Självklart ska man få uttrycka grejer och visa känslor i maychtrådar. Det jag stör mig på är inte om man är irriterad över vissa skeenden, beteenden eller liknande under match. Det som stör mig är när det går från detta till massa slutsatser om matchen, säsongen om tränarnas totala oduglighet, om det hopplösa hos den ena eller andra spelaren. Ungefär som att allt var hugget i sten.Jim Morrison skrev: ↑2025-09-26 07:22:25En matchtråd följer ju oftast matchens skeenden dessutom till skillnad från andra trådar där man kan ta lite större spadtag.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-09-26 07:07:42Äh, ett öppet forum måste väl få kunna kränga lite lite och dit under match?Kennholts slagskott skrev: ↑2025-09-25 22:12:29 Alla olyckskorpar som skrev i matchtråden efter några minuter i första perioden….Ett tips till er till nästa gång: kissa före matchen och välj glädjen. Man blir ju matt av alla hysteriska domedagsprofeter med snabba och enkla lösningar på allting. Ni är så osköna. Framåt DIF!
I alla fall så länge inte dödshot eller andra skeva uttryck fyller tråden.
För jag tänker att det går ju åt båda håll.
Ingår du i Neggo-klubben, då kan du säkert störa ihjäl dig på vad du tycker är naivt strutsbeteende, -det löser sig, -alltid oavsett osv.
Och på andra sidan står den "bra supportern", som har ett behov att uttrycka sig balanserad, logiskt och stöttande i alla lägen, men som fullkomligt imploderar när andra tappar tålamodet och skriver av sig
Jag tänker att vi alla är DIF.
Vi borde kunna stå ut med varandra, för vi vill ju alla egentligen samma sak, att se ett framgångsrikt DIF
SHL 25/26 Luleå - Djurgårdens IF 25/9
-
- Jim Morrison
Håller med. Sport framkallar ju såna oerhörda känslosvall hos många och det tycker jag verkligen yttrar sig i en matchtråd. Jag kan själv vara skyldig till mycket i stundens hetta men försöker balansera upp med mer sundare nyansering vid andra tillfällen.Kennholts slagskott skrev: ↑2025-09-26 08:27:01 Självklart ska man få uttrycka grejer och visa känslor i maychtrådar. Det jag stör mig på är inte om man är irriterad över vissa skeenden, beteenden eller liknande under match. Det som stör mig är när det går från detta till massa slutsatser om matchen, säsongen om tränarnas totala oduglighet, om det hopplösa hos den ena eller andra spelaren. Ungefär som att allt var hugget i sten.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Lee Harvey Oswald
Jo då, jag fattarKennholts slagskott skrev: ↑2025-09-26 08:27:01 Självklart ska man få uttrycka grejer och visa känslor i maychtrådar. Det jag stör mig på är inte om man är irriterad över vissa skeenden, beteenden eller liknande under match. Det som stör mig är när det går från detta till massa slutsatser om matchen, säsongen om tränarnas totala oduglighet, om det hopplösa hos den ena eller andra spelaren. Ungefär som att allt var hugget i sten.
Kan det kanske vara så att de som klagar mest egentligen mår sämst själva?
Men. så klar är det ok också att klaga på klagandet

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Att skriva av sig i affekt helt utan rim och reson är sällan produktivt och något som i andra delar skapar rätt mycket problem i övriga samhället.
Ta random kommentarsfält på i stort sett vilken nyhet som helst på exempelvis facebook så förstår ni.
Här är det ju ändå centrerat till frustration mot eller till det egna laget, men även det tycker jag är för mycket och var en av anledningarna till att jag lämnade forumet en stund för ett tag sedan.
Produktiva analyser kring spelet i realtid är något jag hellre ser att man ägnar sig åt här och tror att det även då blir bättre diskussioner. Vi kommer inte och behöver inte ha liknande åsikter och vi kan favorisera olika spelare och se mellan fingrarna på olika sätt. Det är helt ok. Men att totalt döma ut spelare, ledare och ledning i omgång 4 (ja, frölundamatchen var inte rolig) är oerhört tröttsamt generellt.
Om alla bara höjer sig ett litet snäpp, tänker till lite extra i sin frustration och avvaktar någon minut innan publicering av inlägg så kommer det nog bli bättre diskussioner även här i matchtrådarna. För pucken är rund, hockey är hockey och har vi inte lärt oss det än så är vi nog rätt dåliga på sporten ishockey, eller hur?
Ta random kommentarsfält på i stort sett vilken nyhet som helst på exempelvis facebook så förstår ni.
