Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Andspe skrev: 2026-02-21 22:07:19
Torpeden skrev: 2026-02-21 21:54:33
fryppe skrev: 2026-02-21 21:49:10 Finns det något rykte förutom Erik Gustafsson? tycker att alla andra lag har rykten in vi har har ingenting.
Nej, det är väl inget mer. Man fasar för att Costmar ska få nytt kontrakt.
Vejdemo är väl ett om lif åker ur, känns dock rätt osexigt faktiskt.

Önskelistan till en första:
Bemström - Wilmer Skoog - Hudon
Kyllington - Gustavsson

Men en sådan som Palve är jag inte helt emot att förlänga med. Har gjort det ganska bra trots skador.
Helt okej lista faktiskt jag godkänner den också
1891Marklund
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av 1891Marklund »

Detta är en drömgubbe, gammal polare till Hudon dessutom

Tyvärr står väl Schweiz först om han väljer Europa

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... rre-boulet
Difsky

Silly Season 2026/27

Inlägg av Difsky »

Borgström tror jag har kontrakt. Men spets är ett måste, vi måste höja kvalite och förmågan i truppen. Att gå runt och cementera Viggo som ledande center är inte bra nog. Han får bli vad han blir, han får det han tar. McLaughlin och dickinson in skulle funka men annars en riktigt bra center som ska förväntas spela 1 center. Josefson är på grund av sin skadehistorik också lite av en bonus. Lirar allt så har vi då en grym och stabil centersida, ska krävas en del innan den blir ostabil.

Backarna behöver också mer. Vi måste kunna spela oss ur situationer och sätta igång spelet snabbt utan att offra för mycket bakåt. Det måste även kunnas hållas säkert på båda blålinjerna för att vi kunna skydda oss mot samt bygga upp eget tryck.

Egentligen som jag ser det så måste vi levela upp i Shl kostymen. I år tar vi oss till play in eller bara klarar oss så nästa år måste det byggas på det, tas steg framåt och det gäller även tränarteamet.

Svårt att se hur det ska vara ekonomiskt svårt då vi sålt ut snart varje match hemma denna säsong samt blir av med en del tunga kontrakt. Sen är det en av wikens största styrkor med kontaktnät.

Kolla gärna på kvalitéer som hur de bidrar till kontrollerad ingångar, hur de löser situationer med och utan puck, tekningar etc.
Användarvisningsbild
klintan85

Silly Season 2026/27

Inlägg av klintan85 »

Hoppas man förlänger med Laleggia. Den bästa spelaren genomgående under säsongen förut Hellberg och junisarna.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Fragglepot

Silly Season 2026/27

Inlägg av Fragglepot »

Det känns som jag har missat något med Wilmer Skoog. Sämre stats än både Pettersen och ylönen i AHL. Är det bara att han är stockholmare och en skön gubbe eller vad är uspen?
Jag är mer inne på 100% beprövat material, som en Borgström (har kontrakt jag vet, men det hade väl både kuokkanen och pajuniemi inför denna med, så drömma får man).
Eller en soumela.
Men sådana växer inte på träd. Och med tanke på rykten, så är det säkert någon beprövad 25p+ vi kommer att värva in.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2026/27

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

1891Marklund skrev: 2026-02-22 11:32:12 Detta är en drömgubbe, gammal polare till Hudon dessutom

Är det poängen som lockar, eller är han en bärande spelare?
Har du sett honom och följt honom?

Jag tycker exempelvis att Hudon är en typisk poängspelare.
Vi behöver få tag i bra hockeyspelare till förstakedjorna, spelare som klarar av alla delar i spelet.
Exempelvis Pär Lindholm i Saik. Gör inte poäng i första hand (ca 0,5 ppg) men oj vad han driver spelet och är bra i ALLA zoner.

Tyvärr tycker jag vi verkar ha en sportchef som värvar utifrån poängligan på Eliteprospect och andra statistiska sidor.
Exempelvis lär Boje därför göra allt för att förlänga med LaLeggia istället för Holm. Precis raka motsatsen mot vad jag skulle göra.
Josefsson klart viktigare för framgångar nästa år före Hudon (bara för liknelsen) även om nu båda har kontrakt.

Btw, Boje ser inte ut att ha träffat rätt på nya norrmannen heller, den värvningen framstår allt mer märklig.
Förläng med Holm. Vår klart bästa back.
Användarvisningsbild
captcash

Silly Season 2026/27

Inlägg av captcash »

Solem är ju en kombo av Costmar och Hank (bortse från DIF hjärtat och kämpaviljan), vet inte varför vi plockar in sådant, är fortfarande bombsäker en junis kan täcka en sådan roll (dvs, åka runt och inte uträtta något speciellt), utan att kosta ett skit. Jag är riktigt sur på den värvningen, waste of stålar, vi är ju i praktiken redan klara och OM vi inte klarar kontraktet så är det ju knappast så att denna värvning gjort varken till eller från där...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-02-23 11:42:08
1891Marklund skrev: 2026-02-22 11:32:12 Detta är en drömgubbe, gammal polare till Hudon dessutom

Vi behöver få tag i bra hockeyspelare till förstakedjorna, spelare som klarar av alla delar i spelet.
Exempelvis Pär Lindholm i Saik. Gör inte poäng i första hand (ca 0,5 ppg) men oj vad han driver spelet och är bra i ALLA zoner.

