SHL 25/26 Luleå - Djurgårdens IF 25/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kennholts slagskott

Inlägg av Kennholts slagskott »

Alla olyckskorpar som skrev i matchtråden efter några minuter i första perioden….Ett tips till er till nästa gång: kissa före matchen och välj glädjen. Man blir ju matt av alla hysteriska domedagsprofeter med snabba och enkla lösningar på allting. Ni är så osköna. Framåt DIF!
Kennholts slagskott

Alla olyckskorpar som skrev i matchtråden efter några minuter i första perioden….Ett tips till er till nästa gång: kissa före matchen och välj glädjen. Man blir ju matt av alla hysteriska domedagsprofeter med snabba och enkla lösningar på allting. Ni är så osköna. Framåt DIF!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Marginalerna ordentligt med oss första perioden. Sedan spelar vi upp oss även om vi mestadels skapar i pp.

Ingen stöld direkt, men nog drog man en lättnadens suck vid 1-4.
Björk går från klarhet till klarhet.
Och satan vad vi saknar Kruger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
tadaa123

Inlägg av tadaa123 »

Jävlar vad Luleå var dåliga idag. Slarv överallt, men jag klagar inte!

Vilka jävla mål. Björck sätter ett friläge som vi aldrig brukar få utdelning på, Ylönen drar upp den i krysset och jag fattar inte ens hur Blomman sätter sitt. Helt galet snyggt.
Galning1998

Inlägg av Galning1998 »

Kennholts slagskott skrev: 2025-09-25 22:12:29 Alla olyckskorpar som skrev i matchtråden efter några minuter i första perioden….Ett tips till er till nästa gång: kissa före matchen och välj glädjen. Man blir ju matt av alla hysteriska domedagsprofeter med snabba och enkla lösningar på allting. Ni är så osköna. Framåt DIF!
Fast det var helt bottenlöst dåligt hade kunnat stå 3-0 innan Björcks mål om Luleå hade varit lite mer på alerten.
Praetori

Inlägg av Praetori »

#10 skrev: 2025-09-25 17:55:38
Praetori skrev: 2025-09-25 17:53:32 8an mot 9an. Borde ju bli en jämn match.
Ja….vi får väl se….
Efter 60min blev det ändå ganska jämnt. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Praetori skrev: 2025-09-26 06:15:11
#10 skrev: 2025-09-25 17:55:38
Praetori skrev: 2025-09-25 17:53:32 8an mot 9an. Borde ju bli en jämn match.
Ja….vi får väl se….
Efter 60min blev det ändå ganska jämnt. 8)
Ja, tro det eller ej, en mycket trevlig torsdagskväll
Karlander

Inlägg av Karlander »

Galning1998 skrev: 2025-09-26 05:13:53
Kennholts slagskott skrev: 2025-09-25 22:12:29 Alla olyckskorpar som skrev i matchtråden efter några minuter i första perioden….Ett tips till er till nästa gång: kissa före matchen och välj glädjen. Man blir ju matt av alla hysteriska domedagsprofeter med snabba och enkla lösningar på allting. Ni är så osköna. Framåt DIF!
Fast det var helt bottenlöst dåligt hade kunnat stå 3-0 innan Björcks mål om Luleå hade varit lite mer på alerten.
Ja, det var sanslöst dåligt och rejäl tvålpuck på Pulli mfl. Men med seriens bästa målis i kassen blir ju oddsen på att det ska rinna iväg högre, han gav oss chansen igår. Sedan ryckte hela laget som bekant upp sig stegvis under matchens gång. Otroligt viktig tillbakastuds!

Extra hyll till Viggo, förutom målet kändes det som ett rejält genombrott. Och vilket jobb Ylönen gjorde med sin skridskoåkning, vann otroligt många puckar i mittzon som dämpade lulä.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

-daniel- skrev: 2025-09-25 07:07:39 Ny match. Nya förutsättningar. Jag skulle vilja hävda att den här matchen kan komma att sätta ton för resten av säsongen. Resultatet är inte det viktigaste, det viktiga här är att visa att vi kan sitta ihop som ett lag. Att vi gör det som (förhoppningsvis) kommit överens om i spel utan puck. Att vi jobbar för varandra. Att vi visar att debaclet i Globen var en engångföreteelse. Visa lite jävla karaktär nu, DIF!
Tack, mycket såg bättre ut även om jag tycker vi stundtals i för långa sekvenser tappar vår positionering. Men en dag som denna är man förstås jävligt glad över att ha studsat tillbaka och visat att DIF inte alltid är att leka med säsongen 25/26.