Här är det ju ändå centrerat till frustration mot eller till det egna laget, men även det tycker jag är för mycket och var en av anledningarna till att jag lämnade forumet en stund för ett tag sedan.
Produktiva analyser kring spelet i realtid är något jag hellre ser att man ägnar sig åt här och tror att det även då blir bättre diskussioner. Vi kommer inte och behöver inte ha liknande åsikter och vi kan favorisera olika spelare och se mellan fingrarna på olika sätt. Det är helt ok. Men att totalt döma ut spelare, ledare och ledning i omgång 4 (ja, frölundamatchen var inte rolig) är oerhört tröttsamt generellt.
Om alla bara höjer sig ett litet snäpp, tänker till lite extra i sin frustration och avvaktar någon minut innan publicering av inlägg så kommer det nog bli bättre diskussioner även här i matchtrådarna. För pucken är rund, hockey är hockey och har vi inte lärt oss det än så är vi nog rätt dåliga på sporten ishockey, eller hur?

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Dessutom är ett av de bättre sätten att starta en Fredag att vakna efter en vinst i Delfinen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Trevlig match igår som hade allt. Vi ses på Hovet imorgon.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Fan vad najs att slå regerande mästarna på deras hemmaplan trots att vi gav dem massa gratis PP.
Trevlig helg, hörs imorrn
tjingeling
Trevlig helg, hörs imorrn
tjingeling
Tydligen ett gäng skoterraggare som anföll våra supportrar vid parkeringen efter matchen igår. Krossade bilrutor, bland annat.
Mogna grabbar. Smarta också, som gjorde det rakt framför kameror.
Mogna grabbar. Smarta också, som gjorde det rakt framför kameror.
Ursäkta? Kontext/bevis? Låter helt galet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
En norrländsk tidning som uppmärksammade det. Ingen verkar ha blivit skadad, i alla fall.
https://www.nsd.se/sport/ishockey/artik ... a/jo86g77l
De verkar ha satt en paywall på det nu men på videon skrek dem om horor och slog in en framruta med en sten eller något.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, min önskan är att man lät övriga trådar vara när man är i affekt. Jag har själv misslyckats men försöker tänka ungefär så.Jim Morrison skrev: ↑2025-09-26 07:22:25En matchtråd följer ju oftast matchens skeenden dessutom till skillnad från andra trådar där man kan ta lite större spadtag.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-09-26 07:07:42Äh, ett öppet forum måste väl få kunna kränga lite lite och dit under match?Kennholts slagskott skrev: ↑2025-09-25 22:12:29 Alla olyckskorpar som skrev i matchtråden efter några minuter i första perioden….Ett tips till er till nästa gång: kissa före matchen och välj glädjen. Man blir ju matt av alla hysteriska domedagsprofeter med snabba och enkla lösningar på allting. Ni är så osköna. Framåt DIF!
Ingår du i Neggo-klubben, då kan du säkert störa ihjäl dig på vad du tycker är naivt strutsbeteende, -det löser sig, -alltid oavsett osv.
Och på andra sidan står den "bra supportern", som har ett behov att uttrycka sig balanserad, logiskt och stöttande i alla lägen, men som fullkomligt imploderar när andra tappar tålamodet och skriver av sig
Vi borde kunna stå ut med varandra, för vi vill ju alla egentligen samma sak, att se ett framgångsrikt DIF
Blir tråkigt "brus" där som gör att jag lätt ledsnar på forumet. Orkar inte scrolla mellan affekt-diskussionerna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
En bra grej man kan göra är ju att citera och kopiera citatet utan att posta i tråden och klistra in för att fortsätta lite större "spadtag" i tex säsongstråden.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-09-29 06:58:24Ja, min önskan är att man lät övriga trådar vara när man är i affekt. Jag har själv misslyckats men försöker tänka ungefär så.Jim Morrison skrev: ↑2025-09-26 07:22:25En matchtråd följer ju oftast matchens skeenden dessutom till skillnad från andra trådar där man kan ta lite större spadtag.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-09-26 07:07:42Äh, ett öppet forum måste väl få kunna kränga lite lite och dit under match?Kennholts slagskott skrev: ↑2025-09-25 22:12:29 Alla olyckskorpar som skrev i matchtråden efter några minuter i första perioden….Ett tips till er till nästa gång: kissa före matchen och välj glädjen. Man blir ju matt av alla hysteriska domedagsprofeter med snabba och enkla lösningar på allting. Ni är så osköna. Framåt DIF!
Blir tråkigt "brus" där som gör att jag lätt ledsnar på forumet. Orkar inte scrolla mellan affekt-diskussionerna.