Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
daol
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av daol »

Vikas skrev: 2025-02-13 16:59:49
Boven skrev: 2025-02-13 16:48:54 Inget som gör dig gladare iaf.
Dom har haft namn uppe på bordet som diskuterats, Kaskisuo och Ignatjew bla. Men det är Micke som har sista ordet om målvakter.

Sen samma rappakalja om att bara för att vi förlorar en match så börjar snacket gå om att våra målvakter inte håller måttet. Men att vi har 2 jätte duktiga målvakter bla bla.

Ang. Gidlöf så är han tydligen hängslen och livrem ifall Hävelid och Andrén går sönder likt Lindbom och Galajda.
Hur i hela helvete är det Micke som har sista ordet om målvakter?! Så det är alltså Wikegårds gamla polare han anställt som sätter oss i skiten? Eller försöker han bara skylla ifrån sig?

Det där "bara för att vi förlorar en match"-snacket var gammalt för 30 omgångar sen. Inte en jävel tror på det längre.

Hoppas för guds skull att det bara är spel för galleriet...
Fast det står väl ingenstans att Micce har sista ordet? Det står att det "går genom" honom och att han "tittar ordentligt och lägger en analys". Låter väl rimligt
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av GULD »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-02-13 17:08:04
GULD skrev: 2025-02-13 16:58:02
Osten östlund skrev: 2025-02-13 16:08:42
Nypovich skrev: 2025-02-13 15:59:50 Vart nämns det ens om Dichow och Andrén? Känns som ett väldigt svalt rykte i så fall.
GULD har bl a vaknat nyss!

På lördag natt, så vet du vad som var sant eller fyllesnack?
Ja nu är jag igång igen :)
Den första värkar ju stämma rätt bra med Lexingen
Att vi var var på en svensk klubb bla bla

Dichow kommer inte från samma källa

Men han ska vara Muntligt klar
Som jag har tolkat det hänger det nu på att Hv ror hem Tompkins då ska även dom vara överens

Det kommer endå från håll som är i marknaden
Så därav delade jag här

Jag kan helt klart sluta om folk retar sej på det

Gubben
MrMadhawk svarar i chatten på Tomkins-status;

Bra nyhet från Hockeynews tidigare. Jag satt i bilen under eftermiddagen och har avverkat lite samtal i frågan. Som jag förstår från mina källor runt HV, så har man inte kommit in i ett skarpt läge riktigt, men den här tiden på året kan saker förändras på en halvtimme. Nyckeltider att hålla reda på är nu ikväll 20.00, samt imorgonkväll 20.00. Om Tomkins kommer ut på waivers. Sker det inte, blir det ingen övergång.

Hoppas det är avtalat med HV att om Tomkins kommer så är vi etta på Dichow.

Ungefär det jag hörde
Och något om att Hv har höjt ett bud för att
Köpa loss Tomkins
The DIF ONE
Boven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Boven »

daol skrev: 2025-02-13 17:14:21
Vikas skrev: 2025-02-13 16:59:49
Boven skrev: 2025-02-13 16:48:54 Inget som gör dig gladare iaf.
Dom har haft namn uppe på bordet som diskuterats, Kaskisuo och Ignatjew bla. Men det är Micke som har sista ordet om målvakter.

Sen samma rappakalja om att bara för att vi förlorar en match så börjar snacket gå om att våra målvakter inte håller måttet. Men att vi har 2 jätte duktiga målvakter bla bla.

Ang. Gidlöf så är han tydligen hängslen och livrem ifall Hävelid och Andrén går sönder likt Lindbom och Galajda.
Hur i hela helvete är det Micke som har sista ordet om målvakter?! Så det är alltså Wikegårds gamla polare han anställt som sätter oss i skiten? Eller försöker han bara skylla ifrån sig?

Det där "bara för att vi förlorar en match"-snacket var gammalt för 30 omgångar sen. Inte en jävel tror på det längre.

Hoppas för guds skull att det bara är spel för galleriet...
Fast det står väl ingenstans att Micce har sista ordet? Det står att det "går genom" honom och att han "tittar ordentligt och lägger en analys". Låter väl rimligt
Jag tolkar det så men det är väl upp till var och en hur man tolkar det.
Men om det är han som tittar ordentligt och lägger analys så blir det väl hans ord som Wikegård går efter.

"Det mesta går genom ”piloten” (målvaktstränaren Micce Andreasson) som står i båset. Vi driver men sedan är det ändå Micce som tittar ordentligt och lägger en analys på det där ihop med vår analytiker Jonas Tegnér och så kikar vi på det."
Knickedick

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Vad krävs för Tomkins? Kan vi inte utmana HV om Tomkins? Helt säker på att vi kan swisha ihop mer än vad snållänningarna kan.
Tomkins vill väl inte förstöra sina aktier genom att åka ur?
Daven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Daven »

Knickedick skrev: 2025-02-13 17:31:30 Vad krävs för Tomkins? Kan vi inte utmana HV om Tomkins? Helt säker på att vi kan swisha ihop mer än vad snållänningarna kan.
Tror det var två miljoner för utköpet.
mille_pilsner
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av mille_pilsner »

Det måste komma in en slips, annars kommer män i vita rockar och hämtar mig.

