Semifinal 5 24/25 Djurgårdens IF - Södertälje 8/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev: 2025-04-07 19:36:47
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-07 17:22:49 Ja, vad fan ska man säga…
Att gå från typ säsongens bästa insats till matchen igår var ju sjukt deprimerande, men ändå väntat? Vi har ju haft en jämn nivå över hela säsongen men det är ju sällan vi dominerat mer än en match åt gången.

Återstår att se hur matchbilden imorgon ser ut.
Vad tycker ni, pressen på oss eller SSK?

Men jag håller fast vid mitt tips, SSK var inget bra val och det kommer bita oss i röven. Matchen igår tydde på att SSK lärt sig hur de ska spela och kommer förmodligen fortsätta växa nu.

Tippar 2-3 efter OT.
Håller inte med, när vi faller är det lite pga "snubbel på oss själva"

DIF förlorar inte för att SSK gjort någon läxa, vi faller på en oskön blandning av ineffektivitet och icke ödmjukhet, med tänket -Denna nivå kommer nog räcka, (i match 4)....och det var ju rätt nära.

Med bättre utdelning skulle denna matchserie vara över nu

Så läget är egentligen oförändrat.
Gör vi det vi ska, dvs om matchbilden ser ut som i match 1,2,3, då måste SSK prestera mer än det dom gjort hittills
Hade tänkt citera dig efter match 3. Jag tänkte, nu mår han, LHO. Han som vurmat om DIF på tidigt 90/00-tal, när T Eriksson, Linkan och Falk gjorde mål. Du talade varmt om att det var stenansikten; reaktionen på viktiga mål var "Jaha, käften, nästa byte"

Jag har aldrig sett det där (förutom Linkan ca 2007). Nu var det väldigt nära den där dominansen som jag tror du menade. Sen kom match 4.
Säg den glädje som varar
Per-Allan
Säsongskort: Ja

Inlägg av Per-Allan »

zedar skrev: 2025-04-07 19:01:50 Ångesten börjar komma krypandes, vetskapen att detta kan vara sista matchen på hovet denna säsong suger.
Och ångesten tilltar eftersom satan från Solna åter lyckats komma tillbaka på ett mirakulöst sätt mot Bik.
Verkar vara något som sitter i deras klubbs DNA att aldrig ge upp, som senast i gårdagens fotbollsmatch.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Felix.32

Inlägg av Felix.32 »

0 budade på de fyra rinkside biljetterna till matchen…
https://www.tradera.com/item/293315/669 ... k_f4YRRJgQ
Och budgivningen slutade för 2h sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-07 19:43:49
Att gå från typ säsongens bästa insats till matchen igår var ju sjukt deprimerande, men ändå väntat? Vi har ju haft en jämn nivå över hela säsongen men det är ju sällan vi dominerat mer än en match åt gången.

Men jag håller fast vid mitt tips, SSK var inget bra val och det kommer bita oss i röven. Matchen igår tydde på att SSK lärt sig hur de ska spela och kommer förmodligen fortsätta växa nu.

Tippar 2-3 efter OT.

DIF förlorar inte för att SSK gjort någon läxa, vi faller på en oskön blandning av ineffektivitet och icke ödmjukhet, med tänket -Denna nivå kommer nog räcka, (i match 4)....och det var ju rätt nära.

Gör vi det vi ska, dvs om matchbilden ser ut som i match 1,2,3, då måste SSK prestera mer än det dom gjort hittills
De kan komma långt på effektivitet och en bra målvakt dock. Säger inte att Hugo varit dålig, men när Frans är i zonen så är han en matchvinnare.
Det behöver inte alltid vara det bästa laget som går vidare, våran serie mot Mora ifjol exempelvis.

Men jag hoppas såklart du har rätt.
Jag har en dålig känsla, och för mig är det betydligt värre nu än slutspelen 22/23, 23/24. Vet inte riktigt vad det beror på. Kanske för att vi är seriesegrare/bestämmer motståndare och förväntningarna är därefter.
Hävelid har släppt in ett mål på 2 matcher.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Med tanke på hur bleka våra junisar varit i slutspelet så nej tack till att fylla på med mer J20, det är bara att inse att så unga killar kan inte bära ett slutspel och matcherna är hårdare, snabbare och framförallt fulare än i grundserien. Detta total bromsar kidsen's typ av spel så helt rätt att inte vädra fler knattar i detta läget. Skägg mot skägg, trist med behövligt.

Tyvärr är all press på oss idag, precis noll är på SSK då matchserien är 2-2, vi spelar på Hovet så "alla" förväntar sig DIF vinst. SSK kan bara lira för att kunna skrälla medan vi absolut inte kan komma hasande till Tälje på torsdag med 3-2 i baken.

Jag är så j-a nervös att det flimrar framför ögonen, do or die nu!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
DIF-DIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIF-DIF »

captcash skrev: 2025-04-08 07:39:22 Med tanke på hur bleka våra junisar varit i slutspelet så nej tack till att fylla på med mer J20, det är bara att inse att så unga killar kan inte bära ett slutspel och matcherna är hårdare, snabbare och framförallt fulare än i grundserien. Detta total bromsar kidsen's typ av spel så helt rätt att inte vädra fler knattar i detta läget. Skägg mot skägg, trist med behövligt.

Tyvärr är all press på oss idag, precis noll är på SSK då matchserien är 2-2, vi spelar på Hovet så "alla" förväntar sig DIF vinst. SSK kan bara lira för att kunna skrälla medan vi absolut inte kan komma hasande till Tälje på torsdag med 3-2 i baken.

