SHL 25/26 Luleå - Djurgårdens IF 25/9
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Bortamatch mot skoterraggarna.
Allt kan hända.
Allt kan hända.
Avskaffa tre mot tre.
Om försvaret börjar spela hockey kan vi faktiskt ha chans att spika igen rätt bra och göra en jämn match.
LETS GO
LETS GO
Att gå på en smäll och sen rusa som en tjur rakt in i nästa…
Kämpa och håll rent framför vårt mål!
Regerande svenska mästarna mot Mesta Mästarna.
Jag tror Luleå vill få oss ur balans, det här kommer bli en grinig och ful match...
Jag tror Luleå vill få oss ur balans, det här kommer bli en grinig och ful match...
Bisarrt hur lite utlåtanden det är från igår. Wiken en 3 minuters rant och JJ 90 sekunder. Vart är presskonferensen?!
Förväntar mig ingen vinst mot Luleå men lite jävlar anamma och inget eget slarv. Förluster ska ske för att motståndarna är bättre, inte för att vi gör juniormisstag.
Studsa tillbaka, städa framför eget mål, man mot man i egen zon och förvalta målchanserna. Hoppas Hellberg får fortsatt förtroende, samspelet mellan han och försvaret måste bli bättre.
Förväntar mig ingen vinst mot Luleå men lite jävlar anamma och inget eget slarv. Förluster ska ske för att motståndarna är bättre, inte för att vi gör juniormisstag.
Studsa tillbaka, städa framför eget mål, man mot man i egen zon och förvalta målchanserna. Hoppas Hellberg får fortsatt förtroende, samspelet mellan han och försvaret måste bli bättre.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ny match. Nya förutsättningar. Jag skulle vilja hävda att den här matchen kan komma att sätta ton för resten av säsongen. Resultatet är inte det viktigaste, det viktiga här är att visa att vi kan sitta ihop som ett lag. Att vi gör det som (förhoppningsvis) kommit överens om i spel utan puck. Att vi jobbar för varandra. Att vi visar att debaclet i Globen var en engångföreteelse. Visa lite jävla karaktär nu, DIF!
-
Förväntar mig en betydligt bättre inställning idag oavsett hur matchen ser. Vi kan inte bara lägga oss ner och dö mitt under match.
5-3 till Luleå
5-3 till Luleå
-
Slutspels skägg redan i säsongs upptakten mot fjuniga fjolliga muschar kan bara sluta på ett sätt...... eller
Ser gärna att man gör om lite i kedjorna. Andra och fjärde är två menlösa gråa massor som bara existerar. Förstakedjan ser bekväma ut och sliter inte ihjäl sig. Tredje är bra offensivt, men katastrof i egen zon..
Prova något, Kimby.
Prova något, Kimby.
Visa att ni kan spela försvarsspel nu.
- Lee Harvey Oswald
-Åh vad det är skönt, att inte veta sitt eget bästaaaa

Spännande att se var detta tar vägen, har en förhoppning om att vi kommer sälja oss dyrt.
Vi får se
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Bortamatch mot svenska mästarna. Kan väll bara sluta på ett sätt? Enkel bortavinst, 1-4 ( Hammarlund gör tröstmålet )!
En match som inte rinner iväg och något att bygga vidare på vore väl skönt... Roll with the punches, DIF!
Vi kommer nog få spö men det är helt OK och förväntat, det vi måste göra är dock att stå upp bra och visa att vi inte är ett 11-luder mer. Jag kan ta en 4-2 torsk här om laget visar hjärta och kämpar. Detta är ju inte en match vi "ska ha 3p", men vi ska fan låta Fuleå kämpa för sina poäng.
Back on the fucking horse, boys!
Back on the fucking horse, boys!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).