Semifinal 5 24/25 Djurgårdens IF - Södertälje 8/4
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
100% motivation or bust!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kan faktiskt tänka mig Hammarlund igen. Borde ha rejält fräschare ben än alla andra på isen.
It's easier to be an asshole to words than to people
Dags att ta fram det bästa! Kämpa!!
Spela som match #3, samma laguppställning. Resten löser sig.
-
Ja, vad fan ska man säga…
Att gå från typ säsongens bästa insats till matchen igår var ju sjukt deprimerande, men ändå väntat? Vi har ju haft en jämn nivå över hela säsongen men det är ju sällan vi dominerat mer än en match åt gången.
Återstår att se hur matchbilden imorgon ser ut.
Vad tycker ni, pressen på oss eller SSK?
Men jag håller fast vid mitt tips, SSK var inget bra val och det kommer bita oss i röven. Matchen igår tydde på att SSK lärt sig hur de ska spela och kommer förmodligen fortsätta växa nu.
Tippar 2-3 efter OT.
Att gå från typ säsongens bästa insats till matchen igår var ju sjukt deprimerande, men ändå väntat? Vi har ju haft en jämn nivå över hela säsongen men det är ju sällan vi dominerat mer än en match åt gången.
Men jag håller fast vid mitt tips, SSK var inget bra val och det kommer bita oss i röven. Matchen igår tydde på att SSK lärt sig hur de ska spela och kommer förmodligen fortsätta växa nu.
Tippar 2-3 efter OT.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag skulle välja Hammarn före Krogen. Hammarn såg riktigt bra ut senast.
Sedan har ju Tycko gjort flera misstag senaste 2 matcherna. Orsakat flera spelvändningar och spelat fast oss i egen zon gång efter annan.
Han MÅSTE upp imorgon, annars är Hammarn given att gå före.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- DIF_Soldier
Jag vill faktiskt se Melvin Wersäll in. Han har en speed och är irrationell och kan hitta på mer än Hampus
Allra helst hade jag gett Viggo Björck chansen igen, men han ska väl spela J20
Allra helst hade jag gett Viggo Björck chansen igen, men han ska väl spela J20
Säg den glädje som varar
Ångesten börjar komma krypandes, vetskapen att detta kan vara sista matchen på hovet denna säsong suger.
- Jim Morrison
Tror också att Viggo Björck hade varit en difference-maker att ta in nu när vi har så mycket skador. Men kanske hade skavt när vi har en sådan bred trupp redan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
Vi är inte åldersdiskriminerande åt ena hållet, varför är vi det åt andra hållet? Viggo är så bra att han inte gjort bort sigJim Morrison skrev: ↑2025-04-07 19:16:34 Tror också att Viggo Björck hade varit en difference-maker att ta in nu när vi har så mycket skador. Men kanske hade skavt när vi har en sådan bred trupp redan.
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
Håller inte med, när vi faller är det lite pga "snubbel på oss själva"DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-07 17:22:49 Ja, vad fan ska man säga…
Tippar 2-3 efter OT.
DIF förlorar inte för att SSK gjort någon läxa, vi faller på en oskön blandning av ineffektivitet och icke ödmjukhet, med tänket -Denna nivå kommer nog räcka, (i match 4)....och det var ju rätt nära.
Med bättre utdelning skulle denna matchserie vara över nu
Så läget är egentligen oförändrat.
Gör vi det vi ska, dvs om matchbilden ser ut som i match 1,2,3, då måste SSK prestera mer än det dom gjort hittills
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
De kan komma långt på effektivitet och en bra målvakt dock. Säger inte att Hugo varit dålig, men när Frans är i zonen så är han en matchvinnare.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-04-07 19:36:47Håller inte med, när vi faller är det lite pga "snubbel på oss själva"DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-07 17:22:49 Ja, vad fan ska man säga…
Tippar 2-3 efter OT.
DIF förlorar inte för att SSK gjort någon läxa, vi faller på en oskön blandning av ineffektivitet och icke ödmjukhet, med tänket -Denna nivå kommer nog räcka, (i match 4)....och det var ju rätt nära.
Med bättre utdelning skulle denna matchserie vara över nu
Så läget är egentligen oförändrat.
Gör vi det vi ska, dvs om matchbilden ser ut som i match 1,2,3, då måste SSK prestera mer än det dom gjort hittills
Det behöver inte alltid vara det bästa laget som går vidare, våran serie mot Mora ifjol exempelvis.
Men jag hoppas såklart du har rätt.
Jag har en dålig känsla, och för mig är det betydligt värre nu än slutspelen 22/23, 23/24. Vet inte riktigt vad det beror på. Kanske för att vi är seriesegrare/bestämmer motståndare och förväntningarna är därefter.