Emil Svelander skrev:Men sluta försvara Wesslau. Även om vissa mål kanske föregås av att backar stör honom, så är han otroligt fladdrig och ligger sällan rätt i målet. Han agerar också med en otydlighet som skapar orolighet i försvaret.
Jag skulle vilja säga att Daniel Larsson, med en hyfsad dag, hade tagit alla skott Wesslau släppte in igår. Sundins båda slagskott är ju skott som går ''igenom'' hans axlar och som inte på något sätt är jättehårda.
Hallman försvarar alltid målvakterna...
Det hade nog Belfour också gjort.......................................................................
Kom in i matchen. Wesslau är i nuläget bättre än Riddarn, och det måste du medge annars har du inte sett någon match alls. dessutom ska verkligen inte Wesslau anklagas för alla målen, ja om ens något? Defensiven är FAN katastrofal just nu. vi är riktigt, riktigt dåliga bakåt och ganska bleka framåt.
Och för återgå till till målvaktsfrågan och din åsikt "Jag skulle vilja säga att Daniel Larsson, med en hyfsad dag, hade tagit alla skott Wesslau släppte in igår" är bara pinsam. hur fan kan du jämföra med en spelare vi inte ens har? Så du menar alltså att vi ska börja jämföra våra målvakter med tidigare målvakter vi haft som varit duktiga? Tellan? Jose Theodore? Marty Turco? Tommy Söderström? ska jag fortsätta?
Ge fan i att skylla på målvakterna hela tiden, Speciellt Wesslau som jag tycker spelar bra för att ha det försvaret vi har idag. Riddarn har varit godkänd inte mer.. Jag har själv varit målvakt på elitnivå så jag vet hur det är med att ha ett instabilt försvar match efter match.
Tycker du och många andra här inne kanske ska börja med att grina över våra utespelare eller kanske tillochmed våra tränare istället?
för något är tydligt väldigt fel när vi inte vinner matcher
/B