Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Knickedick skrev: 2024-05-30 12:06:12
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-05-30 11:48:25
Knickedick skrev: 2024-05-30 10:04:58 Finns starka DIF-kopplingar hos Gustav Lindström, men vi lär inte vara ensamma om att vilja ha honom.
Hade dock varit helt perfekt för oss tycker jag
Det här är första gången jag hör om honom. Har gått helt under min radar.
Efter lite googling, spännande helt klart.
Passar in i ålderspannet 23-27, check.
Rightare, check.
Intressant stats, check.

Har däremot aldrig sett en intervju med honom och framförallt inte sett honom spela.
Så för mig är han lite av "grisen i säcken köp".
Vet inte vad du anser vara grisen i säcken? Är det när DU inte sett en spelare spela?
Det är ändå närmare 200-matcher i NHL och för mig är han mindre grisen i säcken än t,ex Simon Åkerström som vissa föreslår?
Ska man gå in och hårddra det så är ju varje ny värvning "grisen i säcken" för man kan aldrig veta hur det faller ut i slutändan.
Men med det cv-et och en spelartyp som checkar alla boxar vi verkligen behöver så hade jag ju lagt mina slantar på Gustav istället för det mesta.
Ja nog t.o.m. före Philip Holm...
Känns som du väljer att feltolka mig? :)
Det enda jag menar är att JAG inte sett honom spela, därför är JAG osäker.
Är det kritik mot någon så är det väl på mig själv isåfall, jag skriver ju rakt ut att jag inte har koll.

Så, tack för att du upplyser mig om en spännande spelare som för mig varit obekant.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Knickedick

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Känns inte som att Wikegård i detta läget skulle bränna pengar som inte fanns.
Eller så kör han en Kamikaze-taktik och går ALL-IN totales på att vi ska upp i år och misslyckas han så lär vi lira med Junisarna nästa år
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Hugo Blixt från Almtuna ska vara klar. Vet ingenting om honom så ska försöka skaffa information.

Defensiv bjässe på 194 cm så antar att Rubins inte ska in då?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Chabo

Silly Season 2024/25

Inlägg av Chabo »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-05-30 11:59:47 Ska vi börja gnälla över Kelleher och pengar nu också?

Först säkerställs det att vi "inte har några pengar, KG har ruinerat oss".
Kommer det nu gnällas över att vi HAR pengar? :D
En bra värvning baseras ju inte bara på spelaren utan även villkoren för kontraktet. Jag är taggad på Kelleher men det måste alltid vägas mot vad pengarna kunde ha använts som bäst till. Skulle gärna se en totalsumma (brutto inkl soc. avgifter) mig, men det lär väl dyka upp snart!

Vi alla tyckte väl Brodin, Rensfeldt, Schilling m fl var bra värvningar till HA, utan vetskap vad KG lastat på.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2024/25

Inlägg av fryppe »

Hugo Blixt ????????
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Knickedick skrev: 2024-05-30 12:14:55 Känns inte som att Wikegård i detta läget skulle bränna pengar som inte fanns.
Eller så kör han en Kamikaze-taktik och går ALL-IN totales på att vi ska upp i år och misslyckas han så lär vi lira med Junisarna nästa år
Tror på Kamikaze! Hur fan ska man annars gå upp?

Är ju lite så för Kentää nu. Sista chansen för honom, dåligt säsong så ryker han!

Är inte kul för umeå att sitta kvar år 2 och 3 i HA. Med Forsberg/Nilsson löner!
Senast redigerad av Osten östlund den 2024-05-30 12:19:42, redigerad totalt 1 gånger.
Simpan
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Simpan »

Jim Morrison skrev: 2024-05-30 12:17:44 Hugo Blixt från Almtuna ska vara klar. Vet ingenting om honom så ska försöka skaffa information.

Kul att det äntligen börjar hända saker!
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Jim Morrison skrev: 2024-05-30 12:17:44 Hugo Blixt från Almtuna ska vara klar. Vet ingenting om honom så ska försöka skaffa information.

Är Kimbys gubbe, så den måste vara säker!

Måste bli en "dyr back" nu med!
Knickedick

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-05-30 12:14:42
Knickedick skrev: 2024-05-30 12:06:12
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-05-30 11:48:25
Knickedick skrev: 2024-05-30 10:04:58 Finns starka DIF-kopplingar hos Gustav Lindström, men vi lär inte vara ensamma om att vilja ha honom.
Hade dock varit helt perfekt för oss tycker jag
Det här är första gången jag hör om honom. Har gått helt under min radar.
Efter lite googling, spännande helt klart.
Passar in i ålderspannet 23-27, check.
Rightare, check.
Intressant stats, check.

Har däremot aldrig sett en intervju med honom och framförallt inte sett honom spela.
Så för mig är han lite av "grisen i säcken köp".
Vet inte vad du anser vara grisen i säcken? Är det när DU inte sett en spelare spela?
Det är ändå närmare 200-matcher i NHL och för mig är han mindre grisen i säcken än t,ex Simon Åkerström som vissa föreslår?
Ska man gå in och hårddra det så är ju varje ny värvning "grisen i säcken" för man kan aldrig veta hur det faller ut i slutändan.
Men med det cv-et och en spelartyp som checkar alla boxar vi verkligen behöver så hade jag ju lagt mina slantar på Gustav istället för det mesta.
Ja nog t.o.m. före Philip Holm...
Känns som du väljer att feltolka mig? :)
Det enda jag menar är att JAG inte sett honom spela, därför är JAG osäker.
Är det kritik mot någon så är det väl på mig själv isåfall, jag skriver ju rakt ut att jag inte har koll.

Så, tack för att du upplyser mig om en spännande spelare som för mig varit obekant.
Sorry om tonen i skrift känns hård.
Var absolut inte avsikt att feltolka dig utan kanske mer säkerställa att jag tolkade dig rätt. Och det gjorde jag inser jag nu när du förklarat. Så tack för det. Sen ville jag väl ge min syn på saken att bara för att det är en "bra spelare" så kan det ju fortfarande total flopp.
Det där med att känna till spelare säger ju mer om nördighetsnivån hos mig än kritik mot dig.

Men kolla upp Simon Lundmark om han kan vara något för oss. Också Stockholmare som nog inte för nytt kontrakt där borta
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Det pratas lite om att att Rubins funderar på om HockeyAllsvenskan är det rätta nästa steget i hans karriär (https://hockeynews.se/nyheter/avsljar-d ... nsiv-back-) men det kan väl inte vara aktuellt med att vi tar in honom också efter Blixt?

Då blir det ju istället obalans åt andra hållet där Sissons är den enda som kan hantera pucken.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2024-05-30 12:25:54, redigerad totalt 2 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Knickedick

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Nej Nej Nej Nej Nej Nej Nej vafan?! Det måste innebära Hammarlund ut snälla
benganfs

Silly Season 2024/25

Inlägg av benganfs »

Kollade lite på statistik på Hugo Blixt den ser rätt bra ut.
benganfs

Silly Season 2024/25

Inlägg av benganfs »

Jim Morrison skrev: 2024-05-30 12:24:39 Det pratas lite om att att Rubins funderar på om HockeyAllsvenskan är det rätta nästa steget i hans karriär (https://hockeynews.se/nyheter/avsljar-d ... nsiv-back-) men det kan väl inte vara aktuellt med att vi tar in honom också efter Blixt?

Då blir det ju istället obalans åt andra hållet där Sissons är den enda som kan hantera pucken.
Jo Blixt är tänkt som en längre ner i kedjorna. Vi ska ftf värva en top 4 back.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Silly Season 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Chabo skrev: 2024-05-30 12:17:54
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-05-30 11:59:47 Ska vi börja gnälla över Kelleher och pengar nu också?

Först säkerställs det att vi "inte har några pengar, KG har ruinerat oss".
Kommer det nu gnällas över att vi HAR pengar? :D
En bra värvning baseras ju inte bara på spelaren utan även villkoren för kontraktet. Jag är taggad på Kelleher men det måste alltid vägas mot vad pengarna kunde ha använts som bäst till. Skulle gärna se en totalsumma (brutto inkl soc. avgifter) mig, men det lär väl dyka upp snart!

Vi alla tyckte väl Brodin, Rensfeldt, Schilling m fl var bra värvningar till HA, utan vetskap vad KG lastat på.
Fortsätter Kelleher i samma spår och dominerar i Allsvenskan OCH är som bäst i slutspelet är han värd varenda krona.

Problemet med de du nämner är ju att de inte alls levererat som toppspelare, men haft lön som det.
Brodin var ju en av våra sämsta forwards senaste säsongen och säsongen före blixtrade han endast till lite under slutspelet.
Alltså riktigt misslyckade.
Så jag väger pengarna mot prestation. Med det sagt, alltid lätt vara efterklok.
Jag var upp över öronen glad när Brodin och Norman kom tillbaka.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst