Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
tadaa123
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av tadaa123 »

Art Vandelay skrev: 2026-02-13 16:21:39 Tänk om man kunde få se Landeskog i DIF-tröjan i åtminstone en säsong till... Men med tanke på vår historik med hemvändare och skador samt Gabriels egen skadehistorik är det nog dumt att drömma om det.
Inte så många år kvar på sitt kontrakt faktiskt. Frågan är om han vill fortsätta på högsta nivån tills han lägger av eller om han vill bosätta sig i Sverige och spela i DIF som Krüger?

Wiken får börja smöra :D
Fragglepot

Silly Season 2026/27

Inlägg av Fragglepot »

Landeskog lär väl bli kvar i staterna efter nhl-karriären är slut. Han har väl en amerikansk fru, och barnen är ju uppvuxna där. Känns som en sådan som blir kvar.

Med hans skadehistorik så lär han ju inte chansa för kaffepengar i shl heller, tyvärr. :/
HCCL

Silly Season 2026/27

Inlägg av HCCL »

Osten östlund skrev: 2026-02-13 11:18:15
HCCL skrev: 2026-02-13 10:08:13
Osten östlund skrev: 2026-02-12 15:00:04
Limp skrev: 2026-02-12 14:48:05
Manijock skrev: 2026-02-12 14:20:50

Å andra sidan så har ju ingen tidigare heller lyckats få ordning på Leksands papper. Verkar komplett omöjligt! Tror det är alldeles för många pampar som lägger sig i och pressar på där. Det är en liten pissplats men självbilden är ju att man är en storklubb som ska fightas om kakan varie år.
Sant, traditionen är ju att gasa i full kareta oavsett ekonomin och sen låta supportrarna vifta bort diverse anklagelser om mygel och misskötsel som förtal från "stockholmsmedia" och andra lags supportrar.
Den här gången råkade det ju vara lokalmedia som var ofina och ickapatriotiska nog att granska 🤣

Med det sagt så har Tjommen liksom inte hanterat det här bra. Det är OK att skydda sitt lag och sin förening, men han verkar ha blivit lite otäckare som människa. Om det är pga press, påverkan av att befinna sig i Lyxfällans miljö över längre tid eller en kombination av detta låter jag vara osagt, men han har ju knappast verkat särskilt sympatisk i intervjuer .
Är inget roligt det där. Minns när JE fick gå. Barry ut. Salak åkte bil ifrån Tjeckien. Gelinas fick top kontrakt.

Fy fan vad skönt att vi slapp gå igenom ett tränarbyte mitt i säsongen ( hoppas på en mer meriterad ass till nästa säsong ).

Vi brände pengar, men även i HA. Leksand bränner pengar nu, men dom sitter redan med jätteskulder. Så åker dom ut, så lär det bli botten/mitten i HA framöver i bästa fall?
Personligen så ser jag hellre en mer meriterad HC och kanske Kimby som ass så att han kan få Växa i kostymen lite…
Tror han sitter säkert, samt kommer nog aldrig petas till ass. Därav jag önskade ass.
Det kan du ju ha rätt i, även om jag hoppas att det kommer in någon ovanför honom till nästa säsong.
Difsky

Silly Season 2026/27

Inlägg av Difsky »

IOM att vi kan vara tidigare ute på marknaden och kanske lite större plånbok samt ifall Viggo stannar. Hoppas man ser möjligheterna till nästa år. Vi har Viggo som antagligen lär explodera likt Elias Pettersson nästa år för en peng som man betalar en butiksmedarbetare på ica. Passa på att lasta upp så vi inte lever och dör på en talang och låt istället talangen vara den ultimata spetsen utöver. Fatta centersidan med Viggo, Josefson, en ny första center och eventuellt Kruger som otroligt stabil fjärde.

Man säger att bra lag har en bra centersida. Låt oss använda lyxen av Viggo och satsa. Om han då visar sig vara en 1A center i SHL för knappt gnuggarpengar i HA så är det bara grymt för då har vi en 1B center i andra linan. Snälla sjabbla inte detta
Användarvisningsbild
klintan85

Silly Season 2026/27

Inlägg av klintan85 »

Väldigt svårt att se en förlägning med Hudon. Men mer från hans sida i så fall.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
AlltidDIF
Säsongskort: Ja

Silly Season 2026/27

Inlägg av AlltidDIF »

klintan85 skrev: 2026-02-16 21:10:46 Väldigt svårt att se en förlägning med Hudon. Men mer från hans sida i så fall.
Skrev på för 2 år?
Boven

Silly Season 2026/27

Inlägg av Boven »

AlltidDIF skrev: 2026-02-16 21:29:16
klintan85 skrev: 2026-02-16 21:10:46 Väldigt svårt att se en förlägning med Hudon. Men mer från hans sida i så fall.
Skrev på för 2 år?
Japp.
m0ng00se

Silly Season 2026/27

Inlägg av m0ng00se »

så här ser det ut enligt EP --> https://www.eliteprospects.com/team/3/djurgardens-if

kontrakt 25/26

jag tycker vi ska gå skilda vägar med:
Costmar
klasen
Palve
Pulli
Renen

Förläng med:
Philip Holm
Laleggia
Minifimpen om möjligt (på lån nu)
Frondell om möjligt (på lån nu)

Osäkra:
Kylington, otroligt hög nivå i sig men är det psyket eller är det nån fysisk skada? Får han lira kontinuerligt så är han ju en topp topp back i SHL men känns som rätt hög osäkerhetsfaktor här tyvärr...

