Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2008
Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2008
Biljetter
För biljetter till matchen, vår biljettsida.
Chat
Under matchen kan du använda matchchatten för att snabbare kommunicera med andra, klicka här.
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
För biljetter till matchen, vår biljettsida.
Chat
Under matchen kan du använda matchchatten för att snabbare kommunicera med andra, klicka här.
TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/11 2008
Förlorar vi denna match och HV71 vinner sin så ligger vi nia..
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
...Vinner vi denna match och Brynäs förlorar sin så går vi om dom.warrant skrev:Förlorar vi denna match och HV71 vinner sin så ligger vi nia..
Nä allvarligt, så där kan man hålla på hit och dit, det tar inte slut. Låt oss nu ge krigarna på isen det stöd dom behöver. Ska bli intressant att se bröderna Holmqvist mot götet.
Perfekt lördags uppladdning.
Syns på Hovet!
tråkigt att säga detta men nu kommer förlusterna att rulla på ett tag. hoppas att trenden tar slut snabbt!!!
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
- Lee Harvey Oswald
Skulle DIF komma på den helcrazy idén att börja ta några 3poängare ibland så kanske vi skulle kunna behålla vår nuvarande placeringBäst-i-stan skrev:...Vinner vi denna match och Brynäs förlorar sin så går vi om dom.warrant skrev:Förlorar vi denna match och HV71 vinner sin så ligger vi nia..
5st 3 poängare på 18 spelade matcher är IG
Det får se ut hur det vill på lördag, 3p måste in
Tips:
Helt totalt omöjligt att tippa DIF i år.
Alla resultat från 3-1 till 1-7 känns möjliga
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Usch, det är riktigt uselt. Fler förluster än vinster känns alltid som ett dåligt utgångsläge. Vi har typ spelat 1/3 av säsongen, dags att börja vända den förlusttrenden nu...Lee Harvey Oswald skrev: 5st 3 poängare på 18 spelade matcher är IG
Vill se en toppinställning till att börja med på lördag, annars blir jag så oerhört frustrerad.
Tippar vinst i denna match; visserligen med hjärtat men jag har ändå en i grunden stark tro på det här Djurgårds-bygget. Gäller "bara" att minimera de usla bitarna och försöka hitta tillbaka till något slags grundspel (som vi egentligen inte sett skymten av den här säsongen... alldeles för fladdrigt. Länge sen jag hade ett så dåligt grepp på laget efter 1/3 av en säsong). Resultat: DIF - FHC 3-2
TACK.
Någon som vet ifall det kommer mkt folk till hovet på lördag ?
Det är ju lördag och lov-erbjudandet gäller väl också så..

Losing all hope was freedom.
Vore skönt om det kom en vinst här så vi inte går in i en längre förlustsvit direkt efter 6 matcher med poäng i.
Tror och hoppas på vinst 4-2 varav ett i öppen bur.
Tror och hoppas på vinst 4-2 varav ett i öppen bur.
Alltid oavsett
Saxat från hemsidan:Raus skrev:Någon som vet ifall det kommer mkt folk till hovet på lördag ?![]()
Höstlovserbjudandet slutsålt
Det har varit ett stort intresse för vårt höstlovserbjudandet och biljetterna är redan slutsålda.
Det glädjer mig att se att familjerna inte verkar vara medgångs supportrar. Kommer ihåg från SSK matchen att flera stolar gapade tomma redan efter andra perioden. Att dom kommer tillbaka är givetis väldigt bra. Det gäller att visa stöd i mörka stunder. Otroligt viktig publik match. Det gick inte i förra matchen, men kom igen nu, visa alla barn familjer att dom borde gå på hockey oftare. Det här är verkligen bästa läget vi kommer att få. Tror absolut inte på en publik siffra som liknar den mot SSK eftersom matchen redan är imorn och DIF har knappast stärkt sina aktier genom att förlora senaste matchen också. Men vi som är hardcore DIF fans kommer ju självklart vara där, för vi VET att dom kan bättre! FBK matchen genomfördes på ett mycket bättre sätt defensivt (ja ja ja, dom dominerade stundtals matchen och gjorde "som dom ville", men ändå, resultatet som räknas). Hoppas Wesslan får stå igen, det förtjänar han. Riddarn behöver en liten break kanske, killen är ju bara 20 trots allt. En klack på 800 som senast kan man bara drömma om.. Det enda jag hoppas är att dom som är där sjunger som dom ska, som stolta Djurgårdare. Man blir så grymt stolt av att höra klacken, det bara ryser i kroppen.. Kom igen nu DIF. Mot en härlig trea. 2-1 DIF efter förlängning är mitt tips, men hoppast självfallet på 2-1 efter full tid. KOM IGEN NU DIF!
- grandstoff
När säsongen summeras är det inte alltid så stora marginaler mellan missat slutspel och 4:e plats, och slår man ut det på 55 matcher så inser man snabbt värdet av att "gå till jobbet varje dag". Hemmamatcher som 1-5 senast mot VF och 3-5 mot SSK är inte ok. Det är ALDRIG ok att förlora på inställning. Punkt.
Utopi:
Det är dags för en rejäl urladdning, och Djurgården har inte vunnit med 3 eller fler mål sen 23:e sept mot Brynäs. En marginal på 4-5 mål och Riddarns/Wesslans första nolla känns som ett ganska passande sätt att börja lördagskvällen. Jag lägger också in en beställning på en sån j*vla propp på Niklas Andersson så han gör en frivolt på isen.
Men...
Det finns en uppenbar risk att Djurgården befinner sig mitt i sin obligatoriska november-koma och blir utspelade med byxorna nere.
Jag vågar mig inte på ett tips inför morgondagens drabbning, och jag ber att Kall-El inte sätter en slant på Djurgårdsvinst.
På med blåstället, ta ut tänderna, känn klubbmärket du har på bröstet, hör dånet från klacken, knyt näven och ge frölunda ett helvete!
Utopi:
Det är dags för en rejäl urladdning, och Djurgården har inte vunnit med 3 eller fler mål sen 23:e sept mot Brynäs. En marginal på 4-5 mål och Riddarns/Wesslans första nolla känns som ett ganska passande sätt att börja lördagskvällen. Jag lägger också in en beställning på en sån j*vla propp på Niklas Andersson så han gör en frivolt på isen.

