Semifinal 5 24/25 Djurgårdens IF - Södertälje 8/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av dr111DIF »

supreme skrev: 2025-04-08 14:35:01
dr111DIF skrev: 2025-04-08 14:26:20 Vi ska tugga på och inte ändra för mycket. Hoppas Blomgren kan spela. Kanske köra Hammarn igen?
Blomman vore otroligt nyttig att få in, även en frisk Thore. Men om de båda är halvtrasiga är det bättre att köra på friska spelare. Kanske tejpa fast luktsalt under näsan på Brodin för att väcka det gamla rivjärnet? :D
Gillade det jag såg av Hammarn efter han skakat av sig rosten, men vem ska bänkas? Krogdahl?
Jag tänker att Hammarn kanske passar bättre än Hävelid mot detta motstånd.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

dr111DIF skrev: 2025-04-08 14:37:26
supreme skrev: 2025-04-08 14:35:01
dr111DIF skrev: 2025-04-08 14:26:20 Vi ska tugga på och inte ändra för mycket. Hoppas Blomgren kan spela. Kanske köra Hammarn igen?
Blomman vore otroligt nyttig att få in, även en frisk Thore. Men om de båda är halvtrasiga är det bättre att köra på friska spelare. Kanske tejpa fast luktsalt under näsan på Brodin för att väcka det gamla rivjärnet? :D
Gillade det jag såg av Hammarn efter han skakat av sig rosten, men vem ska bänkas? Krogdahl?
Jag tänker att Hammarn kanske passar bättre än Hävelid mot detta motstånd.
Det vi vinner i kilo förlorar vi i handleder...
tadaa123

Inlägg av tadaa123 »

Vi har inte förlorat 2 i rad på hela säsongen

FOOORRZZAAAA
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Vinn, bara vinn.
It's the hope that kills you.
Mash

Inlägg av Mash »

Vill se Frondell och Eklund i PP, på tok för låg utdelning och effektivitet tidigare matcher med nuvarande konstellation. Klasens handleder är bra, men ett lag bestående av blinda pensionärer hinner läsa vart Klasen ska passa. Går så jävla långsamt och inga lägen skapas överhuvudtaget.

Vill även se Frondell - Weigel - Eklund tillbaka med varandra, så jag hoppas Blomman är tillbaka så får han stiga in i första linan igen.

Viktigt att vi inte spelar med rädslan att förlora. Än så länge har vi inte förlorat två matcher i rad, och inte ska vi börja nu heller. Klaffar spelet så är vi tusen gånger bättre än SSK, visat även i föregående match där vi föll på ineffektiviteten.

Litar på att vi löser detta.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

Nu handlar det inte längre bäst av sju matcher utan det är bäst av tre matcher som gäller. Vet man inte hur man ska spela hockey, stå upp fysiskt, rädda puckar el. göra mål ikväll o allt däremellan, ja det finns det inte mycket hopp i kvällens drabbning.

Kom igen nu DIF!
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

De matcher SSK har vunnit har de vunnit med större förklaring i vår egen impotens än deras förmåga. Efter match 1 hade vi löst det fysiska spelet och hittade vägar runt, vilket resulterade i överkörningar gånger två.

I söndags vann SSK för att vi brände lägen. Inte för att de stoppade oss. Inte för att de var farligare eller bättre. Deras förstaperiod senast är den bästa de har gjort mot oss; den hade blivit toksågad här på forumet om det vore vi som stod för den.

Idag är det islossning igen.
25/4-2025
thelinho

Inlägg av thelinho »

Harmageddon skrev: 2025-04-08 15:12:09 Nu handlar det inte längre bäst av sju matcher utan det är bäst av tre matcher som gäller. Vet man inte hur man ska spela hockey, stå upp fysiskt, rädda puckar el. göra mål ikväll o allt däremellan, ja det finns det inte mycket hopp i kvällens drabbning.

Kom igen nu DIF!
Känner man det här laget rätt torskar vi ikväll för att sedan vinna OT sudden i resterande två, allt för att få forumet att psyka ur maximalt innan finalen.

Hoppas jag har fel. Många burkar på kylning.
Sväva i det blå
Wishes

Inlägg av Wishes »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-04-08 10:37:34
Osten östlund skrev: 2025-04-08 09:15:29
avskedsfest skrev: 2025-04-08 08:35:11 Låt mig göra en profetia...

Idag vinner vi tydligt. Vi spelar bra och sätter våra lägen

Torsdag blir en tät match där vi släpper in ett mål och får jaga hela matchen. SSK vinner

Lördag blir helt jämn. Går till sudden. Där avgörs det på ett dommarmisstag....

Hoppas jag i alla fall har rätt idag... ;)
Gör en egen profetia.....

