SHL 25/26 Växjö - Djurgårdens IF 20/9
Hudon borde gjort 2 eller 3 idag
-
Ja det är ju ett haveri utan dess like.Jim Morrison skrev: ↑2025-09-20 18:13:40Ja, med det här försvarsspelet tror jag inte ens Hellberg hade hållit tätt. Uselt, uselt, uselt.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-09-20 18:12:33Säger inte att Hugo inte var en del i vårat avancemang.
Men vi lånade in en 19-åring till våra två viktigaste matcher på säsongen.
En kille som varken hade tränat eller spelat med oss innan och som hade haft skadebekymmer.
Säger ändå en hel del om Djurgårdens tro på Hugo.
Han är ingen förstemålvakt i Hockeyallsvenskan och tyvärr ingen bra reserv i SHL heller.
Detta skriver jag baserat på första målen.
Vi har haft andra problem efter det ska sägas.
Otroligt.
Skillnaden är att med Hellberg i mål så hade det inte varit så här dåligt försvarsspel.Jim Morrison skrev: ↑2025-09-20 18:13:40Ja, med det här försvarsspelet tror jag inte ens Hellberg hade hållit tätt. Uselt, uselt, uselt.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-09-20 18:12:33Säger inte att Hugo inte var en del i vårat avancemang.
En kille som varken hade tränat eller spelat med oss innan och som hade haft skadebekymmer.
Han är ingen förstemålvakt i Hockeyallsvenskan och tyvärr ingen bra reserv i SHL heller.
Beror ju på hur man vill definiera "supporter". Utan Hävelid hade vi inte lirat mot Växjö just nu utan harvat på i HA.klintan85 skrev: ↑2025-09-20 18:08:16Andra supportar har inte haft en Hävelid. Men om de hade haft det så hade det nog låtit samma.Praetori skrev: ↑2025-09-20 18:06:05Som någon som frekventerar andra forum och "lurkar" vill jag påstå att vi, åtminstone bland storlagen är ganska unika på den punkten. Det gnälls överlag väldigt lite på målvakter.klintan85 skrev: ↑2025-09-20 18:01:19Tror nog att alla supportar i alla klubbar skulle ha reagerat på exakt samma sätt när man har en målvakt som släpper samma typ av tavlor hela tiden. Det är inte bara detta forum.Túrin Turambar skrev: ↑2025-09-20 17:57:26Absolut, på den senare punkten håller jag absolut med dig. Det har ju funnits en lång tradition på forumet av att 1-3 spelare blir ständiga syndabockar, oavsett situation.Praetori skrev: ↑2025-09-20 17:53:21
Andra målet är bra läst och sämre agerat. Han hinner ändå dit men när förflyttningen är klar bör en målvakt vara tät mellan kropp och arm. Med det sagt är det inget kasst skott. Såna där går in ganska ofta även på NHL-nivå.
Men betänk hur ingen får samma psykbryt över att vi har några enorma målchanser åt andra hållet och misslyckas med att sätta den, tom i öppen kasse. Ingen flippar på samma sätt. Att vi bjuder på frilägen och närskott som "borde" varit mål alla dagar i veckan men som Hugo räddar med kanoninsatser är ingenting.
Psykologiskt är det rent fascinerande hur ett par av "the usual suspects" får spader i utvalda ämnen.
Om slipsar gör grova tabbar kan man tycka att "den borde han haft" men det som folk sysslat med och själva kallar 'kritik' senaste åren bland våra så kallade supportrar är något annat och inget som jag ställer mig bakom.