Men...
Det finns en uppenbar risk att Djurgården befinner sig mitt i sin obligatoriska november-koma och blir utspelade med byxorna nere.
Jag vågar mig inte på ett tips inför morgondagens drabbning, och jag ber att Kall-El inte sätter en slant på Djurgårdsvinst.
På med blåstället, ta ut tänderna, känn klubbmärket du har på bröstet, hör dånet från klacken, knyt näven och ge frölunda ett helvete!
5-3 säger jag bara.... 

Det är otroligt viktigt med poäng, vi måste skapa oss en grund inför spelet efter nyår eftersom det är då spelet i grundserien brukar hetta till lite. Jag tror inte lag som skellefteå och rögle kommer ligga så högt när serien slutar. Jag tror snarare att Rögle får tampas om slutspelsplatserna 7-8.
Jag tror på en mer stabil placering i år från vår sida. 4-6, någon av dessa plattser. Jag tror vi kommer ta mer poäng efter nyår och det tror jag också lag som VF, Hv71 och Färjestad också kommer göra. Men viktigt är som jag nämnt att vi hänger på. Vinst är en måste och det är alldeles för många 1:poängare hittils.
Har ingen känsla för matchen men ett realistiskt resultat skulle väl kunna vara 2-0 2-1.
Jag tror på en mer stabil placering i år från vår sida. 4-6, någon av dessa plattser. Jag tror vi kommer ta mer poäng efter nyår och det tror jag också lag som VF, Hv71 och Färjestad också kommer göra. Men viktigt är som jag nämnt att vi hänger på. Vinst är en måste och det är alldeles för många 1:poängare hittils.
Har ingen känsla för matchen men ett realistiskt resultat skulle väl kunna vara 2-0 2-1.
Är det samma inställning som senaste två matcherna måste nån ta tag i det tidigt. Smälla på som fan eller kasta handskarna eller nåt. Det får igång publiken som också får tag i laget. Behövs lite adrenalin såhär i serielunken. Därmed inte sagt att någon i DIF ska ta dumma utvisningar! Grabbarna måste värdera sina lägen.
Född till sportchef.
- -daniel-
Förstår inte varför det skulle bli så... inte direkt större chans att vi spelar bättre och plockar fler 3-poängare när alla matcher börjar bli "måste"-matcher.oswä0216 skrev:Jag tror vi kommer ta mer poäng efter nyår
Jag kan dock köpa resonemanget om att HV och FBK kommer ta mer poäng så småningom (de har såpass bra spelarmaterial att de BÖR komma igång lite bättre än hittils), men sett till vårt lag har vi inte direkt de resurserna. Mer realistiskt är nog att vi blir ett lag som tampas om den sista slutspelsplatsen.