SHL 25/26 Djurgårdens IF - Timrå 27/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
tadaa123

Inlägg av tadaa123 »

DRC skrev: 2025-09-27 19:35:33 Brodin såg rätt fin ut
Hellberg hyllade honom i omklädningsrummet och gav han MVP

Förstår inte varför han inte få mer chanser, är han så jävla dålig på träningarna eller? Hans kedja med Grewe var ju starkast i semi och finalen i HA..
BigJ

Inlägg av BigJ »

tadaa123 skrev: 2025-09-27 20:22:00
DRC skrev: 2025-09-27 19:35:33 Brodin såg rätt fin ut
Hellberg hyllade honom i omklädningsrummet och gav han MVP

Förstår inte varför han inte få mer chanser, är han så jävla dålig på träningarna eller? Hans kedja med Grewe var ju starkast i semi och finalen i HA..
Håller med till 100 procent
Mash

Inlägg av Mash »

Tror att 2 - 11 förlusten var det bästa som kan hänt oss så här i efterhand. Förstå mentaliteten som både Luleå och bevisligen Timrå haft, att om Frölunda kan göra 11 mål kan väl de lika gärna kunna göra 6-7-8 mål på oss? Men icke då! Underskatta aldrig en motståndare, men tror fan de gör det ändå och jag kan tänka mig att det kommer gynna oss några omgångar till.

SÅ JÄVLA BRA DJURGÅR'N
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Problemet med Brodin är att man aldrig vet vart man har honom.

Kan vara ett fysiskt monster i en match för att sedan förlora varenda närkamp de kommande tre. I alla fall i Hockeyallsvenskan.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Mash skrev: 2025-09-27 20:34:51 Tror att 2 - 11 förlusten var det bästa som kan hänt oss så här i efterhand. Förstå mentaliteten som både Luleå och bevisligen Timrå haft, att om Frölunda kan göra 11 mål kan väl de lika gärna kunna göra 6-7-8 mål på oss? Men icke då! Underskatta aldrig en motståndare, men tror fan de gör det ändå och jag kan tänka mig att det kommer gynna oss några omgångar till.

SÅ JÄVLA BRA DJURGÅR'N
Med facit i handen kan det vara så, hade det varit 4-0 till Luleå efter 10 min som det borde och sen förlust idag kanske det varit det sämsta som hänt, små marginaler i idrott.
Karlander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Karlander »

Praetori skrev: 2025-09-27 20:13:43
Doyle 1 skrev: 2025-09-27 19:58:00 Vi måste se över målvaktssituationen. Tyvärr håller inte Hävelid i SHL..
Hävelid håller för SHL. Han kan dock inte ensam bära Djurgården som vi ser ut i år i SHL. Det kan inte Hellberg heller, om vi skall vara ärliga, även om han är en mer meriterad VM-guldvinnande slips som är längre fram och bättre än en n00b som Hävelid.
För målvaktspar är just det. Ett team. Får vi en skada på någon av dem måste en tredjespade in. Det är inget unikt för Djurgården. Alla lag har samma svaghet.

Jag förstår psykologin bakom hur folk tänker. Hellberg är en snuttefilt och det skulle vara sjukt bekvämt med en ny lika bra snuttefilt medan mamma tvättar/lagar den andra. Men så funkar det inte. Det finns ingen etablerad slips att plocka in som kan agera mentalt bandage, ens från NHL. Ingenting kommer nämligen motsvara förväntningarna på Hellberg. Inte ens Hellberg själv.
Det är ju inte direkt konstigt att folk är lyriska över Hellberg när vi äntligen har en målis som på egen hand kan hålla ett likaläge eller till uddamålet och ge oss chansen att vinna mot i princip alla motstånd i SHL fast vi är i spelmässigt underläge. Med tanke på de puckar Hävelid släpper mot Växjö tror jag att det är få som har ett ökat förtroende för honom.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Enkelt... 8)

Det finns att jobba på...och att bygga vidare på.
Vi ser lite tätare ut idag, förvisso är TIK inte ett lag som kommer vara topp 6 om 20 omgångar, men ändå.

Vi gnetar och sliter ihop till något bra och vetskapen redan nu att vi kan ta alla 3 poäng även om matchstarterna inte sett optimala ut, den är sjukt viktigt

Sedan tror jag i längden att vi behöver lyfta upp spelet oftare och bo i anfallszon lite mer,
Då kommer också antal skott mot egna målet minska.

Utan Hellberg känns det som vår poängchans minskar drastiskt.

Har inga siffror på detta, men vår effektivitet känns väldigt hög än så länge, en parameter som blir svår att hålla över tid om matcherna ser ut som dom gjort hittills.
Vi har inte riktigt förmått att fört spelet i någon av de 6 inledande matcherna.

Säsongen är lång, mycket ska slipas och tränas på.
Så grymt betydelsefullt med så bra poängskörd, bättre än jag vågat hoppas på
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Det är också lite intressant att serien så här långt har varit lite omvänt försäsongen. Då var vi ganska bleka i 5v5 medans vi var väldigt skarpa i special teams.

