Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2008

Inlägg av -daniel- »

Så jävla besviken... Jag tror det här är en effekt av det gamla vanliga "vi-tror-vi-är-bättre-än-vad-vi-är-för-vi-lyckas-ta-poäng-i-varje-match". När sen mönstret bryts blir det fritt fall och vi inleder en kräftgång som känns läskig. Vi har gjort 1 bra period på de sista 4 matcherna (Modo borta, första perioden vill ja minnas).

Man skall inte få ha den här pissinställningen på hemmaplan, inte många som kämpar och ger det där extra som krävs för att man skall vinna matcher i årets serie.

Känns som det är stooooooor uppförsbacke nu. Finns inte några lag i årets serie som på förhand känns som självklara vinster.... Kvalserien, here we come. :arrow: :|
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
Blå Helgonet skrev::cry: Korven var seg, Colan ljummen å matchen… well the whole thing smelled like yesterdays diapers!

Hade dock tur med vädret. 8)
Önskar jag mognat & kunde ta såna här förluster med en klackspark
(finns ju trots allt andra saker i livet som är "Riktigt" tråkiga).
MEN.....en sån här torsk sabbar hela jävla helgen

Här har man gått & väntat ut korpserien i fotboll där DIF uppträtt lojt, viljelöst & helt utan linjer en hel säsong & tänkt....snart, snart drar hockeyn igång.

& så nu denna total kollaps.
Som en dålig dröm
Du är inte ensam. Har inte varit annat än förbannad sen i tisdags.
xcomken

Inlägg av xcomken »

Har sett en del matcher i år för en gångs skull, kan inte annat hålla med om att det är jävligt tamt, noll geist hos dom flesta spelarna.Att Djurgården missade Henrik Karlsson som gick från bajen till malmö är också för mig en gåta, förmodligen vår nästa stormålvakt i mitt tycke.

Ända behållningen från matchen va en jättesöt tjej på A27 rad 25 plats 60-58, det säger väl igentligen allt om hur inspererande matchen va :lol: .

Nej bättring med inställningen Djurgården om ni vill ha publik i framtiden också.

Ken
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Marie Hallman såg också detta:

Det jag slogs av mest var två saker, dels att Frölundaspelare fick stå som fridlysta blommor (som TV4:s kommentator Stephan Lillis Lundh brukar säga)och hacka in pucken vid Wesslau vid två av målen och dels att Djurgårdskeepern fick egna spelare över sig vid två av de andra målen.
DIF-backen Ronnie Pettersson var såklart mindre glad.... för att uttrycka sig diplomatiskt efter matchen

- Ja vad ska man säga… jag vet inte, jag tycker vi spelar bra i två perioder, fram till tredje, där vet jag inte vad som händer riktigt.
* Ni har släppt in 11 mål hemma de två senaste matcherna, medan det till exempel bara blev två i Karlstad i torsdags, en slump att det blir så många baklängesmål just här hemma?
- Det får jag verkligen hoppas att det är…
* ni blir inte för ivriga då?
- Nej, det kanske kan bli så ibland men i dag tycker jag inte att vi var det, vi går inte bort oss i anfallszonen som vi gjorde mot SSK (i tisdags) , där vart vi för ivriga, det var vi inte idag så ser man på det så var det ett steg framåt. Idag (mot Frölunda) vet jag inte vad som händer riktigt, de får fast oss i vår zon, och får ett par enkla mål… sedan (djup suck)
* Vid två av målen får Frölundaspelare stå i fred och hacka på pucken nere vid Wesslau ett par tre gånger innan den till slut går in…
- Ja jag vet inte varför det blir så men det här är något vi måste bli bättre på, vi måste röja bättre framför båda målen, det har varit för lite aggressivt spel på båda håll där. Det är alldeles för tamt av oss, det håller inte på den här nivån. Vi måste jobba hårdare på alla sätt nu, och vi ska vända det genom att jobba hårt. Jag vet att det låter som en klyscha men det är så det är.

Vid ett par av målen hamnade Djurgårdsspelare på sin egen målvakt - Gustav Wesslau precis innan skottet kom, första gången var det bara Ronnie, andra gången drog någon omkull Dick Axelsson som i sin tur slog undan benen på Ronnie Pettersson som i sin tur landade på Wesslau.

