Det verkar som jag inte kan lura in forumet i lyxfällan-daniel- skrev: ↑2025-12-04 16:34:08Fast den omfattar ju ändå ett potentiellt värde för Stockholms Stad eftersom det möjligtvis kan göras något med endera marken eller arenan i framtiden, så värdet kan ju inte tillskrivas 0 SEK.Philly Flu skrev: ↑2025-12-04 13:56:54Funderar högt nu. Om man beslutat att Hovet inte ska rivas, är inte marken ”värdelös” då? Den kan ju inte användas till något annat.-daniel- skrev: ↑2025-12-04 12:47:32 Ni glömmer att marken Hovet står på är värdefull, plus att arenan - trots sitt enormt stora upprustningsbehov - trots allt är kapabel att inhysa hyfsat lukrativa evenemang även i befintligt skick. Jag skulle killgissa på en köpeskilling på minst 200 MSEK.
Men jag är tämligen övertygad att det aldrig kommer ske, främst av politiska skäl. Kommer helt enkelt vara svårt att hitta enighet i frågan.![]()
DIF i Media
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
DIF i Media
- -daniel-
DIF i Media
Äh det var ett bra försök.Philly Flu skrev: ↑2025-12-04 20:44:45Det verkar som jag inte kan lura in forumet i lyxfällan-daniel- skrev: ↑2025-12-04 16:34:08Fast den omfattar ju ändå ett potentiellt värde för Stockholms Stad eftersom det möjligtvis kan göras något med endera marken eller arenan i framtiden, så värdet kan ju inte tillskrivas 0 SEK.Philly Flu skrev: ↑2025-12-04 13:56:54Funderar högt nu. Om man beslutat att Hovet inte ska rivas, är inte marken ”värdelös” då? Den kan ju inte användas till något annat.-daniel- skrev: ↑2025-12-04 12:47:32 Ni glömmer att marken Hovet står på är värdefull, plus att arenan - trots sitt enormt stora upprustningsbehov - trots allt är kapabel att inhysa hyfsat lukrativa evenemang även i befintligt skick. Jag skulle killgissa på en köpeskilling på minst 200 MSEK.
Men jag är tämligen övertygad att det aldrig kommer ske, främst av politiska skäl. Kommer helt enkelt vara svårt att hitta enighet i frågan.![]()
![]()
- DIF_Soldier
DIF i Media
https://hockeynews.se/nyheter/eklund-kl ... jvm-spelar
Detta är vidrig jävla clickbait av Ek. HN har verkligen tappat det totalt.
Detta är alltså INTE en artikel om status på Eklunds skada, som han vet att man vill veta.
Nej, delen i rubriken "så säger JVM-spelaren" handlar om ANTON FRONDELL. Inte ett ord om status på Eklund.
Fuck you Ek, I'm done.
Detta är alltså INTE en artikel om status på Eklunds skada, som han vet att man vill veta.
Nej, delen i rubriken "så säger JVM-spelaren" handlar om ANTON FRONDELL. Inte ett ord om status på Eklund.
Fuck you Ek, I'm done.
Säg den glädje som varar
DIF i Media
Läste en gammal artikel ned Landeskog. Visste inte han var sådan Bajen Supporter.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
GULD
- Medlem: Ja, ständig medlem
DIF i Media
I Fotboll är han Hammarby 100%
jag skiter fullständigt i fotboll överhuvud taget
Fuck europeisk leka boll sparkas på benen filma bla bla
Och idioter med bengaler o kina puffar pinsamt värre
The DIF ONE
-
GULD
DIF i Media
DIF_Soldier skrev: ↑2025-12-07 15:08:16 https://hockeynews.se/nyheter/eklund-kl ... jvm-spelar
Fuck you Ek, I'm done.
Haha exakt alla som väntar på jvm klickar
The DIF ONE
DIF i Media
Men jag trodde han var 100 procentig Djurgårdare. Han håller ju bara på DIF p.g.a. att han har spelat här.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
GULD
DIF i Media
I Hockey är han 100% Djurgårdareklintan85 skrev: ↑2025-12-12 20:55:05Men jag trodde han var 100 procentig Djurgårdare. Han håller ju bara på DIF p.g.a. att han har spelat här.