Tyvärr tycker jag vi verkar ha en sportchef som värvar utifrån poängligan på Eliteprospect och andra statistiska sidor.
Exempelvis lär Boje därför göra allt för att förlänga med LaLeggia istället för Holm. Precis raka motsatsen mot vad jag skulle göra.
Josefsson klart viktigare för framgångar nästa år före Hudon (bara för liknelsen) även om nu båda har kontrakt.

Btw, Boje ser inte ut att ha träffat rätt på nya norrmannen heller, den värvningen framstår allt mer märklig.
Nils Åman!
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

captcash skrev: 2026-02-23 15:36:25 Solem är ju en kombo av Costmar och Hank (bortse från DIF hjärtat och kämpaviljan), vet inte varför vi plockar in sådant, är fortfarande bombsäker en junis kan täcka en sådan roll (dvs, åka runt och inte uträtta något speciellt), utan att kosta ett skit. Jag är riktigt sur på den värvningen, waste of stålar, vi är ju i praktiken redan klara och OM vi inte klarar kontraktet så är det ju knappast så att denna värvning gjort varken till eller från där...
Ja helt jävla urdumt gjort det är 1 mille vi kan lägga på spelare nästa säsong, inte så vi badar i pengar till spets det kan vara tungan på vågen att vi får över något vi verkligen vill ha istället för att behöva backa och säga nej tack.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2026/27

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Knickedick skrev: 2026-02-23 16:19:46

Nils Åman!
Rätt ålder, vi måste in med fler i spannet 23-28. Detta är en ung mans sport.

Rätt storlek, vi ska vara ett fysiskt lag, oavsett spelsystem.

Rätt mod, verkar våga hålla i puck i täta situationer, bekväm i trafik.

Nu har jag bara eliteprospect- och youtubespanat. Men ok med poäng också.
Viktigt att Boje ser live, ser kroppspråk och samspel över hela banan. Intervjuar och lyssnar av.
Hör med tidigare lagkamrater och tränare. Det är det som skiljer en bra från en dålig sportchef.
De har lön för att göra det till skillnad från oss supportrar som oftast får utgå ifrån tv-bilder och stats. Med enbart det som underlag kan man begå många och dyra misstag.
Förläng med Holm. Vår klart bästa back.
Nypovich

Silly Season 2026/27

Inlägg av Nypovich »

fryppe skrev: 2026-02-23 16:21:58
captcash skrev: 2026-02-23 15:36:25 Solem är ju en kombo av Costmar och Hank (bortse från DIF hjärtat och kämpaviljan), vet inte varför vi plockar in sådant, är fortfarande bombsäker en junis kan täcka en sådan roll (dvs, åka runt och inte uträtta något speciellt), utan att kosta ett skit. Jag är riktigt sur på den värvningen, waste of stålar, vi är ju i praktiken redan klara och OM vi inte klarar kontraktet så är det ju knappast så att denna värvning gjort varken till eller från där...
Ja helt jävla urdumt gjort det är 1 mille vi kan lägga på spelare nästa säsong, inte så vi badar i pengar till spets det kan vara tungan på vågen att vi får över något vi verkligen vill ha istället för att behöva backa och säga nej tack.
Vilken tur för föreningen vi faktiskt har kompetenta personer som sköter värvningar. Inte sportchefer som skriker ut känslor från soffan i form av ”det är bara att….”.

Med det resonemanget ska vi sälja av alla spelare så fort vi klarat kontraktet varje år och känner en gnutta ”njaa, i år går det nog inte hela vägen”.
In Wikegård we trust!
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2026-02-23 16:47:24
Knickedick skrev: 2026-02-23 16:19:46

Nils Åman!
Rätt ålder, vi måste in med fler i spannet 23-28. Detta är en ung mans sport.

Rätt storlek, vi ska vara ett fysiskt lag, oavsett spelsystem.

Rätt mod, verkar våga hålla i puck i täta situationer, bekväm i trafik.

Nu har jag bara eliteprospect- och youtubespanat. Men ok med poäng också.
Viktigt att Boje ser live, ser kroppspråk och samspel över hela banan. Intervjuar och lyssnar av.
Hör med tidigare lagkamrater och tränare. Det är det som skiljer en bra från en dålig sportchef.
De har lön för att göra det till skillnad från oss supportrar som oftast får utgå ifrån tv-bilder och stats. Med enbart det som underlag kan man begå många och dyra misstag.
Där slår du huvudet på spiken.
Scouting och grundlig research och utvärdering av varje spelare vi tar in är viktigt.
Vad är det för spelartyp, hur passar den typen in i vårat lag och i vilken roll. Vad är spelarens styrkor och svagheter. Hur är karaktären och passar den in i omklädningsrummet och kulturen vi vill bygga.

Det jag gillar med Nils Åman är också att han har erfarenhet av SHL och svensk hockey, han känner ligan och har gjort det bra i den tidigare som senior. Han kan kulturen och normerna .
Skriv svar