Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

Andspe skrev: 2026-02-21 22:07:19
Torpeden skrev: 2026-02-21 21:54:33
fryppe skrev: 2026-02-21 21:49:10 Finns det något rykte förutom Erik Gustafsson? tycker att alla andra lag har rykten in vi har har ingenting.
Nej, det är väl inget mer. Man fasar för att Costmar ska få nytt kontrakt.
Vejdemo är väl ett om lif åker ur, känns dock rätt osexigt faktiskt.

Önskelistan till en första:
Bemström - Wilmer Skoog - Hudon
Kyllington - Gustavsson

Men en sådan som Palve är jag inte helt emot att förlänga med. Har gjort det ganska bra trots skador.
Helt okej lista faktiskt jag godkänner den också
1891Marklund
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av 1891Marklund »

Detta är en drömgubbe, gammal polare till Hudon dessutom

Tyvärr står väl Schweiz först om han väljer Europa

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... rre-boulet
Difsky

Silly Season 2026/27

Inlägg av Difsky »

Borgström tror jag har kontrakt. Men spets är ett måste, vi måste höja kvalite och förmågan i truppen. Att gå runt och cementera Viggo som ledande center är inte bra nog. Han får bli vad han blir, han får det han tar. McLaughlin och dickinson in skulle funka men annars en riktigt bra center som ska förväntas spela 1 center. Josefson är på grund av sin skadehistorik också lite av en bonus. Lirar allt så har vi då en grym och stabil centersida, ska krävas en del innan den blir ostabil.

Backarna behöver också mer. Vi måste kunna spela oss ur situationer och sätta igång spelet snabbt utan att offra för mycket bakåt. Det måste även kunnas hållas säkert på båda blålinjerna för att vi kunna skydda oss mot samt bygga upp eget tryck.

Egentligen som jag ser det så måste vi levela upp i Shl kostymen. I år tar vi oss till play in eller bara klarar oss så nästa år måste det byggas på det, tas steg framåt och det gäller även tränarteamet.

Svårt att se hur det ska vara ekonomiskt svårt då vi sålt ut snart varje match hemma denna säsong samt blir av med en del tunga kontrakt. Sen är det en av wikens största styrkor med kontaktnät.

Kolla gärna på kvalitéer som hur de bidrar till kontrollerad ingångar, hur de löser situationer med och utan puck, tekningar etc.
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av klintan85 »

Hoppas man förlänger med Laleggia. Den bästa spelaren genomgående under säsongen förut Hellberg och junisarna.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skriv svar