Special teams har enligt statistiken varit vår sämsta gren - 18.18% i powerplay (11:e plats) och 57.14% i boxplay (13:e plats). Inga smickrande siffror, direkt.

Känns som vi har en del sparkapital att hämta där om/när vi får reda på det.
niz

Inlägg av niz »

Hovets kungar - Våra hjältar!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Vadå? Brodin och Rensfeldt platsar väl inte eller? Noterar bode andra och tredje målet som de direkt ligger bakom. En ofantlig miss från Brodin ifrån ännu ett.

Hockey är inte så komplicerat ibland. De starkaste vinner. Därför avgör sådana killar!

Älskar att de får det de förtjänar. Måtte någon annan ytter än Grewe bli indisponibel så att Brodin får fortsätta. Borde gå före en kille som Pettersen utan diskussion. Salsten likaså.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Jävla skön kväll och känns ännu bättre nu när man är hemma. Tysta trumjäveln totalt.

Styrka i ledarskapet att skrapa ihop sig efter debaclet i globen och starten i Luleå. Nu ser det tightare ut och vi spelar på våra förutsättningar. Sen har vi mycket spetskompetens när vi väl anfaller och skapar mycket farligt.

Boxplay behöver vi kanske kika lite på. Man kan kanske klaga på 18% i PP men där har vi nästan parkerat i offensiv zon och har 10-12 ramträffar från bra lägen, så det kommer bara komma av sig självt när det jämnar ut sig med utdelningen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

agne skrev: 2025-09-27 18:32:41
klintan85 skrev: 2025-09-27 18:23:06 Är det bara hos mig eller hörs klacken alltid dålig i tv4 sändningar?
Jag måste nog påstå att klacken alltid hörs dåligt i Tv4. När jag kommer hem brukar jag alltid kolla på matcherna igen. Det kan vara ett jävla dra i klacken pp men inte på Tv4.

Helt klart att Tv4 normaliserar volymen annars skulle bara klacken höras.
Så är det däremot inte i Luleå t ex. Där har de snarare höjt volymen på deras klack. Men de skruvar ned oss, absolut.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev: 2025-09-27 21:36:35 Vadå? Brodin och Rensfeldt platsar väl inte eller? Noterar bode andra och tredje målet som de direkt ligger bakom. En ofantlig miss från Brodin ifrån ännu ett.

Hockey är inte så komplicerat ibland. De starkaste vinner. Därför avgör sådana killar!

Älskar att de får det de förtjänar. Måtte någon annan ytter än Grewe bli indisponibel så att Brodin får fortsätta. Borde gå före en kille som Pettersen utan diskussion. Salsten likaså.
Sen är ju vissa sånna att gör Brodin och Rensfeldt EN bra match så hyllas dom till skyarna, Broddan är liksom betald för att leverera match efter match, något han aldrig lyckas med, dom kommer med stor sannolikhet få svårt att platsa när alla är disponibla. Som sig bör. Men kul att dom fick göra en bra match igår, såklart.
Spela fult
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mattias_87 skrev: 2025-09-27 20:15:00
captcash skrev: 2025-09-27 20:10:12 Vi kommer INTE landa bottom 2, troligtvis bottom half men vi slipper kval, så länge grabbarna inte tummar på kämpar-andan, det är allt som behövs så löser vi denna säsongen.
Det tror inte jag heller. Men det finns lag som legat där vi ligger (och faktiskt ännu högre upp) vid novemberuppehållet som sedan åkt ur till våren. Men det ser jäkligt bra ut särskilt när vi hade två-tre lag som bara förlorar och förlorar 8)
Nykomlingar måste få bra starter.
Och precis som du säger, ingen garanti på långa vägar att en bra start ändå räcker.
Men så här långt finns inte mycket att klaga på. Fast nog svider det när vi torskar 2-11 kvällen det sätts inomhusrekord för idrott i Sverige. :?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: 2025-09-28 20:35:16
Manijock skrev: 2025-09-27 21:36:35 Vadå? Brodin och Rensfeldt platsar väl inte eller? Noterar bode andra och tredje målet som de direkt ligger bakom. En ofantlig miss från Brodin ifrån ännu ett.

Sen är ju vissa sånna att gör Brodin och Rensfeldt EN bra match så hyllas dom till skyarna, Broddan är liksom betald för att leverera match efter match, något han aldrig lyckas med, dom kommer med stor sannolikhet få svårt att platsa när alla är disponibla. Som sig bör. Men kul att dom fick göra en bra match igår, såklart.
Rensfeldt är alltid bra. Lite själva grejen med Ludde. Jämnheten! Nu är han inte överbetald längre heller.

Brodin har inte fått chansen att vara bra. Förrän sist! Vissa sågar honom till och med när han inte spelar. Rätt spännande!

Hoppas han får fortsätta
Skriv svar