Rent krasst så har man haft hela säsongen på sig att hitta en tydlig förstakeeper med lite rutin och pungkulor. Hur Hävelid och framförallt Andrén varit så självklara i laguppställningen är för mig helt ofattbart, kontrakt eller ej.
Att man startar en i sammanhanget rätt sen insamling och sen skyller på att marknaden är tunn är IG.

Det är fan nu eller aldrig att gå upp till SHL, då MÅSTE vi hitta en målvakt som kan vara tungan på vågen nån jävla gång när våra backar helt glömmer hur man spelar hockey.
Vårat bygge och SHL-platsen står på två skakande tandpetare.
Knickedick

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Daven skrev: 2025-02-13 17:33:11
Knickedick skrev: 2025-02-13 17:31:30 Vad krävs för Tomkins? Kan vi inte utmana HV om Tomkins? Helt säker på att vi kan swisha ihop mer än vad snållänningarna kan.
800k till kvar på insamlingen då. Lönen säsongen ut kan väl klubben lösa På något sätt.
Användarvisningsbild
Hawk

Silly Season 2024/25

Inlägg av Hawk »

Du får tänka på att dom har Jehovas på sin sida. Mycket pengar där :wink:
Användarvisningsbild
Eriksson

Silly Season 2024/25

Inlägg av Eriksson »

jsson skrev: 2025-02-13 14:59:46
Eriksson skrev: 2025-02-13 14:37:01 Jag trodde att syftet med insamlingen skulle vara att ta in nån där det verkligen behövs, dvs målvaktssidan, Det funkar ju inte med att ha målisar som agerar bås-öppnare, så fort nån är på väg.... ja då öppnar man.

Nu heter det att vi ska inte ta in nån bara för att.... då sparar vi hellre pengarna till nästa säsong. Hepp....
Men va fn, om jag ber om pengar av chefen hemma, dvs frun då vet jag väl vad jag skall spendera det på, inte fan säger jag sen, om jag hittar nåt så köper jag annars så sparar jag pengarna till nästa år och köper nåt annat

Just sådant här dravel som får mig skeptisk till att ge pengar, Tala om vad fn du skall köpa, ja då ger jag. Annars så kan jag också avvakta tills du vet vad du vill ha.
Avdelning gnälla utan att ha lyssnat? Wikegård har väl varit tydlig från start att den här kassan nyttjas om man hittar något som passar in. Om det inte blir något så går pengarna till nästa års spelarbudget.

Att du sen målar upp en egen kravbild och egna förväntningar ligger väl på dig.
Var målar jag upp en kravbild, Var gnäller jag?
Åh, jag älskar när vi har en plan som är lika konkret som en dimma.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Knickedick

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Hawk skrev: 2025-02-13 17:38:18
Du får tänka på att dom har Jehovas på sin sida. Mycket pengar där :wink:
Hahaha!
Kan ingen lura i dom att Tomkins är djävulen själv
Tabarnak

Silly Season 2024/25

Inlägg av Tabarnak »

Knickedick skrev: 2025-02-13 17:37:28
800k till kvar på insamlingen då. Lönen säsongen ut kan väl klubben lösa På något sätt.
Hade lätt slängt in några tusen till om det funnits en konkret öppning för något sådant. Väldigt sent att börja nu dock.
Glory1

Silly Season 2024/25

Inlägg av Glory1 »

Hade dom slängt upp en swishinsamling för Tomkins hade vi inte bara sänkt Targetaid likt senast utan även swish. Jävlar vad vi hade gått loss
Manijock

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Tappade tron när man hörde att Andreasson styr lite i det. Verkar ju knappast ha öga gällande Andrén! Känns minst sagt oroligt.
Knickedick

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Glory1 skrev: 2025-02-13 17:47:41
Hade dom slängt upp en swishinsamling för Tomkins hade vi inte bara sänkt Targetaid likt senast utan även swish. Jävlar vad vi hade gått loss
Exakt. Man hade inte ens behövt namnge Tomkins utan bara skriva erfaren första-målis.
Hade haft 800k på några timmar.
Användarvisningsbild
Hawk

Silly Season 2024/25

Inlägg av Hawk »

Tabarnak skrev: 2025-02-13 17:42:12
Knickedick skrev: 2025-02-13 17:37:28
Hade lätt slängt in några tusen till om det funnits en konkret öppning för något sådant. Väldigt sent att börja nu dock.
Du som har möjligheten, gör det! Själv pyntade jag precis in 500 igen! Alltid oavsett..
Låst