- Ja, första målet av de där var mitt mål, jag var för ivrig och skulle lyfta undan klubban på han som stod där men hamnade på Wesslan i stället, det andra var jag inte alls med på när det hände, det bara… (ny djup suck)
En match kvar (måndag) sedan är det uppehåll…
- Ja det ska bli väldigt skönt. Vi har en del att jobba på om man säger så, säger Ronnie.
janne08

Inlägg av janne08 »

Kall-El skrev:Någon mer som delar min rädsla över att vi är på väg att knäcka båda våra målvakter?

Det är en sak att vila Riddarn i en match, men sedan bör han vara tillbaka i kassen igen. NU skall visst Wesslau stå idag igen och det kan bara tolkas som att vi inte längre har en uttalad förstemålis, om nu inte Riddarn är sjuk vill säga.

Risken finns att vi går mot en säsong där vi har två målvakter som blir osäkra för de vet att vid minsta misstag kommer den andra stå nästa match. Ett upplägg som i mina ögon är livsfarligt.

Satsa på en målvakt tack, annars är risken överhängande att man knäcker båda två...
Jag delar din oro, tyvärr har jag sett det förr. dessutom kan man redan se att osäkerheten har börjar uppenbara sig.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Men sluta försvara Wesslau. Även om vissa mål kanske föregås av att backar stör honom, så är han otroligt fladdrig och ligger sällan rätt i målet. Han agerar också med en otydlighet som skapar orolighet i försvaret.

Jag skulle vilja säga att Daniel Larsson, med en hyfsad dag, hade tagit alla skott Wesslau släppte in igår. Sundins båda slagskott är ju skott som går ''igenom'' hans axlar och som inte på något sätt är jättehårda.

Hallman försvarar alltid målvakterna...
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Emil Svelander skrev:Men sluta försvara Wesslau. Även om vissa mål kanske föregås av att backar stör honom, så är han otroligt fladdrig och ligger sällan rätt i målet. Han agerar också med en otydlighet som skapar orolighet i försvaret.

Jag skulle vilja säga att Daniel Larsson, med en hyfsad dag, hade tagit alla skott Wesslau släppte in igår. Sundins båda slagskott är ju skott som går ''igenom'' hans axlar och som inte på något sätt är jättehårda.
Du är inte klok, hur fan ska han ta ett skott som ändrar riktning och styrs rakt upp i krysset när den träffar DIF-backen Niklas Andersson som väljer att lägga sig för att täcka skott? Eller när han blir överkörd inte en gång utan två gånger, det är precis så man vill att DIF ska spela mot motståndarmålvakten, inte vår egen! Sedan när behöver skotten vara stenhårda för att vara farliga?
Det handlar inte om att försvara Wesslau det belyser bara problemet med att vårt eget försvar är de som försvårar hans jobb mest. Ser du matcherna överhuvudtaget?

Nu ska man inte jämföra Marty Brodeur med elitseriens målvakter men då jag "känner" till Marty och hans spel väldigt väl så tänkte jag berätta lite hur han resonerar. Han vill absolut inte ha några backar som slänger sig och täcker skott i tid & otid då han tycker att detta mer försvårar än det hjälper honom, man tappar kontakten med pucken samtidigt som den ofta ändrar riktning på den som slängt sig för att täcka skott. När Matvichuk kom till Devils fick Marty ta ett ordentligt snack med honom då han hade som vana att slänga sig för att täcka skott, det var så man jobbade i Dallas därifrån han kom. Det är svårt att lära gamla hundar att sitta så nu spelar inte Matvichuk kvar i Devils.
Visst, alla målvakter har sin spelstil...
Senast redigerad av Caveman den 2008-11-02 16:01:14, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Skitmatch på isen, skitstämmning på läktaren. Ingen match att minnas. Alla måste upp några snäpp om det ska bli slutspel eller ens Elitseriehockey nästa säsong.
Född till sportchef.
pinga19

Inlägg av pinga19 »

Det är tungt att vara Djurgårdare just nu. Det känns som att "alla" vinner utom vi. Lite trött och bitter efter denna vecka....
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Sittplats var så jävla seg så det finns inte. Det var bara jag och ett par tappra på långsidan som sjöng med klacken och klappade redan innan deras 0-1. Usch!

Ingen tog kampen. Alla snirklade runt i hörnen och slarvade bort pucken.
Ingen tacklade. Det var mer smällar i pausen när småttingarna lirade.

Wesslau borde tagit två av målen.

Axelsson måste se till att slipa sina skridskor. Karln snubblar ju stup i ett!