Det där stämmer inte. SSK har också rejäl press att vinna idag. De lär knappast vilja spela med kniven på strupen hemma på torsdag för att sedan vid en vinst tvingas till en sjunde match på Hovet.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

DIF-DIF skrev: 2025-04-08 07:47:16
captcash skrev: 2025-04-08 07:39:22 Med tanke på hur bleka våra junisar varit i slutspelet så nej tack till att fylla på med mer J20, det är bara att inse att så unga killar kan inte bära ett slutspel och matcherna är hårdare, snabbare och framförallt fulare än i grundserien. Detta total bromsar kidsen's typ av spel så helt rätt att inte vädra fler knattar i detta läget. Skägg mot skägg, trist med behövligt.

Det där stämmer inte. SSK har också rejäl press att vinna idag. De lär knappast vilja spela med kniven på strupen hemma på torsdag för att sedan vid en vinst tvingas till en sjunde match på Hovet.
Håller inte med men japp, each to their own. Vi är DIF (laget de flesta förväntar sig ska gå upp), vi valde dem (dvs anser ssk som lättaste motstånd), nu måste vi ta det idag för att underdogs:en inte ska kunna avgöra hemma. Känner att 95% av pressen är på oss.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
avskedsfest

Inlägg av avskedsfest »

Låt mig göra en profetia...

Idag vinner vi tydligt. Vi spelar bra och sätter våra lägen

Torsdag blir en tät match där vi släpper in ett mål och får jaga hela matchen. SSK vinner

Lördag blir helt jämn. Går till sudden. Där avgörs det på ett dommarmisstag....

Hoppas jag i alla fall har rätt idag... ;)
DjurgårdareiNorrland

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

-daniel- skrev: 2025-04-08 07:26:15
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-07 19:43:49

Tippar 2-3 efter OT.

De kan komma långt på effektivitet och en bra målvakt dock. Säger inte att Hugo varit dålig, men när Frans är i zonen så är han en matchvinnare.
Det behöver inte alltid vara det bästa laget som går vidare, våran serie mot Mora ifjol exempelvis.

Men jag hoppas såklart du har rätt.
Jag har en dålig känsla, och för mig är det betydligt värre nu än slutspelen 22/23, 23/24. Vet inte riktigt vad det beror på. Kanske för att vi är seriesegrare/bestämmer motståndare och förväntningarna är därefter.
Hävelid har släppt in ett mål på 2 matcher.
Exakt, han har inte varit dålig.
Två bra målvakter, Hugo jämnare men Frans högre högstanivå.
Hugo har samtidigt betydligt bättre hjälp framför egen kasse.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-04-08 09:53:52, redigerad totalt 1 gånger.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

avskedsfest skrev: 2025-04-08 08:35:11 Låt mig göra en profetia...

Torsdag blir en tät match där vi släpper in ett mål och får jaga hela matchen. SSK vinner

Gör en egen profetia.....

Antiklimax, går käpprätt åt helvete, semester nästa vecka och Wiken lägger upp ett sista informerar på tisdag. Avsnittet är 4 min 27 sekunder med enbart klyschor!

Nu när jag har lättat på hjärtat, samt fått ut oron.

Så hoppas jag får fel, blir jävligt glatt överraskad istället!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jaa fler juniorer nu vore hål i huvudet. Precis som väntat så har Eklund/Frondell försvunnit mer eller mindre helt nu när spelreglerna förändrats till mera fysik och kamp. Frondell har väl knappt haft pucken.

Vi behöver visserligen fart, men mera av den Blomgren och Costmar bidrar med. Det vill säga muskler bakom!

Inga pojkar in just nu tack.
avskedsfest

Inlägg av avskedsfest »

Osten östlund skrev: 2025-04-08 09:15:29

Antiklimax, går käpprätt åt helvete, semester nästa vecka och Wiken lägger upp ett sista informerar på tisdag. Avsnittet är 4 min 27 sekunder med enbart klyschor!

Du är rolig du!
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

En himla positiv sak med dagens match är ändå att jag är frisk från förklyning, så slipper kolla nykter idag. Det tror jag är något vi alla, tom Wiken, kan stå bakom som en oerhörd fördel.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Manijock skrev: 2025-04-08 09:26:08 Jaa fler juniorer nu vore hål i huvudet. Precis som väntat så har Eklund/Frondell försvunnit mer eller mindre helt nu när spelreglerna förändrats till mera fysik och kamp. Frondell har väl knappt haft pucken.

Vi behöver visserligen fart, men mera av den Blomgren och Costmar bidrar med. Det vill säga muskler bakom!

Inga pojkar in just nu tack.
Har nog inte bara med att man är junior att göra, Frölunda mönstrar väl 3 07-or som varit mkt bra, Ivar Stenberg tex, så nog går det att leverera om man är junior,
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Osten östlund skrev: 2025-04-08 09:15:29

Blev inspirerad. Kör en egen.

Ikväll gör vi ännu en bra match, fortsatt svårt att omsätta spelövertaget i målchanser.
2-2, förlängning. SSK får ett pp och avgör i sudden.
Forumet går bananas, det renderar i tjugotio avstängningar.
Det skapas nya alias där bland annat ssktobbe sticker ut som ett av många nya.
Alla skriker att de ska sluta följa hockeyn och det blir Europafotboll för alla på torsdag.
Inte en jävel åker till Södertälje säger man. (Men jo, bortasektionen blir hyffsat full i dubbel bemärkelse.)

Självklart vinner vi borta mot Tälje efter en stabil bortaseger. En hånleendes ssk-tränare skyller som vanligt på alla andra.

Det stundar en nagelbitare hemma på Hovet som sålt slut då alla forumvänner sansat sig och köpt biljett.
Men denna gång får vi en normal utdelning från båda lagen. Klasen lägger in 6-2 i öppen bur med 2,5 minuter kvar att spela.

Final mot gnaget stundar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar