Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Övertygad om att det kommer in en toppback till. Men märks att wiken/kimby gillar storväxta backar och vill ha en stark defensiv, hålla rent framför mål, ska göra ont att möta djurgårn 

-
Silly Season 2024/25
Måtte Blixt använda sin storlek på ett bättre sätt än Hammarlund, annars kommer jag bli kliniskt vansinnig av att se vår defensiv iår!!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
SÅ ut går vår bästa offensiva back och in kommer Almtunas 5te-back. Som ska ha defensiven som sin styrka?
Jag hoppas innerligt då att det kommer in två pucksäkrare backar till.
X-Colby
Ragge-X
Blixt-Bergström
Degnell
X-Colby
Ragge-X
Blixt-Bergström
Degnell
Silly Season 2024/25
Det tar jag för givet, plus att vi i nuläget besitter noll backar med högerfattning vilket vi absolut behöver. Men tror det kommer.Knickedick skrev: ↑2024-05-30 12:34:37 SÅ ut går vår bästa offensiva back och in kommer Almtunas 5te-back. Som ska ha defensiven som sin styrka?
X-Colby
Ragge-X
Blixt-Bergström
Degnell
Sen tror jag blixt är en billigare rubins så vi kan köpa in två bra rightare
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Enligt mig bör två puckskickliga högerfattade backar komma in nu för att balansera upp och ersätta Axel Andersson samt Ytterell.
Rubins tycker jag bör vara avskriven nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2024/25
Folk som tjatade om att saknas pengar hade tydligen 100% fel...
Snacka om klasskillnad mellan Wikegård och KG när det gäller att få in pengar från sponsrorer.

-
Silly Season 2024/25
Blixt bör vara betydligt billigare än Rubins också.Jim Morrison skrev: ↑2024-05-30 12:40:29 Enligt mig bör två puckskickliga högerfattade backar komma in nu för att balansera upp och ersätta Axel Andersson samt Ytterell.
Förmodligen handplockad av Kimby, bra val.
Ser ju riktigt bra ut om vi prickar rätt på 1-2 rightare nu.
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Det måste ha kommit in kapital från någon extern. Det egna kapitalet är nog fortfarande rätt tomt.
Där tror jag också Wikegård är riktigt vass. På att få in pengar alltså.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Jim Morrison
Silly Season 2024/25
Ja, den här defensiva typen till ett tredje backpar och PK gillar jag till rätt pris. Inte när dom får betalt som en förstaback. Tror på detta!Nattuggla_ skrev: ↑2024-05-30 13:03:44Blixt bör vara betydligt billigare än Rubins också.Jim Morrison skrev: ↑2024-05-30 12:40:29 Enligt mig bör två puckskickliga högerfattade backar komma in nu för att balansera upp och ersätta Axel Andersson samt Ytterell.
Förmodligen handplockad av Kimby, bra val.
Ser ju riktigt bra ut om vi prickar rätt på 1-2 rightare nu.
Silly Season 2024/25
Helst vill jag undvika att ha backar i våra kedjor. Räckte med Alexander Falk.
It's easier to be an asshole to words than to people
Silly Season 2024/25
Difsky skrev: ↑2024-05-30 12:38:16Det tar jag för givet, plus att vi i nuläget besitter noll backar med högerfattning vilket vi absolut behöver. Men tror det kommer.Knickedick skrev: ↑2024-05-30 12:34:37 SÅ ut går vår bästa offensiva back och in kommer Almtunas 5te-back. Som ska ha defensiven som sin styrka?
X-Colby
Ragge-X
Blixt-Bergström
Degnell
Är det någon mer på väg bort?
Vi lär väl inte ha Hammarlund som åttondeback? Jag är rädd för att det bara blir en back till.
-
Silly Season 2024/25
Jag kan tycka att en riktigt stabil Def- back är jävligt vettigt att lägga pengar på.
Jag tycker attt det känns svårare att hitta riktigt bra defensiva backar än vad det gör att hitta hyffsat bra offensiva och som vi identifierat är det framför eget mål vi ofta fallerar. En placeringssäker back med uppoffrande spelstil med bra första pass som är bra på att separera motståndaren från pucken. Är i mina ögon värt jävligt mycket pengar. Därför anser jag Hugo Blixt vara fel spelare att värva i detta fall.
Då hade jag lätt kunnat behålla typ Kalle Loponen istället för en Blixt Peng och lagt mer Def-pjäs
Jag tycker attt det känns svårare att hitta riktigt bra defensiva backar än vad det gör att hitta hyffsat bra offensiva och som vi identifierat är det framför eget mål vi ofta fallerar. En placeringssäker back med uppoffrande spelstil med bra första pass som är bra på att separera motståndaren från pucken. Är i mina ögon värt jävligt mycket pengar. Därför anser jag Hugo Blixt vara fel spelare att värva i detta fall.
Då hade jag lätt kunnat behålla typ Kalle Loponen istället för en Blixt Peng och lagt mer Def-pjäs
-
Silly Season 2024/25
Hammarlund kan de skicka på läktaren. Han kan ju inte va topp-4 iaf jag ser honom som en total säkerhetsriskDIF-DIF skrev: ↑2024-05-30 13:25:06Difsky skrev: ↑2024-05-30 12:38:16Det tar jag för givet, plus att vi i nuläget besitter noll backar med högerfattning vilket vi absolut behöver. Men tror det kommer.Knickedick skrev: ↑2024-05-30 12:34:37 SÅ ut går vår bästa offensiva back och in kommer Almtunas 5te-back. Som ska ha defensiven som sin styrka?
X-Colby
Ragge-X
Blixt-Bergström
Degnell
Vi lär väl inte ha Hammarlund som åttondeback? Jag är rädd för att det bara blir en back till.
-
Silly Season 2024/25
Eller så kanske Ytterell blir kvar?DIF-DIF skrev: ↑2024-05-30 13:25:06Difsky skrev: ↑2024-05-30 12:38:16Det tar jag för givet, plus att vi i nuläget besitter noll backar med högerfattning vilket vi absolut behöver. Men tror det kommer.Knickedick skrev: ↑2024-05-30 12:34:37 SÅ ut går vår bästa offensiva back och in kommer Almtunas 5te-back. Som ska ha defensiven som sin styrka?
X-Colby
Ragge-X
Blixt-Bergström
Degnell
Vet inte hur många man brukar gå in säsongen med, är det 8 eller 9?
Finns också kanske en idé om att låna ut en sådan som Carnebo då han inte spelade på hela förra säsongen. Degnell och Bergström är ju mer inrotade i A-laget på grund av det.
Jag tror inte vi ska förvänta oss två spetsbackar in, men två rightare MÅSTE nästan in för att balansera det hela. Så kanske en spetsback plus en intressant ettan-värvning kanske?