Åttondelsfinal 3 25/26 Malmö - Djurgårdens IF 21/3
Men att dom inte kan ge mer i en sån här match är katatrof.
-
AlltidOavsett
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vart är våra spetsselare? LaLeggia, Snively, Hudon helt osynliga. Underbetyg att våra juniorer bär truppen. Vet inte hur vi ska ersätta Frondell och Eklund, kommer kosta väldigt mycket.
Märks att vi spelar skadeskjutna. Viggo skrinnar knappt, Josefson spelar endast BP, Hellberg blir inte ens arg. Vi har checkat out.
Tack för förnyat kontrakt och tack för att vi fick chansen att drömma om legendariskt slutspel igen. Välmött i september
Tack för förnyat kontrakt och tack för att vi fick chansen att drömma om legendariskt slutspel igen. Välmött i september
Hahahaha stockselius med Palve och Snively.
-
Alberget1891
Sålda kanske?AlltidOavsett skrev: ↑2026-03-21 17:15:18 Vart är våra spetsselare? LaLeggia, Snively, Hudon helt osynliga. Underbetyg att våra juniorer bär truppen. Vet inte hur vi ska ersätta Frondell och Eklund, kommer kosta väldigt mycket.
-
Knickedick
Wiken gillar inte lirare. Han vill ha grovjobbare.
Vårt lag utan junisarna kommer va så jävla tråkigt och sorgligt!
Vårt lag utan junisarna kommer va så jävla tråkigt och sorgligt!
Säger en hel del om hur pissluffardåliga alla är när t.o.m Björck misslyckas med sånt som han hela tiden lyckades med. Detta nu mot ett lag som inte ens spelar särskilt bra.
FAN att vi inte kan få falla med flaggan i topp utan måste skämmas. Inte ens när man går in med inställningen att "håller vi oss kvar är jag nöjd" så måste man må dåligt.
FAN att vi inte kan få falla med flaggan i topp utan måste skämmas. Inte ens när man går in med inställningen att "håller vi oss kvar är jag nöjd" så måste man må dåligt.
Senast redigerad av Limp den 2026-03-21 17:16:19, redigerad totalt 1 gånger.
Aja! Lyfter hatten till Hellberg och juniorerna...! Hoppas lagbygget blir bättre nästa säsong nu när man kan starta i tid.
Tyvärr blir det svårt att vända detta med 12 skott på mål efter snart 55 min.
Tyvärr blir det svårt att vända detta med 12 skott på mål efter snart 55 min.
Det är nog mycket anspänningar under denna säsong som nykomling som släpper när man har uppnått målet och då har man inte kraften att samla sig igen. Särskilt med alla skador på viktiga spelare. Men i stora hela väldigt bra säsong.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Stockholmimitthjärta
Sorgligt att zebrorna avgör hela serien åt båda håll. Vi borde inte fått det där målet i första. Vi hade slagit dem iaf. Efter det har det bara varit Malmös favör hela jävla tiden. Hur mycket vevades offsiden? Var var Sanny då? Ingen red ut till försvar... Det är inte rättssäkerhet my ass
-Sluta spela i Globen...
Tror du på allvar att tränaren på den här nivån inte ”motiverar” och att det beror på om tränaren har ”motiverat” spelarna eller ej.
Om alla kan sluta tro att den hockeykunskap man anskaffade i P12 är rätt vore det bättre här inne.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Orkar inte hålla tyst längre.
Vi håller oss kvar i SHL. Det var målet den här säsongen och det är uppnått. Och ändå sitter folk här och hackar på spelare och ledare som om de gjort något fel. Det tycker jag är fel.
Vet ni under vilka förutsättningar det här laget sattes ihop? Vi kom in sent, de flesta lagen var redan klara med sina trupper, vi fick ta vad som fanns. Sen har vi haft skador och frånvaro hela säsongen på ett lag som redan från start inte hade råd med den lyxen. Och ändå är vi kvar.
Hade någon sagt det till mig i september hade jag tackat och tagit det direkt.
Jag fattar att det inte alltid sett snyggt ut. Och ja, även jag har suttit och känt frustration över vissa spelare under säsongen. Men jag tänker inte lyfta den kritiken nu, inte när vi precis klarat det vi satte som mål. Det känns bara fel.
För vi bygger något här. Sakta men säkert byggs det ett lag och en organisation som faktiskt luktar Djurgården igen. Det har vi inte upplevt på fruktansvärt många år och det känns som att vissa inte riktigt inser vad det betyder.
Sen nästa säsong är läget ett helt annat. Då startar vi samtidigt som alla andra, då har vi haft tid att bygga ordentligt, och då kanske det finns mer utrymme att ställa högre krav. Men det är nästa säsong.
Nu är vi kvar i SHL. Det är faktiskt något att vara stolt över.
Andas och vänta med pirr i magen vilka spelare vi kommer äntra isen med nästa säsong.
Stort tack till alla inblandade från läktaren till kontoret. VI ÄR KVAR och det var målet denna säsong.
Vi håller oss kvar i SHL. Det var målet den här säsongen och det är uppnått. Och ändå sitter folk här och hackar på spelare och ledare som om de gjort något fel. Det tycker jag är fel.
Vet ni under vilka förutsättningar det här laget sattes ihop? Vi kom in sent, de flesta lagen var redan klara med sina trupper, vi fick ta vad som fanns. Sen har vi haft skador och frånvaro hela säsongen på ett lag som redan från start inte hade råd med den lyxen. Och ändå är vi kvar.
Hade någon sagt det till mig i september hade jag tackat och tagit det direkt.
Jag fattar att det inte alltid sett snyggt ut. Och ja, även jag har suttit och känt frustration över vissa spelare under säsongen. Men jag tänker inte lyfta den kritiken nu, inte när vi precis klarat det vi satte som mål. Det känns bara fel.
För vi bygger något här. Sakta men säkert byggs det ett lag och en organisation som faktiskt luktar Djurgården igen. Det har vi inte upplevt på fruktansvärt många år och det känns som att vissa inte riktigt inser vad det betyder.
Sen nästa säsong är läget ett helt annat. Då startar vi samtidigt som alla andra, då har vi haft tid att bygga ordentligt, och då kanske det finns mer utrymme att ställa högre krav. Men det är nästa säsong.
Nu är vi kvar i SHL. Det är faktiskt något att vara stolt över.
Andas och vänta med pirr i magen vilka spelare vi kommer äntra isen med nästa säsong.
Stort tack till alla inblandade från läktaren till kontoret. VI ÄR KVAR och det var målet denna säsong.
Inte helt olik match 7 mot Modo, vi skapar ingenting och ser helt slutkörda ut.
Josefsson skadad?
Oh well, vi fixade nytt kontrakt, det var prio.
Josefsson skadad?
Oh well, vi fixade nytt kontrakt, det var prio.
Eklund försökte dribbla igenom 4 personer…