The DIF ONE
- Jim Morrison
DIF i Media
GULD skrev: ↑2025-12-13 07:59:26
I Hockey är han 100% Djurgårdareklintan85 skrev: ↑2025-12-12 20:55:05Men jag trodde han var 100 procentig Djurgårdare. Han håller ju bara på DIF p.g.a. att han har spelat här.

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
GULD
DIF i Media
Splittrad snubbe han har pratat om difJim Morrison skrev: ↑2025-12-13 09:20:26GULD skrev: ↑2025-12-13 07:59:26
![]()
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
Å andra sidan har han rotat sej här så han kommer aldrig att spela i sverige
The DIF ONE
DIF i Media
I min värld kan du inte vara Hammarby i en sport och DIF i en annan... löjligt! Det är som om man är kristen på lördagar men muslim på söndagar... fuck that, pick a side!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
antondahlback
DIF i Media
Läser man gamla artikeln som länkades ovan så får man ändå en rätt bra bild. Han är bajare pga familj MEN under sina år här samt under lockouten skapades det "känslor för klubben". Med andra ord så är han bajare och skulle nog absolut föredragit Bajen om dom fortfarande bedrev elitverksamhet.
Själv skulle jag inte tacka nej till en landeskog oavsett vad han höll på för lag privat. Känns som urtypen proffesionell, hade absolut sett mellan fingrarna om han vill vända hem för att spela och bo i Stockholm. Nu lär ju det aldrig hända men...
Själv skulle jag inte tacka nej till en landeskog oavsett vad han höll på för lag privat. Känns som urtypen proffesionell, hade absolut sett mellan fingrarna om han vill vända hem för att spela och bo i Stockholm. Nu lär ju det aldrig hända men...
-
Tellqvist32
DIF i Media
Farsan råbajare, Gabbe har spelat betydligt fler säsonger i Hammarby än Djurgården, dessutom alla formativa ungdomsår i Bajens otroliga 92-lag med bla. Erik Gustafsson, Fredric Weigel, Patrik Nemeth och Fredrik Claesson.
Visst, alla dessa värvades ju till Bajen men att fyra från samma ungdomslag når NHL är rätt sjukt.
Visst, alla dessa värvades ju till Bajen men att fyra från samma ungdomslag når NHL är rätt sjukt.
DIF i Media
Nej självklart tackar man inte nej till honom. Men det är lite tråkigt bara. Ända anledning att han valde DIF var för de la ner verksamheten i Hammarby och då kom han till DIF. Innan dess var han helt Hammarbyare. Skulle också tro att han hellre och skulle spela i Hammarby idag om de var bättre.antondahlback skrev: ↑2025-12-13 12:11:03 Läser man gamla artikeln som länkades ovan så får man ändå en rätt bra bild. Han är bajare pga familj MEN under sina år här samt under lockouten skapades det "känslor för klubben". Med andra ord så är han bajare och skulle nog absolut föredragit Bajen om dom fortfarande bedrev elitverksamhet.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
DIF i Media
Så är det nog med rätt långa spelare i våra led? Eller vad ska man göra om man föds in i hockeyvärlden som bajare? Lägga ner för att man inte kommer in där man vill. Förstår andemeningen, men man kan ju börja tycka om en annan förening också när man inte är så gammal.klintan85 skrev: ↑2025-12-13 18:27:58Nej självklart tackar man inte nej till honom. Men det är lite tråkigt bara. Ända anledning att han valde DIF var för de la ner verksamheten i Hammarby och då kom han till DIF. Innan dess var han helt Hammarbyare. Skulle också tro att han hellre och skulle spela i Hammarby idag om de var bättre.antondahlback skrev: ↑2025-12-13 12:11:03 Läser man gamla artikeln som länkades ovan så får man ändå en rätt bra bild. Han är bajare pga familj MEN under sina år här samt under lockouten skapades det "känslor för klubben". Med andra ord så är han bajare och skulle nog absolut föredragit Bajen om dom fortfarande bedrev elitverksamhet.
In Wikegård we trust!