Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Flawless
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Flawless »

Tänk er Bemström på ena sidan och Hudon på andra i PP. Då får de svårt att tjuva i markeringen 😁
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Hudon - Ny - Snively
Ny - Björck - Ny
Blomgren - Josefson - Ny
Grewe - Salsten - Pettersen
Nordmark/Stockselius krigar för en plats.

Strunta i kedjorna men det är väl dom här typerna vi behöver få in till nästa säsong rent depth-mässigt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Knickedick

Silly Season 2026/27

Inlägg av Knickedick »

Flawless skrev: 2026-02-10 13:10:38 Tänk er Bemström på ena sidan och Hudon på andra i PP. Då får de svårt att tjuva i markeringen 😁
Andra PP med Frondell och Olle Liss :lol:
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av Henkos »

Jim Morrison skrev: 2026-02-10 13:11:39 Hudon - Ny - Snively
Ny - Björck - Ny
Blomgren - Josefson - Ny

Strunta i kedjorna men det är väl dom här typerna vi behöver få in till nästa säsong rent depth-mässigt.
Ser bra ut och fin uppgradering mot denna säsong. Men känns lite tunnt med tanke på JVM? Vill nog se en till FW iaf.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Henkos skrev: 2026-02-11 08:08:10
Ny - Björck - Ny
Blomgren - Josefson - Ny

Ser bra ut och fin uppgradering mot denna säsong. Men känns lite tunnt med tanke på JVM? Vill nog se en till FW iaf.
Ja, förmodligen. Sedan är nog Josefson lite av ett osäkert kort också.

Sedan vet jag inte om man ska hitta en lösning för Pettersen. Jag gillar honom i en fjärdekedja men känslan är att han tjänar lite för mycket för att spela där.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Flawless

Silly Season 2026/27

Inlägg av Flawless »

Knickedick skrev: 2026-02-10 23:11:13
Flawless skrev: 2026-02-10 13:10:38 Tänk er Bemström på ena sidan och Hudon på andra i PP. Då får de svårt att tjuva i markeringen 😁
Andra PP med Frondell och Olle Liss :lol:
Nåja 🙂
Tycker inte Frondell har det klippet i direktskottet som vissa andra. Han har ett bra skott men i lite andra situationer. Kan vara dåliga passningar i PP iofs om man funderar lite längre. Vi behöver bättre passningar från back. 😣
Användarvisningsbild
jsson

Silly Season 2026/27

Inlägg av jsson »

Tjomme får kicken av Leksand.

Hade inte haft något emot att ha in honom i organisationen igen.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... r-leksand/
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Flawless

Silly Season 2026/27

Inlägg av Flawless »

jsson skrev: 2026-02-12 10:19:14 Tjomme får kicken av Leksand.

Lite blandade känslor. En favorit på många sätt. Men finns också några fläckar på den solen 😕
dr111DIF

Silly Season 2026/27

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2026-02-11 08:18:56
Henkos skrev: 2026-02-11 08:08:10
Ny - Björck - Ny
Blomgren - Josefson - Ny

Ja, förmodligen. Sedan är nog Josefson lite av ett osäkert kort också.

Sedan vet jag inte om man ska hitta en lösning för Pettersen. Jag gillar honom i en fjärdekedja men känslan är att han tjänar lite för mycket för att spela där.
Var ju avstängd och var väl typ 230k eller därikring. Det kommer han inte leva upp till som du säger, även om teknik, speed och riv gör honom bra för en 3e/4e.

Vi lär inte bli av med det kontraktet i sommar. Nu är dock många desperata. Om någon hugger vetefan om man inte ska släppa innan deadline?

Finns ju en del halvintressanta spelare i ekonomiskt trängda HA man skulle kunna få loss för hans lön resten av säsongen.
Fragglepot

Silly Season 2026/27

Inlägg av Fragglepot »

Hans första år i Leksand gjorde han ju en hel del fynd. Camper, Ashton, Hrivik osv. Tror det finns en riktigt kompetent sportchef där, han lär väl bli plockad av något annat lag ganska snart.
Manijock

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

Nej speciellt med tanke på att Wikegård knappast är pur-ung heller. Hade gärna sett Tjomme som ren sportchef och ge Wikegård ett större helgreppsansvar.

Vet inte om jag är superimponerad av sportcheferiet hittils som det är nu. Om det är Due Boje eller Wiken det felar på, låter jag vara osagt, men missarna har varit många.
Osten östlund

Silly Season 2026/27

Inlägg av Osten östlund »

Manijock skrev: 2026-02-12 12:11:51

Nej speciellt med tanke på att Wikegård knappast är pur-ung heller. Hade gärna sett Tjomme som ren sportchef och ge Wikegård ett större helgreppsansvar.

Vet inte om jag är superimponerad av sportcheferiet hittils som det är nu. Om det är Due Boje eller Wiken det felar på, låter jag vara osagt, men missarna har varit många.
Tony Mårtensson finns med. Men Wiken kliver ju endast in nu för att " täcka skott när det blåser ". Annars är det ju Due Boje han skickar fram.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2026/27

Inlägg av Jim Morrison »

Varit rätt intresserad av Tjomme tidigare men han har inte imponerat på mig i Leksand. Kastat pengar omkring sig på halvdana spelare. Kanske i rollen som han hade innan hos oss hade fungerat men helst utan ensam exekutiv kraft.

Mitt val för att förstärka organisationen är Patrik Hansen. Tidigare scout hos oss och numera i Färjestad. Riktigt klok och duktig. Väldigt bra hockeyöga.
Nypovich

Silly Season 2026/27

Inlägg av Nypovich »

Jim Morrison skrev: 2026-02-12 12:32:28 Varit rätt intresserad av Tjomme tidigare men han har inte imponerat på mig i Leksand. Kastat pengar omkring sig på halvdana spelare. Kanske i rollen som han hade innan hos oss hade fungerat men helst utan ensam exekutiv kraft.

Mitt val för att förstärka organisationen är Patrik Hansen. Tidigare scout hos oss och numera i Färjestad. Riktigt klok och duktig. Väldigt bra hockeyöga.
Visst att han inte är ensam om det, men, har man som sportchef, med stort ansvar i föreningen, gjort att det går 20millar minus. Då har man lite att bevisa alltså..
In Wikegård we trust!
Manijock

Silly Season 2026/27

Inlägg av Manijock »

Nypovich skrev: 2026-02-12 12:35:44
Jim Morrison skrev: 2026-02-12 12:32:28 Varit rätt intresserad av Tjomme tidigare men han har inte imponerat på mig i Leksand. Kastat pengar omkring sig på halvdana spelare. Kanske i rollen som han hade innan hos oss hade fungerat men helst utan ensam exekutiv kraft.

Visst att han inte är ensam om det, men, har man som sportchef, med stort ansvar i föreningen, gjort att det går 20millar minus. Då har man lite att bevisa alltså..
Å andra sidan så har ju ingen tidigare heller lyckats få ordning på Leksands papper. Verkar komplett omöjligt! Tror det är alldeles för många pampar som lägger sig i och pressar på där. Det är en liten pissplats men självbilden är ju att man är en storklubb som ska fightas om kakan varie år.
Skriv svar