Antiklimax, går käpprätt åt helvete, semester nästa vecka och Wiken lägger upp ett sista informerar på tisdag. Avsnittet är 4 min 27 sekunder med enbart klyschor!

Nu när jag har lättat på hjärtat, samt fått ut oron.

Så hoppas jag får fel, blir jävligt glatt överraskad istället!
Blev inspirerad. Kör en egen.

Ikväll gör vi ännu en bra match, fortsatt svårt att omsätta spelövertaget i målchanser.
2-2, förlängning. SSK får ett pp och avgör i sudden.
Forumet går bananas, det renderar i tjugotio avstängningar.
Det skapas nya alias där bland annat ssktobbe sticker ut som ett av många nya.
Alla skriker att de ska sluta följa hockeyn och det blir Europafotboll för alla på torsdag.
Inte en jävel åker till Södertälje säger man. (Men jo, bortasektionen blir hyffsat full i dubbel bemärkelse.)

Självklart vinner vi borta mot Tälje efter en stabil bortaseger. En hånleendes ssk-tränare skyller som vanligt på alla andra.

Det stundar en nagelbitare hemma på Hovet som sålt slut då alla forumvänner sansat sig och köpt biljett.
Men denna gång får vi en normal utdelning från båda lagen. Klasen lägger in 6-2 i öppen bur med 2,5 minuter kvar att spela.

Final mot gnaget stundar.
Blev rörd till tårar av denna profetia. Ser det framför mig som en mix av Game of Thrones, Groundhog Day och valfri SSK-match med domarinslag. Forumet imploderar så hårt att Flashback får starta supporttråd. SSKTobbe visar direkt ledartendenser och ryktas redan till rollen som AI-genererad klubbchef i Södertälje.

Torsdags-Europafotbollen blir en kollektiv besvikelse när folk inser att det inte går att skrika “UT MED DOMARJÄVELN” på samma sätt under en Alkmaar–Gent.

Bortamatchen? Ja, vi vinner förstås, och någon i bortaklacken tappar rösten lagom till att Klasen chippar in 6-2 med en så pass avslappnad handledsrörelse att folk börjar ifrågasätta fysiken som ämne i skolan.

Final mot gnaget? Låt oss bara säga att det luktar legendarisk Hovet-onsdag, snusförbud, pulshöjning och kollektiv amnesi om tidigare uttalanden på forumet.

Nu kör vi.
Stolt, men aldrig nöjd
daaviid

Inlägg av daaviid »

tadaa123 skrev: 2025-04-08 11:53:00 Sjukt att folk sitter och säger in med fler juniorer.. när de två bästa i ligan redan spelar, och det är de som underpresterar. Då vill man fylla på med mer? Röra om kedjor och förstöra synergi..

Nej tack.
Vad jag såg så var det väl enbart snack om att byta ut en enda spelare, Larsson som inte har bidragit sådär jättemycket, mot Viggo. Ser inte hur det skulle kunna vara ett nerköp?

Vad har Larsson bidragit med för synergi så här långt?
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Kära vänner, minns semin mot Karlstad 2019.

Vi snubblade in nån seger, blev helt jävla överkörda två matcher. Helt uträknade.
Dick kliver in. Avgör två matcher helt på egen hand.
På nått vis orkar inte Karlstad ligga på mer. Vi speedad ned dem.

Vi har spelare som spelar betydligt större matcher än det här. Alla i vårt lag, och framförallt alla i våra motståndares lag vet att vi varit klart bättre alla matcher hittills.
Ingen i DIF skiter med sig för det här. Vi kommer pumpa på. Vi kommer mala ner dem.

Så är det bara.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Manijock

Inlägg av Manijock »

daaviid skrev: 2025-04-08 15:50:17
tadaa123 skrev: 2025-04-08 11:53:00 Sjukt att folk sitter och säger in med fler juniorer.. när de två bästa i ligan redan spelar, och det är de som underpresterar. Då vill man fylla på med mer? Röra om kedjor och förstöra synergi..

Nej tack.
Vad jag såg så var det väl enbart snack om att byta ut en enda spelare, Larsson som inte har bidragit sådär jättemycket, mot Viggo. Ser inte hur det skulle kunna vara ett nerköp?

Vad har Larsson bidragit med för synergi så här långt?
Larsson har visat höstform nu ju? Riktigt tung och rivig.
Benke bus

Inlägg av Benke bus »

Viggo spelar både j18 och j20 tror inte det är en bra sak att spela a laget .TVi ska bara vinnaror att vi spelar bort ssk med det lag vi har.Hoppas att dom orkar spela som dom sists 12 sist.Vi ska bara vinna.
Benke bus

Inlägg av Benke bus »

Hoppsan too much to drink already.
Karlander

Inlägg av Karlander »

Senast redigerad av Karlander den 2025-04-08 16:21:04, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar