SHL 25/26 Djurgårdens IF - Timrå 27/9
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Mot Hovet igen. Motståndarna är Timrå som tagit 12/15 poäng.
Endast skymd sikt kvar.
Endast skymd sikt kvar.
Avskaffa tre mot tre.
Vill så helvetes gärna ha revansch på Timrå! Hemska 0-4 när vi rök sitter som en tagg. Kom igen nu Djurgården! Någon som vet något om Kruger?
Vill se "putte vaknade och valde våld" imorgon.
Om spelarna inte kan tagga till en Lördag på Hovet och bara köra blir jag orolig. Här ska vi bara kunna kriga/grisa om så behövs.
Om spelarna inte kan tagga till en Lördag på Hovet och bara köra blir jag orolig. Här ska vi bara kunna kriga/grisa om så behövs.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Fan typ alla matcher känns tuffa på förhand. Men satan vad mycket roligare det är än HA.
Proppat Hovet återigen mot ett Timrå med 4 raka segrar. Senaste 4 matcherna inklusive denna så har vi alltså mött 1an, 2an, och 3an i serien + fjolårets mästare. Tufft schema helt klart. Men vi kan slå alla lag på hovet så nu kör vi!!
Proppat Hovet återigen mot ett Timrå med 4 raka segrar. Senaste 4 matcherna inklusive denna så har vi alltså mött 1an, 2an, och 3an i serien + fjolårets mästare. Tufft schema helt klart. Men vi kan slå alla lag på hovet så nu kör vi!!
Ikväll blir det intressant att se om man lärt sig något så inte Timrå får sjukt momentum. Backarna håller rent i slottet och helst inga lagstraff.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det är val bara Rensfelt som är kvar från den serien? Han får hålla ett brandtal i omklädningsrummet innan match så att alla förstår vad som ska göras ikväll.
Denna vinner vi skitlätt, 11-2 till DIF, let's goooooo!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Lee Harvey Oswald
Intressant
Detta är egentligen en match vi bara ska vinna, dock har Team Raw:s inledning av serien varit oväntat fokuserad och skärpt.
Så det lär bli lite knepigt, vi måste verkligen komma till rätta med "sitta kvar i bussen grejen" som varit i första perioden nu några matcher.
Ett tips från hjärtat säger 5-3 (sista i tom bur)
Detta är egentligen en match vi bara ska vinna, dock har Team Raw:s inledning av serien varit oväntat fokuserad och skärpt.
Så det lär bli lite knepigt, vi måste verkligen komma till rätta med "sitta kvar i bussen grejen" som varit i första perioden nu några matcher.
Ett tips från hjärtat säger 5-3 (sista i tom bur)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Timrå har imponerat i början av serien - 4 raka skämtar man inte bort.
Gäller att vi är med på noterna från början den här gången - det går inte att räkna med att målvakten håller oss kvar i matchen innan vi vaknar till.
Gäller att vi är med på noterna från början den här gången - det går inte att räkna med att målvakten håller oss kvar i matchen innan vi vaknar till.
Kan vi få önska att vi är påkopplade från start idag och undviker längre dipp i tredje? Högstanivån har vi visat och PPt ser spännande ut. Nu gäller det att få upp lägstanivån några snäpp så Hellberg inte alltid måste hålla kvar oss i matcherna.
Ska bli riktigt kul idag dock trots att det blir tufft. Älska Djurgården och lördagsmatcher!
Ska bli riktigt kul idag dock trots att det blir tufft. Älska Djurgården och lördagsmatcher!
- Jim Morrison
Idag gör Hudon minst ett i PP.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Timrå är svårlästa. Solida och har kommit ihop sig tidigt.
Tror det behövs fysik för att sabba deras flow. Sabba harmonin i skallarna på dem på olika sätt.
Dahlén, EP, Genborg, Wedin och Lander är inga dussinlirare framåt. Nässén är ändå en av de bättre offensiva backarna i SHL och Strömberg och Hardegård är spelare jag tror få sportchefer tackat nej till i defensiven. Då är det ändå ett gäng jag lämnat onämnda.
Vi vet tex vad Linus kan och det finns säkert en extra nivå i honom mot oss på Hovet.
De ligger där de ligger i tabellen av en anledning och det skall nog till en riktigt bra insats om vi skall avrunda kvällen med 3p.
Tror det behövs fysik för att sabba deras flow. Sabba harmonin i skallarna på dem på olika sätt.
Dahlén, EP, Genborg, Wedin och Lander är inga dussinlirare framåt. Nässén är ändå en av de bättre offensiva backarna i SHL och Strömberg och Hardegård är spelare jag tror få sportchefer tackat nej till i defensiven. Då är det ändå ett gäng jag lämnat onämnda.
Vi vet tex vad Linus kan och det finns säkert en extra nivå i honom mot oss på Hovet.
De ligger där de ligger i tabellen av en anledning och det skall nog till en riktigt bra insats om vi skall avrunda kvällen med 3p.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Timrå är bra, samt en otäck motståndare. Minns vi alla som beskådade kvalserien.
Hoppas på vinst, samt så får gärna hv fortsätta på samma spår!
Hoppas på vinst, samt så får gärna hv fortsätta på samma spår!
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag vill se att man bänkar pulli. In med blixt eller Ragge
Delägare
-
Iochmed att vi vann. Så blir det förmodligen samma lag. Mycket matcher nu, så undrar när man slänger in Hävelid igen?