Tillbaka till den råa betongen i Hovet på lördag kväll. Ingen jippo-match med glada miner vid 7 måls underläge, motståndare som hyllar stämningen, pausintervjuer där våra yngre spelare ser ut som ett barn på julafton när stämningen ska beskrivas (när man just har släppt in 50 mål) etc. etc.

På't igen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

DIF_Soldier skrev: 2025-09-25 20:50:52
Manijock skrev: 2025-09-25 20:37:06 Bara jag som stör mig på stressen i vårt PP?
Svar ja. Ja, det är bara du. Och ordet du söker är passningstempo. Fattar att du är ovan.

Dick och Klasens tempo hade kostat oss mängder mål i röven i PP
Haha så fet syn på den :lol: "mängder med mål i röven i PP".

Älskar förövrigt att vissa verkar tro att vi hade ett uselt PP ifjol när vi i själva verket var etta i klassen(Klasen?) i ämnet. Då satt folk: "Men upp med tempot för fan Dick. Jaha oj nu blev det mål. Aja men ni måste passa fortare."

Hittils denna säsong: "Ah det är så fint. Jäklar vad fort det går. Aja nu passade Ylönen ut den i mittzonen för att Laleggia inte hunnit tillbaka till point. Men fortsätter vi bara sprätta lika fort så hänger inte motståndet med tillslut." Problemet är bara att vi inte själva gör det heller....

Säger inte att PP är dåligt, men vi hade gynnats av någon som kan dra tempot åt annat håll än bara upp. Vi hanterar det ju inte som det är. Preatori har Rätt när han säger att det handlar om tempoväxlingar. Inte vem som passar snabbast.
Senast redigerad av Manijock den 2025-09-26 07:08:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Äh, ett öppet forum måste väl få kunna kränga lite lite och dit under match?
I alla fall så länge inte dödshot eller andra skeva uttryck fyller tråden.

För jag tänker att det går ju åt båda håll.
Ingår du i Neggo-klubben, då kan du säkert störa ihjäl dig på vad du tycker är naivt strutsbeteende, -det löser sig, -alltid oavsett osv.

Och på andra sidan står den "bra supportern", som har ett behov att uttrycka sig balanserad, logiskt och stöttande i alla lägen, men som fullkomligt imploderar när andra tappar tålamodet och skriver av sig

Jag tänker att vi alla är DIF.
Vi borde kunna stå ut med varandra, för vi vill ju alla egentligen samma sak, att se ett framgångsrikt DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Flunk

Inlägg av Flunk »

Babek skrev: 2025-09-25 21:54:00 Otroligt exempel på moral och pannben att reda ut den här matchen. Från 2-11 i torsdags och totalt utspelade i 10 min till att vända från 0-1 till 4-1 mot mästarna på bortaplan.

Torsdagen får agera väckarklocka och vi borde bara bli bättre desto mer truppen får spela tillsammans.

Har lite förhoppningar nu iaf på en stabil säsong!
In med en decent andrekeeper så vi slipper vaska matcher när Hellberg vilar bara så är vi i hamn.
Andren är tydligen helt fenomenal i HA (bara ett skämt)!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lee Harvey Oswald skrev: 2025-09-26 07:07:42

Ingår du i Neggo-klubben, då kan du säkert störa ihjäl dig på vad du tycker är naivt strutsbeteende, -det löser sig, -alltid oavsett osv.

Och på andra sidan står den "bra supportern", som har ett behov att uttrycka sig balanserad, logiskt och stöttande i alla lägen, men som fullkomligt imploderar när andra tappar tålamodet och skriver av sig

Vi borde kunna stå ut med varandra, för vi vill ju alla egentligen samma sak, att se ett framgångsrikt DIF
En matchtråd följer ju oftast matchens skeenden dessutom till skillnad från andra trådar där man kan ta lite större spadtag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Hildi
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hildi »

Hudon 4 ramträffar igår? Inga tvivel på att målen snart kommer! Hudon har för övrigt en fantastisk förmåga att nästan alltid ta sig förbi sin försvarare längst sargen utan att tappa pucken..!
Kennholts slagskott

Lee Harvey Oswald skrev: 2025-09-26 07:07:42

Självklart är det ett öppet forum där man får uttrycka sina tankar. Jag hindrar ingen annan att uttrycka sig men uttrycker när jag tycker det blir för ängsligt. Det är så Monta som direkt vid minsta motgång ska sprida galla. Man kan väl låta det gå åtminstone en match innan man dömer av något? Jag är trött på beteendet och uttryckte min åsikt. Inget mer och inget mindre.
Skriv svar