Håller med LHO - helgen blev helt jävla förstörd...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Att säga att du var ensam på sittplats är ju att ta i. Tyckte det var en del, men alla sitter utspritt och alldeles för många göteborgare och annat skit runt omkring, så blir inget riktigt tryck. Men det kanske man inte ska vänta sig i serielunken heller.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

DIF_Soldier skrev:Sittplats var så jävla seg så det finns inte. Det var bara jag och ett par tappra på långsidan som sjöng med klacken och klappade redan innan deras 0-1. Usch

Ingen tog kampen. Alla snirklade runt i hörnen och slarvade bort pucken.
Ingen tacklade. Det var mer smällar i pausen när småttingarna lirade.

Wesslau borde tagit två av målen.

Axelsson måste se till att slipa sina skridskor. Karln snubblar ju stup i ett!

Håller med LHO - helgen blev helt jävla förstörd...
Så har det varit hela säsongen (bortsett från premiären) och det är inget konstigt med det. På hockeyn finns tyvärr inte samma sittplats som på fotbollen...
Sjunger avgå Johnny...
Bodda

Inlägg av Bodda »

Emil Svelander skrev:Men sluta försvara Wesslau. Även om vissa mål kanske föregås av att backar stör honom, så är han otroligt fladdrig och ligger sällan rätt i målet. Han agerar också med en otydlighet som skapar orolighet i försvaret.

Det hade nog Belfour också gjort.......................................................................
Kom in i matchen. Wesslau är i nuläget bättre än Riddarn, och det måste du medge annars har du inte sett någon match alls. dessutom ska verkligen inte Wesslau anklagas för alla målen, ja om ens något? Defensiven är FAN katastrofal just nu. vi är riktigt, riktigt dåliga bakåt och ganska bleka framåt.

Och för återgå till till målvaktsfrågan och din åsikt "Jag skulle vilja säga att Daniel Larsson, med en hyfsad dag, hade tagit alla skott Wesslau släppte in igår" är bara pinsam. hur fan kan du jämföra med en spelare vi inte ens har? Så du menar alltså att vi ska börja jämföra våra målvakter med tidigare målvakter vi haft som varit duktiga? Tellan? Jose Theodore? Marty Turco? Tommy Söderström? ska jag fortsätta?

Ge fan i att skylla på målvakterna hela tiden, Speciellt Wesslau som jag tycker spelar bra för att ha det försvaret vi har idag. Riddarn har varit godkänd inte mer.. Jag har själv varit målvakt på elitnivå så jag vet hur det är med att ha ett instabilt försvar match efter match.
Tycker du och många andra här inne kanske ska börja med att grina över våra utespelare eller kanske tillochmed våra tränare istället?
för något är tydligt väldigt fel när vi inte vinner matcher

/B
DJURGÅRDENS IF STOCKHOLM
Bodda

Inlägg av Bodda »

Såg att Caveman Skrev i princip samma sak som jag gjorde några rader upp :)
DJURGÅRDENS IF STOCKHOLM
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Bodda skrev:

Det hade nog Belfour också gjort.......................................................................
Kom in i matchen. Wesslau är i nuläget bättre än Riddarn, och det måste du medge annars har du inte sett någon match alls. dessutom ska verkligen inte Wesslau anklagas för alla målen, ja om ens något? Defensiven är FAN katastrofal just nu. vi är riktigt, riktigt dåliga bakåt och ganska bleka framåt.

Och för återgå till till målvaktsfrågan och din åsikt "Jag skulle vilja säga att Daniel Larsson, med en hyfsad dag, hade tagit alla skott Wesslau släppte in igår" är bara pinsam. hur fan kan du jämföra med en spelare vi inte ens har? Så du menar alltså att vi ska börja jämföra våra målvakter med tidigare målvakter vi haft som varit duktiga? Tellan? Jose Theodore? Marty Turco? Tommy Söderström? ska jag fortsätta?

Ge fan i att skylla på målvakterna hela tiden, Speciellt Wesslau som jag tycker spelar bra för att ha det försvaret vi har idag. Riddarn har varit godkänd inte mer.. Jag har själv varit målvakt på elitnivå så jag vet hur det är med att ha ett instabilt försvar match efter match.
Tycker du och många andra här inne kanske ska börja med att grina över våra utespelare eller kanske tillochmed våra tränare istället?
för något är tydligt väldigt fel när vi inte vinner matcher

/B

Om du nu varit elitmålvakt, så måste du väl se att Wesslaus teknik är bedrövlig? Han är stel, glider iväg från målet och ser loj ut.

Elitseriens sämsta målvakt och värvning enligt en målvaktstränare (som för övrigt är Djurgårdare) i ett allsvenskt lag...
Sjunger avgå Johnny...
Skriv svar