DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Philly Flu
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF i Media

Inlägg av Philly Flu »

-daniel- skrev: 2025-12-04 16:34:08
Philly Flu skrev: 2025-12-04 13:56:54
-daniel- skrev: 2025-12-04 12:47:32 Ni glömmer att marken Hovet står på är värdefull, plus att arenan - trots sitt enormt stora upprustningsbehov - trots allt är kapabel att inhysa hyfsat lukrativa evenemang även i befintligt skick. Jag skulle killgissa på en köpeskilling på minst 200 MSEK.

Men jag är tämligen övertygad att det aldrig kommer ske, främst av politiska skäl. Kommer helt enkelt vara svårt att hitta enighet i frågan.
Funderar högt nu. Om man beslutat att Hovet inte ska rivas, är inte marken ”värdelös” då? Den kan ju inte användas till något annat.
Fast den omfattar ju ändå ett potentiellt värde för Stockholms Stad eftersom det möjligtvis kan göras något med endera marken eller arenan i framtiden, så värdet kan ju inte tillskrivas 0 SEK. :)
Det verkar som jag inte kan lura in forumet i lyxfällan :roll:
Användarvisningsbild
-daniel-

DIF i Media

Inlägg av -daniel- »

Philly Flu skrev: 2025-12-04 20:44:45
-daniel- skrev: 2025-12-04 16:34:08
Philly Flu skrev: 2025-12-04 13:56:54
-daniel- skrev: 2025-12-04 12:47:32 Ni glömmer att marken Hovet står på är värdefull, plus att arenan - trots sitt enormt stora upprustningsbehov - trots allt är kapabel att inhysa hyfsat lukrativa evenemang även i befintligt skick. Jag skulle killgissa på en köpeskilling på minst 200 MSEK.

Men jag är tämligen övertygad att det aldrig kommer ske, främst av politiska skäl. Kommer helt enkelt vara svårt att hitta enighet i frågan.
Funderar högt nu. Om man beslutat att Hovet inte ska rivas, är inte marken ”värdelös” då? Den kan ju inte användas till något annat.
Fast den omfattar ju ändå ett potentiellt värde för Stockholms Stad eftersom det möjligtvis kan göras något med endera marken eller arenan i framtiden, så värdet kan ju inte tillskrivas 0 SEK. :)
Det verkar som jag inte kan lura in forumet i lyxfällan :roll:
Äh det var ett bra försök. :wink:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

DIF i Media

Inlägg av DIF_Soldier »

https://hockeynews.se/nyheter/eklund-kl ... jvm-spelar

Detta är vidrig jävla clickbait av Ek. HN har verkligen tappat det totalt.

Detta är alltså INTE en artikel om status på Eklunds skada, som han vet att man vill veta.
Nej, delen i rubriken "så säger JVM-spelaren" handlar om ANTON FRONDELL. Inte ett ord om status på Eklund.

Fuck you Ek, I'm done.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
klintan85

DIF i Media

Inlägg av klintan85 »

Läste en gammal artikel ned Landeskog. Visste inte han var sådan Bajen Supporter.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF i Media

Inlägg av GULD »

klintan85 skrev: 2025-12-12 12:10:08 Läste en gammal artikel ned Landeskog. Visste inte han var sådan Bajen Supporter.
I Fotboll är han Hammarby 100%

jag skiter fullständigt i fotboll överhuvud taget
Fuck europeisk leka boll sparkas på benen filma bla bla

Och idioter med bengaler o kina puffar pinsamt värre :)
The DIF ONE
GULD

DIF i Media

Inlägg av GULD »

DIF_Soldier skrev: 2025-12-07 15:08:16 https://hockeynews.se/nyheter/eklund-kl ... jvm-spelar

Detta är vidrig jävla clickbait av Ek. HN har verkligen tappat det totalt.

Detta är alltså INTE en artikel om status på Eklunds skada, som han vet att man vill veta.
Nej, delen i rubriken "så säger JVM-spelaren" handlar om ANTON FRONDELL. Inte ett ord om status på Eklund.

Fuck you Ek, I'm done.

Haha exakt alla som väntar på jvm klickar :)
The DIF ONE
Användarvisningsbild
klintan85

DIF i Media

Inlägg av klintan85 »

GULD skrev: 2025-12-12 14:27:27
klintan85 skrev: 2025-12-12 12:10:08 Läste en gammal artikel ned Landeskog. Visste inte han var sådan Bajen Supporter.

