Både han och Kimby har nog varit bidragande till det. Flög ju under Kimby i Almtuna. Sedan givetvis kontrakt/ekonomi med!Daven skrev: ↑2025-02-13 15:46:28 Det som är frustrerande är att det varit ett problem hela säsongen, man hade kunnat agera när ryktet om Ortio kom ut i oktober/november. Man blir ju nästan konspiratorisk att Andreasson håller sin protegé Andrén så hårt att han manipulerat Wikegård att det kommer vända för honom.
Silly Season 2024/25
-
Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Jag tar rykten som enbart dyker upp här inne med en stor skopa salt.Osten östlund skrev: ↑2025-02-13 15:46:16
Att han mår dåligt privat har man ju förstått länge. Är kritisk då att man både som arbetsgivare och Andren själv. Inte tagit det på större allvar.
Ska definitivt inte vara i en sån klubb som DIF, med det trycket. Gissar på Nybro isåfall!
Med det sagt, trade med Andrén mot Tex med en 250k mellan?
Silly Season 2024/25
3st exempel på målvakter som bytt klubb i dagarna som absolut inte hade varit osannolika att landa för DIF. Jag hade inte tackat nej till någon av dessa
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... xis-gravel
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... buitenhuis
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... hary-emond
Blir spännande att följa dessa.
Målvakter finns om man vill.
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... xis-gravel
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... buitenhuis
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... hary-emond
Blir spännande att följa dessa.
Målvakter finns om man vill.
Silly Season 2024/25
Vart nämns det ens om Dichow och Andrén? Känns som ett väldigt svalt rykte i så fall.
-
Silly Season 2024/25
Det tar Nybro utan att blinka.dr111DIF skrev: ↑2025-02-13 15:57:21Jag tar rykten som enbart dyker upp här inne med en stor skopa salt.Osten östlund skrev: ↑2025-02-13 15:46:16
Att han mår dåligt privat har man ju förstått länge. Är kritisk då att man både som arbetsgivare och Andren själv. Inte tagit det på större allvar.
Ska definitivt inte vara i en sån klubb som DIF, med det trycket. Gissar på Nybro isåfall!
Tex är borta säsongen ut
-
-
Silly Season 2024/25
Inget som gör dig gladare iaf.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-02-13 16:40:43 https://hockeynews.se/nyheter/wikegard- ... ds-malvakt
Något intressant här?
Vad som gäller osv?
Dom har haft namn uppe på bordet som diskuterats, Kaskisuo och Ignatjew bla. Men det är Micke som har sista ordet om målvakter.
Sen samma rappakalja om att bara för att vi förlorar en match så börjar snacket gå om att våra målvakter inte håller måttet. Men att vi har 2 jätte duktiga målvakter bla bla.
Ang. Gidlöf så är han tydligen hängslen och livrem ifall Hävelid och Andrén går sönder likt Lindbom och Galajda.
Senast redigerad av Boven den 2025-02-13 16:59:22, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2024/25
Ja nu är jag igång igenOsten östlund skrev: ↑2025-02-13 16:08:42GULD har bl a vaknat nyss!
På lördag natt, så vet du vad som var sant eller fyllesnack?

Den första värkar ju stämma rätt bra med Lexingen
Att vi var var på en svensk klubb bla bla
Dichow kommer inte från samma källa
Men han ska vara Muntligt klar
Som jag har tolkat det hänger det nu på att Hv ror hem Tompkins då ska även dom vara överens
Det kommer endå från håll som är i marknaden
Så därav delade jag här
Jag kan helt klart sluta om folk retar sej på det
Gubben
The DIF ONE
Silly Season 2024/25
Hur i hela helvete är det Micke som har sista ordet om målvakter?! Så det är alltså Wikegårds gamla polare han anställt som sätter oss i skiten? Eller försöker han bara skylla ifrån sig?Boven skrev: ↑2025-02-13 16:48:54 Inget som gör dig gladare iaf.
Dom har haft namn uppe på bordet som diskuterats, Kaskisuo och Ignatjew bla. Men det är Micke som har sista ordet om målvakter.
Sen samma rappakalja om att bara för att vi förlorar en match så börjar snacket gå om att våra målvakter inte håller måttet. Men att vi har 2 jätte duktiga målvakter bla bla.
Ang. Gidlöf så är han tydligen hängslen och livrem ifall Hävelid och Andrén går sönder likt Lindbom och Galajda.
Det där "bara för att vi förlorar en match"-snacket var gammalt för 30 omgångar sen. Inte en jävel tror på det längre.
Hoppas för guds skull att det bara är spel för galleriet...
-
Silly Season 2024/25
Folk retar sig alltid på något.GULD skrev: ↑2025-02-13 16:58:02Ja nu är jag igång igenOsten östlund skrev: ↑2025-02-13 16:08:42GULD har bl a vaknat nyss!
Som jag har tolkat det hänger det nu på att Hv ror hem Tompkins då ska även dom vara överens
Så därav delade jag här
Gubben
Kör på nu, behövs rutin!
-
Silly Season 2024/25
Måste det vara. Om det visar sig att Micke har sista ordet?Vikas skrev: ↑2025-02-13 16:59:49Hur i hela helvete är det Micke som har sista ordet om målvakter?! Så det är alltså Wikegårds gamla polare han anställt som sätter oss i skiten? Eller försöker han bara skylla ifrån sig?Boven skrev: ↑2025-02-13 16:48:54 Inget som gör dig gladare iaf.
Det där "bara för att vi förlorar en match"-snacket var gammalt för 30 omgångar sen. Inte en jävel tror på det längre.
Hoppas för guds skull att det bara är spel för galleriet...
Så kommer det "ej finnas ett mellanting ".
Antingen blir han en hjälte, eller så försvinner han lika snabbt som/när vi åker ut!
Silly Season 2024/25
Finns inget rykte och dichow in och andren utdr111DIF skrev: ↑2025-02-13 15:57:21Jag tar rykten som enbart dyker upp här inne med en stor skopa salt.Osten östlund skrev: ↑2025-02-13 15:46:16
-
Silly Season 2024/25
MrMadhawk svarar i chatten på Tomkins-status;GULD skrev: ↑2025-02-13 16:58:02Ja nu är jag igång igenOsten östlund skrev: ↑2025-02-13 16:08:42GULD har bl a vaknat nyss!
Så därav delade jag här
Gubben
”Bra nyhet från Hockeynews tidigare. Jag satt i bilen under eftermiddagen och har avverkat lite samtal i frågan. Som jag förstår från mina källor runt HV, så har man inte kommit in i ett skarpt läge riktigt, men den här tiden på året kan saker förändras på en halvtimme. Nyckeltider att hålla reda på är nu ikväll 20.00, samt imorgonkväll 20.00. Om Tomkins kommer ut på waivers. Sker det inte, blir det ingen övergång.”
Hoppas det är avtalat med HV att om Tomkins kommer så är vi etta på Dichow.
-
Silly Season 2024/25
"Skulle det dyka upp en riktigt bra keeper som det har gjort med en back som (Mattias) Hävelid och en forward som Filip (Eriksson) är det klart att vi är intresserade att förstärka en redan stark trupp, säger Wikegård."DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-02-13 16:40:43 https://hockeynews.se/nyheter/wikegard- ... ds-malvakt
Något intressant här?
Vad som gäller osv?