasier.
Det vi har att gå på är verkligheten. Resultatet. Det resultatet är godkänt med ett plus i kanten.
Det finns helt enkelt 0 skäl att låta Kimby gå, givet den information som finns allmänt tillgänglig.
Mm...nja..klart vi måste bygga stabil organisation.Praetori skrev: ↑2026-03-21 17:22:28Jag ser gärna att vi bygger lite långsiktigt. Formera en kärna med stabil defensiv grund. Sätt rimliga mål för nästa säsong och ta det så långt det håller. Bygg upp för en dynasti så kommer guld nr17, 18, 19.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2026-03-21 17:19:23 Soppatorsk.
Amerikanerna vill hem.
Josef skadad.
Kruger, Klasen slut.
Glad att slippa möta Saik med detta vingklippta lag.
Vi skapar absolut ingenting.
Tragiskt att se. Nu behöver vi värva mycket och klokt.
Godkänd säsong. Nu vill jag ha guld.
Instämmer…Praetori skrev: ↑2026-03-21 17:32:35För att han har spelare och övriga ledares förtroende. Har tagit upp oss i SHL och tagit oss till slutspel i SHL första säsongen tillbaka.
För att han erbjuder kontinuitet vilket vi inte haft på många år. Alla våra problem har startat med tränar-rockader och brist på kontinuitet och tydlighet. Alla lag som lyckats i högsta serien har gjort det just genom kontinuitet och långsiktigt arbete.
Att det sitter folk med vilda "what-if" fantasier om att det kunde varit annorlunda med en annan tränare är just fantasier. Vi kunde varit i negativt kval eller final eller gått i konkurs eller så hade månen förvandlats till en människoätande ost. Fantasier är just fantasier.
Det vi har att gå på är verkligheten. Resultatet. Det resultatet är godkänt med ett plus i kanten.
Det finns helt enkelt 0 skäl att låta Kimby gå, givet den information som finns allmänt tillgänglig.
För att utan junisarna hade vi spelat kval.Alberget1891 skrev: ↑2026-03-21 17:36:11 Hur kan vi ens vika ner oss? Malmö har ju sett ut som ett bottenlag i feb/mars. Svag backsida och allt. Salo den enda som är bra..
Absolut, det är så det fungerar. När man anser att någon bättre finns för jonbbet måste man ta det själv.daaviid skrev: ↑2026-03-21 17:36:22Lämna in ditt CV, vem vet.. det kanske är du som står där i höst?tobo skrev: ↑2026-03-21 17:34:12Låt han gå in som 2a då som jag sa, fixa någon som faktiskt aktivt coachar/ändrar/tar timeout/ändrar bilden i matcher.Praetori skrev: ↑2026-03-21 17:32:35För att han har spelare och övriga ledares förtroende. Har tagit upp oss i SHL och tagit oss till slutspel i SHL första säsongen tillbaka.
Hellberg menar du.Tellqvist32 skrev: ↑2026-03-21 17:38:00För att utan junisarna hade vi spelat kval.Alberget1891 skrev: ↑2026-03-21 17:36:11 Hur kan vi ens vika ner oss? Malmö har ju sett ut som ett bottenlag i feb/mars. Svag backsida och allt. Salo den enda som är bra..
"mAtcHcoAcHNinG!'
Och transatlanternas spel i höstas. Annars har vi ett 15-tal passagerare.Alberget1891 skrev: ↑2026-03-21 17:38:28Hellberg menar du.Tellqvist32 skrev: ↑2026-03-21 17:38:00För att utan junisarna hade vi spelat kval.Alberget1891 skrev: ↑2026-03-21 17:36:11 Hur kan vi ens vika ner oss? Malmö har ju sett ut som ett bottenlag i feb/mars. Svag backsida och allt. Salo den enda som är bra..
Du är en klok man. Till skillnad från mig, många gångeremilin skrev: ↑2026-03-21 17:17:09 Orkar inte hålla tyst längre.
Vi håller oss kvar i SHL. Det var målet den här säsongen och det är uppnått. Och ändå sitter folk här och hackar på spelare och ledare som om de gjort något fel. Det tycker jag är fel.
Vet ni under vilka förutsättningar det här laget sattes ihop? Vi kom in sent, de flesta lagen var redan klara med sina trupper, vi fick ta vad som fanns. Sen har vi haft skador och frånvaro hela säsongen på ett lag som redan från start inte hade råd med den lyxen. Och ändå är vi kvar.
Hade någon sagt det till mig i september hade jag tackat och tagit det direkt.
Jag fattar att det inte alltid sett snyggt ut. Och ja, även jag har suttit och känt frustration över vissa spelare under säsongen. Men jag tänker inte lyfta den kritiken nu, inte när vi precis klarat det vi satte som mål. Det känns bara fel.
För vi bygger något här. Sakta men säkert byggs det ett lag och en organisation som faktiskt luktar Djurgården igen. Det har vi inte upplevt på fruktansvärt många år och det känns som att vissa inte riktigt inser vad det betyder.
Sen nästa säsong är läget ett helt annat. Då startar vi samtidigt som alla andra, då har vi haft tid att bygga ordentligt, och då kanske det finns mer utrymme att ställa högre krav. Men det är nästa säsong.
Nu är vi kvar i SHL. Det är faktiskt något att vara stolt över.
Andas och vänta med pirr i magen vilka spelare vi kommer äntra isen med nästa säsong.
Stort tack till alla inblandade från läktaren till kontoret. VI ÄR KVAR och det var målet denna säsong.
Kör rundeln 100 gånger, fungerar inte det, kör rundeln 100 gånger till. Att åka mot mål fungerar inte enligt 1900-talet.Praetori skrev: ↑2026-03-21 17:38:55"mAtcHcoAcHNinG!'
1900-talet ringde. De vill meddela att den typen av coachning som avses inte överlevde mötet med nutiden. Den klarade inte tävlingen och slutade således sist och har dött. Flera gånger till och med.
Du får väl ge det ett försök.. du kan väl inte vara sämre än Kimby?tobo skrev: ↑2026-03-21 17:38:08Absolut, det är så det fungerar. När man anser att någon bättre finns för jonbbet måste man ta det själv.daaviid skrev: ↑2026-03-21 17:36:22Lämna in ditt CV, vem vet.. det kanske är du som står där i höst?tobo skrev: ↑2026-03-21 17:34:12Låt han gå in som 2a då som jag sa, fixa någon som faktiskt aktivt coachar/ändrar/tar timeout/ändrar bilden i matcher.Praetori skrev: ↑2026-03-21 17:32:35För att han har spelare och övriga ledares förtroende. Har tagit upp oss i SHL och tagit oss till slutspel i SHL första säsongen tillbaka.