Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
tadaa123
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av tadaa123 »

Art Vandelay skrev: 2026-02-13 16:21:39 Tänk om man kunde få se Landeskog i DIF-tröjan i åtminstone en säsong till... Men med tanke på vår historik med hemvändare och skador samt Gabriels egen skadehistorik är det nog dumt att drömma om det.
Inte så många år kvar på sitt kontrakt faktiskt. Frågan är om han vill fortsätta på högsta nivån tills han lägger av eller om han vill bosätta sig i Sverige och spela i DIF som Krüger?

Wiken får börja smöra :D
Fragglepot

Silly Season 2026/27

Inlägg av Fragglepot »

Landeskog lär väl bli kvar i staterna efter nhl-karriären är slut. Han har väl en amerikansk fru, och barnen är ju uppvuxna där. Känns som en sådan som blir kvar.

Med hans skadehistorik så lär han ju inte chansa för kaffepengar i shl heller, tyvärr. :/
HCCL

Silly Season 2026/27

Inlägg av HCCL »

Osten östlund skrev: 2026-02-13 11:18:15
HCCL skrev: 2026-02-13 10:08:13
Osten östlund skrev: 2026-02-12 15:00:04
Limp skrev: 2026-02-12 14:48:05
Manijock skrev: 2026-02-12 14:20:50

Å andra sidan så har ju ingen tidigare heller lyckats få ordning på Leksands papper. Verkar komplett omöjligt! Tror det är alldeles för många pampar som lägger sig i och pressar på där. Det är en liten pissplats men självbilden är ju att man är en storklubb som ska fightas om kakan varie år.
Sant, traditionen är ju att gasa i full kareta oavsett ekonomin och sen låta supportrarna vifta bort diverse anklagelser om mygel och misskötsel som förtal från "stockholmsmedia" och andra lags supportrar.
Den här gången råkade det ju vara lokalmedia som var ofina och ickapatriotiska nog att granska 🤣

Med det sagt så har Tjommen liksom inte hanterat det här bra. Det är OK att skydda sitt lag och sin förening, men han verkar ha blivit lite otäckare som människa. Om det är pga press, påverkan av att befinna sig i Lyxfällans miljö över längre tid eller en kombination av detta låter jag vara osagt, men han har ju knappast verkat särskilt sympatisk i intervjuer .
Är inget roligt det där. Minns när JE fick gå. Barry ut. Salak åkte bil ifrån Tjeckien. Gelinas fick top kontrakt.

Fy fan vad skönt att vi slapp gå igenom ett tränarbyte mitt i säsongen ( hoppas på en mer meriterad ass till nästa säsong ).

Vi brände pengar, men även i HA. Leksand bränner pengar nu, men dom sitter redan med jätteskulder. Så åker dom ut, så lär det bli botten/mitten i HA framöver i bästa fall?
Personligen så ser jag hellre en mer meriterad HC och kanske Kimby som ass så att han kan få Växa i kostymen lite…
Tror han sitter säkert, samt kommer nog aldrig petas till ass. Därav jag önskade ass.
Det kan du ju ha rätt i, även om jag hoppas att det kommer in någon ovanför honom till nästa säsong.
Skriv svar