Tex var varken SSKs eller kolsäckarnas kommentarer förra säsongens slutspel ens i samma liga som härinne. Och då gjorde deras slipsar ett par riktiga bottennapp just mot oss.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Men för fan… jävla idiotdomare
Är du såpass synsk att du redan tippat på rätt slutresultat också?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
- Jim Morrison
Tycker det är en rätt lam ursäkt. Resterande laget har väl också ett ansvar? Jättedålig insats idag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ja det är stor skillnad i uppträdandet i jämfört med de två tidigare matcherna. Även fast man släppt in mycket mål i alla matcher så har man varit mycket bättre framför mål i de två andra.daaviid skrev: ↑2025-09-20 18:15:36Skillnaden är att med Hellberg i mål så hade det inte varit så här dåligt försvarsspel.Jim Morrison skrev: ↑2025-09-20 18:13:40Ja, med det här försvarsspelet tror jag inte ens Hellberg hade hållit tätt. Uselt, uselt, uselt.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-09-20 18:12:33Säger inte att Hugo inte var en del i vårat avancemang.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Eller så ser man de problem som vi har. Det här handlar inte om att utse något svart får. Det är ett problem att vi har en oerhört svag andremålvakt. Sen kan du claima vad du vill.Praetori skrev: ↑2025-09-20 18:10:38Hade vi inte gjort fler baljor framåt första två matcherna hade det inte spelat någon roll för forumet. Det är jag helt säker på. I samband med nedflyttningen blev det legio att inte bara utse en enskild back till hackkyckling utan även målvakterna fick sig en del av sleven. Det är numera forumkultur och ryggdunksnorm.#10 skrev: ↑2025-09-20 18:04:24Hävelid är inte Hellberg, kan vi vara överens om det?Praetori skrev: ↑2025-09-20 18:00:13Alla måste stå på huvudet. Att hänga målvakterna när utespelarna inte gör sitt är inte heller vettigt. De har ändå gjort många sjukt bra räddningar där det borde blivit mål.#10 skrev: ↑2025-09-20 17:56:12Problemet är att målvakterna måste stå på huvudet nu när vi är nykomlingarPraetori skrev: ↑2025-09-20 17:53:21
Andra målet är bra läst och sämre agerat. Han hinner ändå dit men när förflyttningen är klar bör en målvakt vara tät mellan kropp och arm. Med det sagt är det inget kasst skott. Såna där går in ganska ofta även på NHL-nivå.
Men betänk hur ingen får samma psykbryt över att vi har några enorma målchanser åt andra hållet och misslyckas med att sätta den, tom i öppen kasse. Ingen flippar på samma sätt. Att vi bjuder på frilägen och närskott som "borde" varit mål alla dagar i veckan men som Hugo räddar med kanoninsatser är ingenting.
Psykologiskt är det rent fascinerande hur ett par av "the usual suspects" får spader i utvalda ämnen.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
När och varför har man flyttat på Grewe?
Wikegårds järnkaminer
Korrekt, folk verkar inte förstå att målvaktens säkerhet radierar över hela laget och speciellt backlinjen. Det är ett samspel mellan målis och backar, om inte backarna litar på sin målvakt blir det kaos rakt över i försvaret. Försvaret spelar sämre om målvakten är dålig, det vet alla som någonsin lirat en lagsport.daaviid skrev: ↑2025-09-20 18:15:36Skillnaden är att med Hellberg i mål så hade det inte varit så här dåligt försvarsspel.Jim Morrison skrev: ↑2025-09-20 18:13:40Ja, med det här försvarsspelet tror jag inte ens Hellberg hade hållit tätt. Uselt, uselt, uselt.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-09-20 18:12:33Säger inte att Hugo inte var en del i vårat avancemang.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Det är ingen ursäkt. Det är fakta. Klart att laget har ett ansvar, men när man inte är trygg med den spelare man har längst bak så spelar man inte på samma sätt. Psykologi helt enkelt. Det är ju inget man kan råda över tyvärr. Säger inte att det är Hävelids fel ikväll, snarare att förmågan att vinna matcher går ner rätt många procent när laget blir osäkert.Jim Morrison skrev: ↑2025-09-20 18:18:02Tycker det är en rätt lam ursäkt. Resterande laget har väl också ett ansvar? Jättedålig insats idag.
Det blir en dominoeffekt när den första pjäsen faller.daaviid skrev: ↑2025-09-20 18:21:52Det är ingen ursäkt. Det är fakta. Klart att laget har ett ansvar, men när man inte är trygg med den spelare man har längst bak så spelar man inte på samma sätt. Psykologi helt enkelt. Det är ju inget man kan råda över tyvärr. Säger inte att det är Hävelids fel ikväll, snarare att förmågan att vinna matcher går ner rätt många procent när laget blir osäkert.Jim Morrison skrev: ↑2025-09-20 18:18:02Tycker det är en rätt lam ursäkt. Resterande laget har väl också ett ansvar? Jättedålig insats idag.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Byt ut Eklund och släng in Brodin med Grewe och Rensfelt!