Kruger. Håller han en sässe till?

solem (på lån nu), vet inget om karln. utgångspunkten osedd är väl att vi ska gå skilda vägar men han får gärna vara en ny ung hungrig Thore och bevisa mig fel i mina då förutfattade meningar
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2026/27

Inlägg av fryppe »

m0ng00se skrev: 2026-02-17 13:14:37 så här ser det ut enligt EP --> https://www.eliteprospects.com/team/3/djurgardens-if

kontrakt 25/26

Costmar
klasen
Palve
Pulli
Renen

Förläng med:
Philip Holm
Laleggia

Osäkra:
Kylington, otroligt hög nivå i sig men är det psyket eller är det nån fysisk skada? Får han lira kontinuerligt så är han ju en topp topp back i SHL men känns som rätt hög osäkerhetsfaktor här tyvärr...

solem (på lån nu), vet inget om karln. utgångspunkten osedd är väl att vi ska gå skilda vägar men han får gärna vara en ny ung hungrig Thore och bevisa mig fel i mina då förutfattade meningar
Solem hyr vi bara från östersund han har kontrakt där nästa år.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

fryppe skrev: 2026-02-17 13:42:58
m0ng00se skrev: 2026-02-17 13:14:37 så här ser det ut enligt EP --> https://www.eliteprospects.com/team/3/djurgardens-if

kontrakt 25/26

Costmar
klasen
Palve
Pulli
Renen

Förläng med:
Philip Holm
Laleggia

Osäkra:

- Pulli ryktas ha klart i Finlad.

- Kruger slutar väll troligtvis. Han känner sin kropp och motivation vid detta laget. Så är väll ingen anledning att vänta annars?

- Laleggia och Holm lär väll troligtvis båda vilja ha längre kontrakt. Hänsyn till familjesituationen ( båda 34 bast nästa säsong. Lär vara det sista "bra" kontraktet dom skriver )?

- Kylington, hoppas han inte har sociala medier? Isåfall kanske det finns en lite chans, att han stannar nästa år!
m0ng00se

Silly Season 2026/27

Inlägg av m0ng00se »

Osten östlund skrev: 2026-02-17 14:21:16
fryppe skrev: 2026-02-17 13:42:58

kontrakt 25/26

Costmar
klasen
Palve
Pulli
Renen

Förläng med:
Philip Holm
Laleggia

Osäkra:

- Pulli ryktas ha klart i Finlad.

- Kruger slutar väll troligtvis. Han känner sin kropp och motivation vid detta laget. Så är väll ingen anledning att vänta annars?

- Laleggia och Holm lär väll troligtvis båda vilja ha längre kontrakt. Hänsyn till familjesituationen ( båda 34 bast nästa säsong. Lär vara det sista "bra" kontraktet dom skriver )?

- Kylington, hoppas han inte har sociala medier? Isåfall kanske det finns en lite chans, att han stannar nästa år!
jo men gör solen bra ifrån sig så kan man säker få loss honom från östersun

hänger inte med på kopplingen sociala medier och Kylington? Är det nån biancagrej du syftar på eller?
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Wikegård intresserad/ Expressen.

Dylan McLaughlin

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... mclaughlin
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Snälla, kan nån begränsa spammaren ovan? Herregud, snittar FYRA inlägg om dagen och dubblar med trollkontot Guld.

Sätt en gräns för antalet inlägg per dag, det lusar ju ned hela forumet. Och att INTE stava efternamn med stor bokstav är ju straffbart bara där.

BORT.
Säg den glädje som varar
Osten östlund

Silly Season 2026/27

DIF_Soldier skrev: 2026-02-19 10:11:27 Snälla, kan nån begränsa spammaren ovan? Herregud, snittar FYRA inlägg om dagen och dubblar med trollkontot Guld.

Sätt en gräns för antalet inlägg per dag, det lusar ju ned hela forumet. Och att INTE stava efternamn med stor bokstav är ju straffbart bara där.

BORT.
Soldaten raderade långa meddelandet. Gällande förståelse/empati för varandra.

Kom på vilken typ du är. När du skällde på en mamma i biljettråden i våras.

Kolla med admin om dom kan stänga av mig. Kan säkert svara på hur många "trollkonton" jag använder med. Sen får du klura på varför min ip adress är i Stockholm och GULDS i USA.

Tips läs igenom dina egna inlägg. Samt ställ dig frågan, vad tillför jag till detta forum? Kan inte minnas att jag läst något positivt. Snarare att du försöker " mästra forumet och andras åsikter ".
Manijock

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

Osten östlund skrev: 2026-02-19 14:19:47
DIF_Soldier skrev: 2026-02-19 10:11:27 Snälla, kan nån begränsa spammaren ovan? Herregud, snittar FYRA inlägg om dagen och dubblar med trollkontot Guld.

BORT.
Soldaten raderade långa meddelandet. Gällande förståelse/empati för varandra.

Kom på vilken typ du är. När du skällde på en mamma i biljettråden i våras.

Kolla med admin om dom kan stänga av mig. Kan säkert svara på hur många "trollkonton" jag använder med. Sen får du klura på varför min ip adress är i Stockholm och GULDS i USA.

Tips läs igenom dina egna inlägg. Samt ställ dig frågan, vad tillför jag till detta forum? Kan inte minnas att jag läst något positivt. Snarare att du försöker " mästra forumet och andras åsikter ".
Soldaten har tappat det totalt. Kastar skit omkring sig på ackord och sen försvinner han ur diskussionen. Blivit lite av en tradion för honom härinne.

Rätt kul emellanåt :lol:
Skriv svar