DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Philly Flu
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF i Media

Inlägg av Philly Flu »

-daniel- skrev: 2025-12-04 16:34:08
Philly Flu skrev: 2025-12-04 13:56:54
-daniel- skrev: 2025-12-04 12:47:32 Ni glömmer att marken Hovet står på är värdefull, plus att arenan - trots sitt enormt stora upprustningsbehov - trots allt är kapabel att inhysa hyfsat lukrativa evenemang även i befintligt skick. Jag skulle killgissa på en köpeskilling på minst 200 MSEK.

Men jag är tämligen övertygad att det aldrig kommer ske, främst av politiska skäl. Kommer helt enkelt vara svårt att hitta enighet i frågan.
Funderar högt nu. Om man beslutat att Hovet inte ska rivas, är inte marken ”värdelös” då? Den kan ju inte användas till något annat.
Fast den omfattar ju ändå ett potentiellt värde för Stockholms Stad eftersom det möjligtvis kan göras något med endera marken eller arenan i framtiden, så värdet kan ju inte tillskrivas 0 SEK. :)
Det verkar som jag inte kan lura in forumet i lyxfällan :roll:
Användarvisningsbild
-daniel-

DIF i Media

Inlägg av -daniel- »

Philly Flu skrev: 2025-12-04 20:44:45
-daniel- skrev: 2025-12-04 16:34:08
Philly Flu skrev: 2025-12-04 13:56:54
-daniel- skrev: 2025-12-04 12:47:32 Ni glömmer att marken Hovet står på är värdefull, plus att arenan - trots sitt enormt stora upprustningsbehov - trots allt är kapabel att inhysa hyfsat lukrativa evenemang även i befintligt skick. Jag skulle killgissa på en köpeskilling på minst 200 MSEK.

Men jag är tämligen övertygad att det aldrig kommer ske, främst av politiska skäl. Kommer helt enkelt vara svårt att hitta enighet i frågan.
Funderar högt nu. Om man beslutat att Hovet inte ska rivas, är inte marken ”värdelös” då? Den kan ju inte användas till något annat.
Fast den omfattar ju ändå ett potentiellt värde för Stockholms Stad eftersom det möjligtvis kan göras något med endera marken eller arenan i framtiden, så värdet kan ju inte tillskrivas 0 SEK. :)
Det verkar som jag inte kan lura in forumet i lyxfällan :roll:
Äh det var ett bra försök. :wink:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

DIF i Media

Inlägg av DIF_Soldier »

https://hockeynews.se/nyheter/eklund-kl ... jvm-spelar

Detta är vidrig jävla clickbait av Ek. HN har verkligen tappat det totalt.

Detta är alltså INTE en artikel om status på Eklunds skada, som han vet att man vill veta.
Nej, delen i rubriken "så säger JVM-spelaren" handlar om ANTON FRONDELL. Inte ett ord om status på Eklund.

Fuck you Ek, I'm done.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
klintan85

DIF i Media

Inlägg av klintan85 »

Läste en gammal artikel ned Landeskog. Visste inte han var sådan Bajen Supporter.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF i Media

Inlägg av GULD »

klintan85 skrev: 2025-12-12 12:10:08 Läste en gammal artikel ned Landeskog. Visste inte han var sådan Bajen Supporter.
I Fotboll är han Hammarby 100%

jag skiter fullständigt i fotboll överhuvud taget
Fuck europeisk leka boll sparkas på benen filma bla bla

Och idioter med bengaler o kina puffar pinsamt värre :)
The DIF ONE
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF i Media

Inlägg av GULD »

DIF_Soldier skrev: 2025-12-07 15:08:16 https://hockeynews.se/nyheter/eklund-kl ... jvm-spelar

Detta är vidrig jävla clickbait av Ek. HN har verkligen tappat det totalt.

Detta är alltså INTE en artikel om status på Eklunds skada, som han vet att man vill veta.
Nej, delen i rubriken "så säger JVM-spelaren" handlar om ANTON FRONDELL. Inte ett ord om status på Eklund.

Fuck you Ek, I'm done.

Haha exakt alla som väntar på jvm klickar :)
The DIF ONE
Skriv svar