Exile skrev: ↑2024-05-30 13:03:16
Folk som tjatade om att saknas pengar hade tydligen 100% fel... Snacka om klasskillnad mellan Wikegård och KG när det gäller att få in pengar från sponsrorer.
Verkligen.
Sedan har det ju sett ut såhär i snart årtionden. Vi är och har varit beroende av externt kapital.
Och innan säsongerna är över har det i nästan lika många år tjatats om att pengarna är slut och att sektionen är dödsdömd.
Sedan kommer nog olyckskorparna få rätt så småningom. Men jag hoppas uppleva minst en guldera till innan dess.
"Ni som tror att det kommer värvas spets kan ju bara glömma det. Här är ett gäng från hockeyettan och Nordamerikas svar på korpen vi borde titta på...."
Knickedick skrev: ↑2024-05-30 13:33:14
Jag kan tycka att en riktigt stabil Def- back är jävligt vettigt att lägga pengar på.
Jag tycker attt det känns svårare att hitta riktigt bra defensiva backar än vad det gör att hitta hyffsat bra offensiva och som vi identifierat är det framför eget mål vi ofta fallerar. En placeringssäker back med uppoffrande spelstil med bra första pass som är bra på att separera motståndaren från pucken. Är i mina ögon värt jävligt mycket pengar. Därför anser jag Hugo Blixt vara fel spelare att värva i detta fall.
Då hade jag lätt kunnat behålla typ Kalle Loponen istället för en Blixt Peng och lagt mer Def-pjäs
Jag tycker helt tvärtom. Handleder kostar pengar och eftertraktad. Att vara stor, stark och vispa bort puckar är är det betydligt många fler som kan.
It's easier to be an asshole to words than to people
Inga värderingar i uppställningen ordagrant. Bara snabbt uppställt. Men leftsidan ser ofantligt svag ut. Svårt att se varken Wersäll eller Blomgren explodera offensivt. Klasen är på dekis! Grewe har främst andra uppsidor!
Forwardssidan måste ju breddas med något seniornamn till väl? Inte spets naturligtvis, men något skapligt seniornamn.
Knickedick skrev: ↑2024-05-30 13:33:14
Jag kan tycka att en riktigt stabil Def- back är jävligt vettigt att lägga pengar på.
Jag tycker attt det känns svårare att hitta riktigt bra defensiva backar än vad det gör att hitta hyffsat bra offensiva och som vi identifierat är det framför eget mål vi ofta fallerar. En placeringssäker back med uppoffrande spelstil med bra första pass som är bra på att separera motståndaren från pucken. Är i mina ögon värt jävligt mycket pengar. Därför anser jag Hugo Blixt vara fel spelare att värva i detta fall.
Då hade jag lätt kunnat behålla typ Kalle Loponen istället för en Blixt Peng och lagt mer Def-pjäs
Fattar heller inte varför man släppte Loppan. Såg stabil ut från dag 1 (trots stökig tid i VIK). En spelare med stor uppsida, kan inte ha varit särskilt dyr?
Håller vi tummarna för att Wiken trollar fram ytterligare en eller två vita kaniner. Definitivt fokus på backsidan, om man får be.
Inga värderingar i uppställningen ordagrant. Bara snabbt uppställt. Men leftsidan ser ofantligt svag ut. Svårt att se varken Wersäll eller Blomgren explodera offensivt. Klasen är på dekis! Grewe har främst andra uppsidor!
Forwardssidan måste ju breddas med något seniornamn till väl? Inte spets naturligtvis, men något skapligt seniornamn.
Det man är nyfiken på är hur Wersäll/Eklund och Eriksson utvecklas... Finns väl potential att succén blir total under nästa säsong?
Men ja, gärna en till stabil värvning på forwardsidan vore önskvärt.
Jim Morrison skrev: ↑2024-05-30 12:24:39
Det pratas lite om att att Rubins funderar på om HockeyAllsvenskan är det rätta nästa steget i hans karriär (https://hockeynews.se/nyheter/avsljar-d ... nsiv-back-) men det kan väl inte vara aktuellt med att vi tar in honom också efter Blixt?
Då blir det ju istället obalans åt andra hållet där Sissons är den enda som kan hantera pucken.
Jo Blixt är tänkt som en längre ner i kedjorna. Vi ska ftf värva en top 4 back.
Jag är optimistisk inför Blomgrens säsong. Hade en oerhörd fart och kunde hålla pucken i anfallszonen. Med rätt sällskap kan det bli riktigt bra.