Men jag trodde han var 100 procentig Djurgårdare. Han håller ju bara på DIF p.g.a. att han har spelat här.
-Rolle Stoltz
GULD

DIF i Media

Inlägg av GULD »

:P
klintan85 skrev: 2025-12-12 20:55:05

Men jag trodde han var 100 procentig Djurgårdare. Han håller ju bara på DIF p.g.a. att han har spelat här.
I Hockey är han 100% Djurgårdare
The DIF ONE
Användarvisningsbild
Jim Morrison

DIF i Media

Inlägg av Jim Morrison »

GULD skrev: 2025-12-13 07:59:26 :P

Bild
Bild
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
GULD

DIF i Media

Inlägg av GULD »

Jim Morrison skrev: 2025-12-13 09:20:26
GULD skrev: 2025-12-13 07:59:26 :P

Bild
Bild
Splittrad snubbe han har pratat om dif

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden

Å andra sidan har han rotat sej här så han kommer aldrig att spela i sverige
The DIF ONE
Användarvisningsbild
captcash

DIF i Media

Inlägg av captcash »

I min värld kan du inte vara Hammarby i en sport och DIF i en annan... löjligt! Det är som om man är kristen på lördagar men muslim på söndagar... fuck that, pick a side!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
antondahlback

DIF i Media

Inlägg av antondahlback »

Läser man gamla artikeln som länkades ovan så får man ändå en rätt bra bild. Han är bajare pga familj MEN under sina år här samt under lockouten skapades det "känslor för klubben". Med andra ord så är han bajare och skulle nog absolut föredragit Bajen om dom fortfarande bedrev elitverksamhet.

Själv skulle jag inte tacka nej till en landeskog oavsett vad han höll på för lag privat. Känns som urtypen proffesionell, hade absolut sett mellan fingrarna om han vill vända hem för att spela och bo i Stockholm. Nu lär ju det aldrig hända men...
Tellqvist32

DIF i Media

Inlägg av Tellqvist32 »

Farsan råbajare, Gabbe har spelat betydligt fler säsonger i Hammarby än Djurgården, dessutom alla formativa ungdomsår i Bajens otroliga 92-lag med bla. Erik Gustafsson, Fredric Weigel, Patrik Nemeth och Fredrik Claesson.

Visst, alla dessa värvades ju till Bajen men att fyra från samma ungdomslag når NHL är rätt sjukt.
Användarvisningsbild
klintan85

DIF i Media

Inlägg av klintan85 »

antondahlback skrev: 2025-12-13 12:11:03 Läser man gamla artikeln som länkades ovan så får man ändå en rätt bra bild. Han är bajare pga familj MEN under sina år här samt under lockouten skapades det "känslor för klubben". Med andra ord så är han bajare och skulle nog absolut föredragit Bajen om dom fortfarande bedrev elitverksamhet.

Själv skulle jag inte tacka nej till en landeskog oavsett vad han höll på för lag privat. Känns som urtypen proffesionell, hade absolut sett mellan fingrarna om han vill vända hem för att spela och bo i Stockholm. Nu lär ju det aldrig hända men...
Nej självklart tackar man inte nej till honom. Men det är lite tråkigt bara. Ända anledning att han valde DIF var för de la ner verksamheten i Hammarby och då kom han till DIF. Innan dess var han helt Hammarbyare. Skulle också tro att han hellre och skulle spela i Hammarby idag om de var bättre.
-Rolle Stoltz
Nypovich

DIF i Media

Inlägg av Nypovich »

klintan85 skrev: 2025-12-13 18:27:58
antondahlback skrev: 2025-12-13 12:11:03 Läser man gamla artikeln som länkades ovan så får man ändå en rätt bra bild. Han är bajare pga familj MEN under sina år här samt under lockouten skapades det "känslor för klubben". Med andra ord så är han bajare och skulle nog absolut föredragit Bajen om dom fortfarande bedrev elitverksamhet.

Nej självklart tackar man inte nej till honom. Men det är lite tråkigt bara. Ända anledning att han valde DIF var för de la ner verksamheten i Hammarby och då kom han till DIF. Innan dess var han helt Hammarbyare. Skulle också tro att han hellre och skulle spela i Hammarby idag om de var bättre.
Så är det nog med rätt långa spelare i våra led? Eller vad ska man göra om man föds in i hockeyvärlden som bajare? Lägga ner för att man inte kommer in där man vill. Förstår andemeningen, men man kan ju börja tycka om en annan förening också när man inte är så gammal.
In Wikegård we trust!
Skriv svar