Hellberg hyllade honom i omklädningsrummet och gav han MVP
Förstår inte varför han inte få mer chanser, är han så jävla dålig på träningarna eller? Hans kedja med Grewe var ju starkast i semi och finalen i HA..
Med facit i handen kan det vara så, hade det varit 4-0 till Luleå efter 10 min som det borde och sen förlust idag kanske det varit det sämsta som hänt, små marginaler i idrott.Mash skrev: ↑2025-09-27 20:34:51 Tror att 2 - 11 förlusten var det bästa som kan hänt oss så här i efterhand. Förstå mentaliteten som både Luleå och bevisligen Timrå haft, att om Frölunda kan göra 11 mål kan väl de lika gärna kunna göra 6-7-8 mål på oss? Men icke då! Underskatta aldrig en motståndare, men tror fan de gör det ändå och jag kan tänka mig att det kommer gynna oss några omgångar till.
SÅ JÄVLA BRA DJURGÅR'N
Det är ju inte direkt konstigt att folk är lyriska över Hellberg när vi äntligen har en målis som på egen hand kan hålla ett likaläge eller till uddamålet och ge oss chansen att vinna mot i princip alla motstånd i SHL fast vi är i spelmässigt underläge. Med tanke på de puckar Hävelid släpper mot Växjö tror jag att det är få som har ett ökat förtroende för honom.Praetori skrev: ↑2025-09-27 20:13:43Hävelid håller för SHL. Han kan dock inte ensam bära Djurgården som vi ser ut i år i SHL. Det kan inte Hellberg heller, om vi skall vara ärliga, även om han är en mer meriterad VM-guldvinnande slips som är längre fram och bättre än en n00b som Hävelid.
För målvaktspar är just det. Ett team. Får vi en skada på någon av dem måste en tredjespade in. Det är inget unikt för Djurgården. Alla lag har samma svaghet.
Jag förstår psykologin bakom hur folk tänker. Hellberg är en snuttefilt och det skulle vara sjukt bekvämt med en ny lika bra snuttefilt medan mamma tvättar/lagar den andra. Men så funkar det inte. Det finns ingen etablerad slips att plocka in som kan agera mentalt bandage, ens från NHL. Ingenting kommer nämligen motsvara förväntningarna på Hellberg. Inte ens Hellberg själv.
Så är det däremot inte i Luleå t ex. Där har de snarare höjt volymen på deras klack. Men de skruvar ned oss, absolut.
Sen är ju vissa sånna att gör Brodin och Rensfeldt EN bra match så hyllas dom till skyarna, Broddan är liksom betald för att leverera match efter match, något han aldrig lyckas med, dom kommer med stor sannolikhet få svårt att platsa när alla är disponibla. Som sig bör. Men kul att dom fick göra en bra match igår, såklart.Manijock skrev: ↑2025-09-27 21:36:35 Vadå? Brodin och Rensfeldt platsar väl inte eller? Noterar bode andra och tredje målet som de direkt ligger bakom. En ofantlig miss från Brodin ifrån ännu ett.
Hockey är inte så komplicerat ibland. De starkaste vinner. Därför avgör sådana killar!
Älskar att de får det de förtjänar. Måtte någon annan ytter än Grewe bli indisponibel så att Brodin får fortsätta. Borde gå före en kille som Pettersen utan diskussion. Salsten likaså.
Nykomlingar måste få bra starter.Mattias_87 skrev: ↑2025-09-27 20:15:00Det tror inte jag heller. Men det finns lag som legat där vi ligger (och faktiskt ännu högre upp) vid novemberuppehållet som sedan åkt ur till våren. Men det ser jäkligt bra ut särskilt när vi hade två-tre lag som bara förlorar och förlorar![]()
Rensfeldt är alltid bra. Lite själva grejen med Ludde. Jämnheten! Nu är han inte överbetald längre heller.diftobbe89 skrev: ↑2025-09-28 20:35:16Sen är ju vissa sånna att gör Brodin och Rensfeldt EN bra match så hyllas dom till skyarna, Broddan är liksom betald för att leverera match efter match, något han aldrig lyckas med, dom kommer med stor sannolikhet få svårt att platsa när alla är disponibla. Som sig bör. Men kul att dom fick göra en bra match igår, såklart.Manijock skrev: ↑2025-09-27 21:36:35 Vadå? Brodin och Rensfeldt platsar väl inte eller? Noterar bode andra och tredje målet som de direkt ligger bakom. En ofantlig miss från Brodin ifrån ännu ett.
Hockey är inte så komplicerat ibland. De starkaste vinner. Därför avgör sådana killar!
Älskar att de får det de förtjänar. Måtte någon annan ytter än Grewe bli indisponibel så att Brodin får fortsätta. Borde gå före en kille som Pettersen utan diskussion. Salsten likaså.